Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Canon Pixma MG5250 - Błąd U043

pawelwolanczuk 23 Maj 2014 21:28 5730 7
  • #1 23 Maj 2014 21:28
    pawelwolanczuk
    Poziom 13  

    Witam serdecznie!

    Znowu mam problem z drukarką firmy Canon. I znowu niestety potrzebuję pomocy. Tym razem zakupiłem nowszy/lepszy model. MG 5250. Przez jakiś czas drukarka działała całkiem dobrze, na oryginalnych kartridżach. Po pewnym czasie przekłamanie ilości tuszu zaczęło mnie denerwować - mam w każdym kolorze przynajmniej 50% tuszu, a maszyna każe mi je wymienić...

    Nauczony poprzednimi doświadczeniami i zakupionym sprzętem (reseter do drukarek firmy canon) zresetowałem czipy na kartridżach i... nie pomogło. Postanowiłem, że nie będę się szarpać i wymienię, ale na zamienniki (są dużo tańsze). Od tamtego czasu pojawia mi się błąd U043, który nie rozpoznaje czarnego cienkiego kartidżu.
    Reseter także znów nie pomógł. Wsadziłem oryginalne czipy do oryginalnych kartridżów (nie pełnych, ale jeszcze sporo tuszu w nich jest) i próbowałem dalej - czyszczenie alkoholem IPA styków karetki, czarnego czipu, reset przy użyciu zewnętrznego sprzętu, reset EEPROM przy włożonych do drukarki(tu błąd U043 wskazywał na wszystkie tusze, nie tylko czarny) i wyciągniętych kartridżach. Próbowałem także przy wyciągniętym samym czarnym kartridżu - to samo.
    Co ciekawe - wszystkie diody się świecą (nie mrugają). Nawet dla czarnego.

    Drukarka nie jest podłączona do sieci, w środku są na 100% oryginalne kartridże z oryginalnymi czipami, w których jest wystarczająco tuszu, żebym mógł drukować przez kolejny miesiąc(może 1.5) i nie wiem co dalej zrobić. Wolałbym uniknąć wymiany na nowe oryginalne tusze - drukarka ma zarabiać na siebie, a nie wżerać moje pieniądze i denerwować mnie co 2 miesiące. Chciałbym pozbyć się chociaż tego błędu, to mógłbym drukarkę sprzedać - te canon'y zaczynają się robić bardzo nieekonomiczne jak na moją kieszeń :(

    Jest jakaś szansa na uratowanie sytuacji? Bardzo proszę o pomoc.
    Drukarka sprawowałaby się super, gdyby nie miała problemów z półpełnymi tuszami (dodatkowo super by było, gdyby nie trzeba było kombinować z oryginalnością tuszy).

    0 7
  • #2 24 Maj 2014 12:35
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 24 Maj 2014 15:13
    pawelwolanczuk
    Poziom 13  

    Reseter jest taki sam, jak na aukcji:

    reseter-chip-canon-pgi5-cli8-ip3300-ip4200-ip4500

    Co do samego użycia - testowałem go zarówno na:
    1) oryginalnych kartidżach z oryginalnymi czipami (przed założeniem zamienników)
    2) nieoryginalnych kartidżach z oryginalnymi czipami (miałem nadzieję, że może jakiś czujnik wykrywający poziom tuszu - tutaj byłby max.)

    Kod pokazywał się cały czas ten sam. I co ciekawe - tylko dla tego jednego koloru czarnego cienkiego. Nie wiem, czy źle tym reseterem się obsługuję, ale w poprzedniej drukarce tak zrobiłem i chula do dziś na zamiennikach.

    Moderowany przez rys57:

    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).
    Link skasowano.

    0
  • #4 24 Maj 2014 17:26
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 24 Maj 2014 21:41
    pawelwolanczuk
    Poziom 13  

    Z tym reseterem to rzeczywiście mogłem dać ciała.

    Jednakże, zrobiłem tak jak pisałeś i.... niebieski tusz z czarnym czipem był w porządku, natomiast błąd U043 dla czarnego cienkiego nadal pozostał (mimo, że ten miał chyba dobry czip z niebieskiego kartridża).
    Dość dziwne jak dla mnie.
    Czy to oznacza, że coś z czytnikiem czarnego czipu jest nie tak ?

    0
  • #6 27 Maj 2014 14:58
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 27 Maj 2014 21:22
    pawelwolanczuk
    Poziom 13  

    Z tego co zrozumiałem, to ja mam brak komunikacji/wadliwą komunikację z miejscem czipu czarnego. Z powyższego zadania wnioskuję, że sam czip może być dobry, a coś w drukarce jest nie tak.

    Drukarka od nowości stoi w firmie. Została zakupiona ponad 2,5 roku temu (dokładnie nie pamiętam, musiałbym poszukać w papierach), więc jest na 100% poza gwarancją.
    Samej karetki nie rozbierać mówisz, a dobierać się do całości drukarki? Rozbierać ją od ogółu do szczegółu, na czynniki pierwsze i sprawdzać co może być nie tak? Szczerze powiedziawszy, to nie do końca widzi mi się jej wyrzucać...

    0
  • #8 27 Maj 2014 21:50
    1903379
    Użytkownik usunął konto