Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa Romeo 159 1,9 16v JTDm - Nie odpala,brak cisnienia paliwa.

wolniacz 24 Maj 2014 12:16 5163 5
  • #1 24 Maj 2014 12:16
    wolniacz
    Poziom 7  

    Witam.

    Jest problem z uruchomieniem auta. Po podpięciu pod FES-a wyrzucało błąd regulatora ciśnienia. Fakt podczas przeprowadzanie FES-em testu nie było słychać w nim cykania elektrozaworu. No ok zdarza się,jakoś mnie to nie zdziwiło... Po wymianie i zrobieniu testu już cykał,ale......
    Ale auto dalej nie odpala.
    Sprawdziliśmy ciśnienie paliwa i jest ono stanowczo za niskie. W oczekiwanych widnieje 270mBar a zmierzone oscylowało w 10-12mBar podczas kręcenia silnikiem.
    No to nic mówimy że ukłąd zapowietrzony,chociaż to dziwne bo JTD powinien sam się odpowietrzyć.
    No dobra to zaczeliśmy kręcić i odpowietrzać przez listwe wtryskową,no i fakt, syczało i bąbliło strasznie. Im dłużej odpowietrzaliśmy tym ciśnienie już zaczeło powoli rosnąć. Max co osiągneliśmy to coś ok.160mBar. Mimo to silnik dalej nie odpalił. A ile czasu można odpowietrzać? On cały czas psikał powietrzem!
    Paliwa jest prawie 1/2 baku,pompa w baku normalnie pompuje paliwo,po odpięciu wężyka sika aż miło (w granicach 3 barów)
    Jeżeli zapoda mu się PLAKA to auta gada aż miło,niestety ciśnienie podczas takiego uruchomienia znowu oscylowało w granicy ok.12mBar.

    Najlepsze jest to że nie wywala już żadnych błędów. DPF jest zatkany w jakiś 48% więc to raczej nie ma znaczenia,bo miałem już ok 90% i odpalał normalnie,wypalił się i było git.

    Postanowiliśmy znowu odpiąć wtryski i sprawdzić wtyczki czy wszystko jest ok. I tu pojawiło się zdziwienie!
    Po odpięciu wtyczek od wtrysków,FES nie wywalił żadnego błędu!
    Więc tak jakby w ogóle auto ich nie widziało.

    Wszystko zaczeło się dziać po małym remoncie silnika podczas którego cały motor był wyjęty z auta. Przyczyną remontu było wścieknięcie się silnika, na szczęście został on w porę zaduszony i nie doszło do dużych strat.

    Prosiłbym o jakieś sugestie,porady bo mi się już kończą pomysły.

    1 5
  • #2 29 Wrz 2014 18:34
    junek1990
    Poziom 2  

    witam z tego co widze stwierdzam ze pompa wysokiego cisnienia do wymiany ona albo daje te wskazane cisnienie albo wcale silnik nie odpali ja tak mialem najpierw slabie cisnienie problem z opdalaniem potem coraz gorzej i w końcu padła zmieniałem czujnik na pompie i nic w błoto 450 zł o ile pompa wstepna daje te cisnienie to tylko zostala pompa głowna ewentualnie wtrysk ale to by odpaliła jestem na 99% przekonany ze mam racje napisz co i jak pozdro

    0
  • #4 30 Wrz 2014 18:40
    kasper1992
    Poziom 13  

    Jeśli test przelewowy wtryskiwaczy ok,to pompa do sprawdzenia

    0
  • #5 30 Wrz 2014 20:31
    manta
    Moderator Samochody

    Będę może brutalny, ale nie istnieje coś takiego jak zatrzymanie silnika we właściwym momencie. W czasie tego jak określasz małego remontu... co zostało sprawdzone?
    Co zostało zrobione, a co wymienione?

    0
  • #6 30 Wrz 2014 21:31
    dabu
    Poziom 31  

    Wymieniony na nowy, czy używany? Ciśnienie jest tam w barach, a nie mBar.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo