Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis T25 D4D - Przerywa dymi na czarno

24 May 2014 12:33 30696 22
  • Level 19  
    Toyota Avensis D4D 2.0 116 KM z 2003 rok
    Nagle zaczął bardzo dymić na czarno , nawet przy delikatnej jeżdzie. Silnik zapala i pracuje równo , kontrolka silnika jest zgaszona . W czasie jazdy ok. 2 tys obr/min ,przydusza się tak jak by wypadały zapłony -ale to diesel . Umyłem wtryski (metoda bezpośrednia nie do zbiornika) , sprawdziłem turbinę (na oko) , nie ma zacięć wirnika , membrama podciśnienia cała , kierownice turbiny chodzą lekko , olej lekko osadzony na ściankach turbiny i wężach , przewody szczelne .
    Odkręciłem elektromagnes EGR i wydaje mi się , że może być coś nie tak - miał na części wypychanej dziwny nalot i myślę , że coś może być nie tak .
    Mam pytanie dotyczące sprawdzenia samego elektromagnesu EGR u . Jest w nim 6 styków i nie wiem czy jeśli będę próbował na hybił trafił , nie spalę urządzonka ?
    Spróbowałem i słychać pykanie elektrozaworka ,ale trzpień wysuwa się tylko ok. 1 mm a to za mało , żeby EGR działał w pełnym zakresie . Czy ktoś wie jak to powinno wyglądać ?
    Rozebrałem ten elektromagnes i nie działa on jak typowy wypychający trzpień magnes , tylko wykręca trzpień i wtedy jest pełen zakres , ale tylko jak robiłem to ręcznie , dociskając trzpień . Po złożeniu i podłączeniu 12 v , nie wysuwa , tylko jak wcześniej trzpień tylko drga ?? A może to działa w ten sposób , że ten elektromagnes uruchamia się na skutek reakcji z przeciwnej strony , tz. na skutek zmiany ciśnienia od strony silnika ws ten sposób , że to sprężyna w EGR zmienia położenie trzpienia a wtydy sygnał jest przekazywany do elektromagnesu a jego pozycjię odczytuje ECU i w odpowiedni sposób dostosowuje parametry pracy silnika ?Odkręciłem elektromagnes EGR i wydaje mi się , że może być coś nie tak - miał na części wypychanej dziwny nalot i myślę , że coś może być nie tak .
  • Level 18  
    Zostaw narazie ten EGR od strony elektrycznej. Wyczyść go tylko i sprawdź czy kolektor nie jest zawalony sadzą z olejem.
    Obejrzyj ponownie turbosprężarkę - zwłaszcza funkcjonowanie kierownicy. Sprawdź funkcjonowanie przepływomierza oraz ponownie szczelność przewodów podciśnienia.
    Przed ropoczęciem diagnostyki wymień filtr paliwa. Sprawdź stan filtra powietrza.

    Dodano po 4 [minuty]:

    rudiszubert wrote:
    kierownice turbiny chodzą lekko .

    Napisz coś więcej jak to sprawdziłeś bo najprawdopodobniej to właśnie kierownica turbiny ci się zacina.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Rozumiem, że przydusza ci się od 2.000obotów z kawałkiem wzwyż i wtedy właśnie dymi na czarno. Dobrze rozumiem?
  • Level 19  
    Byłem na diagnostyce -błędów brak . Dymi na czarno przy kazdym ruszeniu i nawet troszkę gwałtowniejszemu przyciśnięciu . Przyduszanie występuje przy ok. 1800 obr . Posprawdzam jeszcze raz podciśnienia i dolot , bo na diagnostyce powiedzieli , że to może być przyczyną . Coś słychać po odpuszczeniu gazu , ale nie można tego zlokalizować , muszę odkręcić osłony i sprawdzić od samego interkulera . Zastanawia mnie to , że lewe powietrze na dolocie , może dawać objaw jak u mnie -czarny dym . Oleju jednak nie bierze , tak myślałem lecz auto krzywo pewnie stało przy poprzednim pomiarze .
  • Level 30  
    Sprawdź czy przewody gumowe od turbiny do intercoolera a potem do kolektora nie są uszkodzone.Szukaj pęknięć i wycieków oleju bo to wygląda na utratę ciśnienia na jakiejś nieszczelności.
  • Level 18  
    Odpowiedz na moje pytanie jak sprawdziłeś funkcjonowanie kierownicy turbosprężarki bo bez demontażu części da się to tylko sprawdzić pompą podciśnienia a nic nie piszesz żebyś takową sprawdzał.

    Jesli chodzi o to gniazdo EGRu co pytasz to jak znajde chwilę czasu to ci sprawdzę później jakie tam są rezystencje na tej kostce bo mam tu takie auto pod ręką.
  • Level 19  
    Kierownice turbiny spryskałem wd40 i rozruszałem ,wielokrotnie je energicznie wciskając do oporu i ruszają się płynnie bez zacięć , zawór podciśnieniowy turbiny sprawny , działa . Turbina pracuje - puchnie gruby gumowa rura .
  • Level 18  
    Jaki skok masz tego cięgła co kieruje kierownicą? 10 mm ma być. Tyle masz? Jak mniej to źle - znaczy, że się kierownica nie otwiera do końca.
  • Level 19  
    Jutro sprawdzę czy jest 10 mm tylko które mam zmierzyć , te od kierownicy ,czy od podciśnienia ? Czy to może mieć związek z kopceniem ?
  • Level 18  
    rudiszubert wrote:
    Turbina pracuje - puchnie gruby gumowa rura .
    Ale to zalezy jak puchnie..... Przy zacinającej sie kierownicy tez będzie delikatnie puchnąć. Przy nagłym dodaniu gazu i obciążeniu ma puchnąć jakby miała zaraz pęknąć.
  • Level 19  
    Tak właśnie puchnie jakby miało pęknąć .
  • Level 18  
    rudiszubert wrote:
    Jutro sprawdzę czy jest 10 mm , ale czy to może mieć związek z kopceniem ?


    Oczywiście że tak. Kierownica nadaje turbinie mocy - mówiąc oczywiście w uproszczeniu. Jeśli dajesz gazu, zwiększając "przerób" wtryskiwaczy a turbina nie nadąża pompować powietrza (na przykład dlatego że kierownica ją nie reguluje na maksymalny przerób) to finał jest kopcenie na czarno (niekompletnie spalona ropa) i automatycznie utrata mocy.
  • Level 19  
    A czy nieszczelność w układzie dolotowym , też może dawać taki objaw ?
  • Level 18  
    rudiszubert wrote:
    A czy nieszczelność w układzie dolotowym , też może dawać taki objaw ?

    No niby tak..... ale gdzie niby masz nieszczelność?! Ciśnienie sprężarki jest duże, gdyby twoim pierwotnym problemem były węże niepodokręcane to przy pracy turbo już by się ześliznęły z metalowych kształtek. Gdyby rury gumowe były uszkodzone aż do stopnia nieszczelności to by je rozerwało już. Gdyby to skolei była bardzo niewielka nieszczelność, np na intercoolerze, to by ci gwizdało - słyszałbyś.....

    Jedyna opcja to nieszczelność po stronie układu podciśnienia sterującym pracą kierownicy - ktoś ci musi dodawać na chwilę gazu do powiedzmy 4000obrotów a ty patrz czy ta pompka na turbosprężarce rusza tym cięgnem o którym ci pisałem że ma byc skok 10mm. Jeśli rusza powiedzmy na 6-7mm to nie ma problemu z podciśnieniem, nie ma nieszczelności. (Na 10mm to ci może nie pociągnie na postoju bo na postoju nie ma pełnego obciążenia - dlatego piszę że 6-7mm). Ale tak jak ci pisałem bez odpalania auta musi na 10mm się wysuwać gdy będziesz je ręką ciągnąć.

    Zresztą tam nie ma wielkich filozofii z tym podciśnieniem..... Ile tych rurek podcisnienia tam jest? Kilka! Temat podcisnienia do ogarnięcia w 15minut wizualnie lub w pół minuty manometrem na włączonym silniku przy lekkiej przegazówce

    Dodano po 24 [minuty]:

    rudiszubert wrote:
    Jutro sprawdzę czy jest 10 mm tylko które mam zmierzyć , te od kierownicy ,czy od podciśnienia ?

    Najlepiej jak byś sprawdził to bez odejmowania tej pompki - czyli za jednym razem i funkcjonowanie pompki i kierownicy bys widział - ale pewnie nie masz pompy podciśnienia.... chociaż jak byś chciał być kreatywny to od roweru pompkę byś se mógł wziąć... ale mniejsza o to....
    Więc odłącz pompkę na turbo od cięgła i ruszaj cięgłem - tak więc, mówiąc w twoim języku, sprawdzaj od strony kierownicy.
  • Level 19  
    Wszystko to co napisałeś sprawdziłem i działa jak trzeba , kierownica wysuwa się podczas dodawania gazu .Próbowałem wysłuchać nieszczelność ,jedna osoba dodawała gwałtownie gazu , a ja po odpuszczeni gazu , nasłuchiwałem czy nie słychać . Nic nie znalazłem . Dodam jeszcze jedno spostrzeżenie .Jadąc autem spokojnie w dzień , nie widać dymienia , tylko czasami , puści czarnego "bączka" ,natomiast jak zapada zmrok , widzę ,jeśli jedzie za mną na światłach inne auto , cały czas chmurę dymu . Zastanawia mnie ten bączek . Co może powodować , że powstaje taki objaw , wyglądający jakby wypadał zapłon ?
  • Level 18  
    rudiszubert wrote:
    Co może powodować , że powstaje taki objaw , wyglądający jakby wypadał zapłon ?

    Woda w paliwie na przykład....
    Nieszczelność w układzie zasilania też
    Filtr paliwa wymieniony?
    Sprawdź czy nie ma pęcherzy powietrza w zasilaniu paliwem
  • Level 19  
    Filtr kupiłem w sobotę wymienię i sprawdzę czy jest powietrze ?
  • Level 19  
    Filtr wymieniłem , dolot sprawdzony i dalej to samo . Szczelność dolotu sprawdzałem zdejmując rurę z filtra do turbiny i na włączonym silniku (3000 obr ) zatykałem dłonią wlot do turbiny , następowało natychmiastowe przyduszenie aż do zgaśnięcia silnika . Czy ta metoda jest miarodajna ? Jak powinien się zachowywać mechanizm EGR z fotek kilka postów wyżej , jak sprawdzić , czy to on nie pracuje poprawnie ? Błędów żadnych nie ma .
    ===================================================
    Dzisiaj odłączyłem podciśnienie od siłownika turbiny i auto przestało dymić i przerywać . Wiadomo nie ma kopa , ale jazda jest przyjemniejsza. Od czego zacząć sprawdzanie ? Siłownik jest dobry , sztanga się normalnie rusza ,podciśnienia szczelne brak błędów . Gdzie jest zawór sterujący turbiną i jak sprawdzić czy jest dobry ?
    ==============================================
    Dalszy ciąg walki
    Odłączyłem kostkę od zaworu EGR i jest taka sama reakcja jak po odłączeniu podciśnienia - silnik nie kopci i nie przerywa , ale za to ma prawie normalną moc , której brakowało po odłączeni podciśnienia . Jakie parametry należało by sprawdzić wobec powyższych ustaleń ?
  • Level 11  
    Udało Ci się kolego ustalić przyczynę tej usterki ?
    Mam tak samo wyglądajacy problem w aucie innej marki.
  • Level 2  
    Witam. Mam problem z moją Avensis D4D 2004r. Ostatnio oddałem do warsztatu auto na wymianę uszczelniaczy z przodu silnika gdyż był przeciek oleju. Po naprawie samochód ciężko odpalal lecz to naprawili. Nie wiem co może być przyczyną ale od tej naprawy uszczelniaczy auto mocno kopci na czarno i silnik dziwnie pracuję oraz klekocze. Czy rozrząd może być źle ustawiony chodź warsztat zapewnia że jest ok. Ma ktoś jakieś pomysły z góry dziękuję
  • Level 30  
    Prawdopodobnie rozrząd źle ustawiony.
  • Level 2  
    Dzięki tak właśnie myślałem, ale czy to możliwe?
  • Level 1  
    Toyota Avensis T25 2.0 d4d 116km.
    Moja Toyota dymiła na czarno podczas delikatnego ruszania jak i przyspieszania.
    Kopciła ja traktor. Lałem do baku mixol, środki do czyszczenia wtryskiwaczy. Czyszczony kolektor, nowe filtry, czyszczony egr, nowy przepływomierz. Po paru dniach w warsztacie stwierdzili, że wszystko dobrze auto miało moc paliło od strzała. Na wolnych obrotach nie dymiło.
    Przewertowałem cały internet w poszukiwaniu odpowiedzi moje podejrzenia padły na egr mimo zapewnień warsztatu, że jest sprawny. Po wymianie na nowy egr auto przestało dymic.