Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Saxo 1.1 2002 - Wskaźnik paliwa szaleje

DuDi713 24 Maj 2014 13:55 2232 0
  • #1
    DuDi713
    Poziom 1  
    Witam,
    od niedawna jestem posiadaczem Citroena Saxo z silnikiem 1.1 z roku 2002. Praktycznie od kiedy go kupiłem był problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa, symptomy z tego co czytam na forach dość popularne jak na ten model, ponieważ po uruchomieniu samochodu zaczyna świecić kontrolka od rezerwy, następnie wskazówka idzie do pełnego, wraca na swoje miejsce, znów idzie do pełnego i tak dalej. Ogólnie wykonuje 3 takie cykle i pozostaje potem już na pustym, ale kontrolka od rezerwy nie świeci. Zegary na 99% w porządku, sądzę, że problem tkwi gdzieś głębiej. Znalazłem w internecie pewne
    rozwiązanie:
    Cytat:
    For all of you who has a fuel gauge issue i may have the cure. My gauge went haywire i would turn the ignition on and the red light would come on then the needle bounce 3 times, i replaced the sender unit and it cured it but iv had a 16v conversion done since and its done it again and another sender didnt cure it, i tried loads but i have now found a cure simple put a wire on a earth and hold it onto the yellow and green wire that is the end wire on the fuel pump/sender unit under the rear seat, it takes a while to register and your gauge should work! if it does get one of those little wire connectors that join two wires and connect it inline with the thicker earth next to it (green and yellow) the fuel pump earth. Make sure you do a decent job and use insolation tape round it because its near the fuel tank. The reason for the earth is because it breaks inside the dials i have now found out so when people say the dials are broken give this ago first. I have done it to mine tonight and iv since filled it with petrol and drove the car for abit and the gauge works fine. Simples. Hope this help a few of you with fuel gauge issues.

    If you earth the other end wire on the plug think it was purple or pink and hold it there for a few mins to register on the gauge it should read full, i tested all of these.

    Niestety w kwestii elektroniki samochodowej jestem mocno początkujący, zatem mam pytanie czy dobrze zrozumiałem, że muszę połączyć uziemienie z zielono-żółtym kablem przy zbiorniku paliwa? Poza tym nie do końca wiem w jaki sposób znaleźć kabel z uziemieniem i jak mam to połączyć. Nie chcę nic zepsuć, stąd ten post i temat, poza tym jeżeli udałoby się to rozwiązać na forum to zawsze komuś jeszcze może się to przydać ;) Pozdrawiam