Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen xantia 2,0 16v - rozrząd był wymieniany i czuć wibrację po odpaleniu

pyttllikk 24 Maj 2014 19:07 2412 10
  • #1 24 Maj 2014 19:07
    pyttllikk
    Poziom 12  

    Witam. Mam małe pytanie co do dziwnej anomalii . Ostatnio był wymieniany rozrząd w zakładzie mechanicznym i tak miałem wrażenie jakby stracił jad podczas jazdy ,ale najważniejsze,że po wymianie czuć wibrację-rezonans w chwilę po odpaleniu . Dokładnie gdy opadnie i zaczyna się samochód podnosić , słychać w kabinie rezonans i czuć wibrację.Czasem bardziej,czasem mniej. Dlatego sprawdził mi znajomy mechanik rozrząd ( bez rozpinania) i w pierwszym momencie nie pasowały znaki wałków i wału.Troszkę mylnie zapamiętałem z klinem i punktem koła pasowego,bo klin był na 9-tej nie na 12-tej jak pisałem w poście , ale otwór do blokowania wypadał dziwnie na 15-tej . Za radą kupione nowe koło pasowe i teraz okazało się ,że wszystkie znaki pasują . Koło pasowe faktycznie się prześliznęło na gumie. Klin jest jak był na 9-tej ,a otwór do blokowania na 12-tej. Czyli rozrząd jest ustawiony dobrze. Były zmieniane też uszczelniacze półosi na skrzyni biegów ale to bez znaczenia. Co może powodować taką wibrację i rezonans. Słychać dosłownie tak jakby przystawić mocno ucho do lodówki gdy zaczyna pracować. Po chwili od podniesienia cichnie rezonans ,ale wibrację trochę czuć. Wymieniłem poduszkę tylną za silnikiem tak dla pewności i zero poprawy. Fatum ? Zaczynam się zastanawiać czy może coś nie poszło źle z wymianą rozrządu (gdy były przestawione znaki koła pasowego ) i po poprawieniu teraz mam taki objaw. Pasek niby dobrze napięty.Jak ustalić co jest powodem tej dużej wibracji ,że w środku słychać rezonans?

    0 10
  • Pomocny post
    #2 25 Maj 2014 22:03
    merc124t
    Poziom 17  

    Witam ,a sprawdziłeś poduszkę silnika która jest na prawym nadkolu ? może jak zmieniali rozrząd podnieśli silnik w górę prawą stroną żeby dostać się do rozrządu i gdzieś przegięli itp wydech który teraz rezonuje /sprawdź wieszaki tłumika/

    Dodano po 17 [minuty]:

    Wydaje mi się że nie jest w 100% dobrze ustawiony rozrząd bo otwór blokowania ma tworzyć kąt 70 stopni czyli gdzieś na 11-tej jeżeli mówimy o silniku RFV

    0
  • #3 16 Cze 2014 01:16
    pyttllikk
    Poziom 12  

    Witam.Silnik RFV .Wydech dobrze podwieszony. Poduszki sprawdziłem i nawet tą na nadkolu założyłem nową.Nie dało się wytrzymać w środku i założyłem ponownie starą która była.Na nowej jest wibracja jakby pralka wibrowała przy wirowaniu i dlatego poszła stara .Wibruje na starej 50% mniej jak na nowej,ale tego przed wymianą rozrządu wcześniej nie było . Zmierzyłem ciśnienie na cylindrach -11atm na wszystkich,a jak pamiętam miał chyba więcej na wszystkich i tego dla pewności proszę nie brać pod uwagę .Zauważyłem też czego wcześniej nie było, że przy dodawaniu gazu obrotomierz od 3000 idzie skokowo co 1000 obr jakby się zawieszał . Silnik pracuje niby równo na wszystkie cylindry ale skacze bardziej jak przed wymianą rozrządu i czuć to na siedzeniach i na całej karoserii .
    Po zgraniu znaków ,sprawdzeniu i założeniu blokad zauważyłem dziwną rzecz .Licząc tłoki od rozrządu ,to tłok 1 i 4 jest wyżej od 2 i 3 o 6mm. Mierzyłem od tłoka do góry szyjki w której otwór wkręca się świece.
    Dowiedziałem się,że po zgraniu znaków wszystkie tłoki powinny być na równej wysokości i to mnie zastanawia. Czy są faktycznie na równej wysokości po ustawieniu wał na blokadę (koło pasowe nowe)

    0
  • #4 19 Cze 2014 18:57
    gawlo235
    Poziom 19  

    Tłok 1i 4 powinien być w GMP czyli najwyżej ,a 2i3 na samym dole i to powinien być Twój punkt wału korbowego 1wszy na szczycie.

    0
  • #5 19 Cze 2014 22:50
    pyttllikk
    Poziom 12  

    Tłoki powinny być podobno na tzw. równej wysokości na nie w górnym punkcie.

    0
  • #6 20 Cze 2014 00:01
    stetryczały tetryk
    Poziom 12  

    pyttllikk napisał:

    Po zgraniu znaków ,sprawdzeniu i założeniu blokad zauważyłem dziwną rzecz .Licząc tłoki od rozrządu ,to tłok 1 i 4 jest wyżej od 2 i 3 o 6mm. Mierzyłem od tłoka do góry szyjki w której otwór wkręca się świece.
    Dowiedziałem się,że po zgraniu znaków wszystkie tłoki powinny być na równej wysokości i to mnie zastanawia. Czy są faktycznie na równej wysokości po ustawieniu wał na blokadę (koło pasowe nowe)


    Ja pierdziu. To dałeś komuś do zrobienia rozrząd a teraz mierzysz jak tłoki są względem głowicy? Urwał nać, 1,3,4,2. Blokadę to sobie wsadź. Kto ci mówił, że to blokowane na OT.
    Nie nudzi ciebie już to szukanie w tyłku mózgu?
    Link

    0
  • #7 21 Cze 2014 20:53
    gawlo235
    Poziom 19  

    pyttllikk napisał:
    Tłoki powinny być podobno na tzw. równej wysokości na nie w górnym punkcie.
    Podobno? skąd masz taką informacje? Tłoki na równej wysokości to spotkają się w połowie suwu . Żaden silnik nie ustawia się w ten sposób . Sprawdź po wykręceniu 1 świecy czy znak wału pokrywa się z miejscem gdy tłok jest "na szczycie". (Co drugi obrót) powinien grać jak nie to jest coś nie tak.

    0
  • #8 22 Cze 2014 00:11
    stetryczały tetryk
    Poziom 12  

    Bo sam grzebie i i durnia szuka. Po naszemu najpierw rozpierniczył w garażu i teraz sam nawet nie wie co.

    0
  • #9 22 Cze 2014 10:35
    bandi21
    Poziom 29  

    gawlo235 czy jesteś pewny swojej teorii?
    To że czegoś nie widziałeś nie znaczy że tego nie ma.

    0
  • #10 24 Cze 2014 13:59
    gawlo235
    Poziom 19  

    Nie znam tego silnika i powiem ,że jeśli chodzi o ustawienie rozrządu to naprawdę jest cudak. Blokada wału kor. i tłoki na jednej wys. Ten silnik niestety tak ma (mój błąd) Mimo tych ustawień na błokadach Sprawdził bym później tłok 1 z krzywkami tj. 1 tłok GMP krzywki 4 cyl. na "mijaniu" ssący zamyka a wyd. otwiera i odwrotnie ten domyka ,a drugi otwiera.

    0
  • #11 28 Cze 2014 18:18
    pyttllikk
    Poziom 12  

    stetryczały tetryk napisał:
    Bo sam grzebie i i durnia szuka. Po naszemu najpierw rozpierniczył w garażu i teraz sam nawet nie wie co.


    Zamiast urządzać wycieczki personalne warto przeczytać dokładnie post.
    Rozrząd wymieniany był w zakładzie i mam fakturę vat .Grubo ponad 1kzł ;-/

    Po wymianie byłem ciekawy co źle jest ustawione .Zapłaciłem sporo i z nerwów sprawdziłem wszystko.Nawiasem powiem,że miałem wcześniej kilka hond civc 16v i koła rozrządu były na klinach i koła miały znaki i nie było mowy o przypadkowym przestawieniu,bo wszystko widać i robiłem sam,prościzna.W xantii,nie czytałem i z braku czasu odwiedziłem zakład.Teraz wiem,że dolne koło zębate rozrządu ma oryginalnie luz kilka milimetrów na klinie i dociska je koło pasowe.Druga sprawa,że koło pasowe z otworem do blokowania przez obciążenie klimy potrafi się przestawić i tak miałem ,że kilka cm w prawo był otwór .(Do sprawdzenia kupiłem drugie). Fachowiec więc musiał ustawiać w oparciu o swoje koło pasowe i przy zastosowaniu blokad wałków.
    Po założeniu nowego koła pasowego i ustawieniu znaków wyszło,że wałki zgrywają się z blokadami,ale dolne jest ustawione kilka milimetrów źle. Przy ustawieniu takim tłoki 1,4 były wyżej ponad 2,3 o 6mm.
    Przestawiłem rozrząd i teraz tłoki są na równo przy zgranych blokadach wałków.
    Silnik RFV ma ma taką zasadę ustawiania rozrządu,że przy zgraniu kół wałków i koła pasowego na blokady tłoki są na 90 stopni przed GMP,a w nowszych rocznikach nikt nie zerka na krzywki ,bo plastikowe pokrywy zaworów odkształcają się od temperatury i później puszczają olej. Dlatego większość bazuje na blokadach. Dziękuję za wszystkie przydatne podpowiedzi.

    0