Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

citroen xantia 2,0 16v - rozrząd był wymieniany i czuć wibrację po odpaleniu

pyttllikk 24 May 2014 19:07 3078 10
  • #1
    pyttllikk
    Level 12  
    Witam. Mam małe pytanie co do dziwnej anomalii . Ostatnio był wymieniany rozrząd w zakładzie mechanicznym i tak miałem wrażenie jakby stracił jad podczas jazdy ,ale najważniejsze,że po wymianie czuć wibrację-rezonans w chwilę po odpaleniu . Dokładnie gdy opadnie i zaczyna się samochód podnosić , słychać w kabinie rezonans i czuć wibrację.Czasem bardziej,czasem mniej. Dlatego sprawdził mi znajomy mechanik rozrząd ( bez rozpinania) i w pierwszym momencie nie pasowały znaki wałków i wału.Troszkę mylnie zapamiętałem z klinem i punktem koła pasowego,bo klin był na 9-tej nie na 12-tej jak pisałem w poście , ale otwór do blokowania wypadał dziwnie na 15-tej . Za radą kupione nowe koło pasowe i teraz okazało się ,że wszystkie znaki pasują . Koło pasowe faktycznie się prześliznęło na gumie. Klin jest jak był na 9-tej ,a otwór do blokowania na 12-tej. Czyli rozrząd jest ustawiony dobrze. Były zmieniane też uszczelniacze półosi na skrzyni biegów ale to bez znaczenia. Co może powodować taką wibrację i rezonans. Słychać dosłownie tak jakby przystawić mocno ucho do lodówki gdy zaczyna pracować. Po chwili od podniesienia cichnie rezonans ,ale wibrację trochę czuć. Wymieniłem poduszkę tylną za silnikiem tak dla pewności i zero poprawy. Fatum ? Zaczynam się zastanawiać czy może coś nie poszło źle z wymianą rozrządu (gdy były przestawione znaki koła pasowego ) i po poprawieniu teraz mam taki objaw. Pasek niby dobrze napięty.Jak ustalić co jest powodem tej dużej wibracji ,że w środku słychać rezonans?
  • Helpful post
    #2
    merc124t
    Level 17  
    Witam ,a sprawdziłeś poduszkę silnika która jest na prawym nadkolu ? może jak zmieniali rozrząd podnieśli silnik w górę prawą stroną żeby dostać się do rozrządu i gdzieś przegięli itp wydech który teraz rezonuje /sprawdź wieszaki tłumika/

    Dodano po 17 [minuty]:

    Wydaje mi się że nie jest w 100% dobrze ustawiony rozrząd bo otwór blokowania ma tworzyć kąt 70 stopni czyli gdzieś na 11-tej jeżeli mówimy o silniku RFV
  • #3
    pyttllikk
    Level 12  
    Witam.Silnik RFV .Wydech dobrze podwieszony. Poduszki sprawdziłem i nawet tą na nadkolu założyłem nową.Nie dało się wytrzymać w środku i założyłem ponownie starą która była.Na nowej jest wibracja jakby pralka wibrowała przy wirowaniu i dlatego poszła stara .Wibruje na starej 50% mniej jak na nowej,ale tego przed wymianą rozrządu wcześniej nie było . Zmierzyłem ciśnienie na cylindrach -11atm na wszystkich,a jak pamiętam miał chyba więcej na wszystkich i tego dla pewności proszę nie brać pod uwagę .Zauważyłem też czego wcześniej nie było, że przy dodawaniu gazu obrotomierz od 3000 idzie skokowo co 1000 obr jakby się zawieszał . Silnik pracuje niby równo na wszystkie cylindry ale skacze bardziej jak przed wymianą rozrządu i czuć to na siedzeniach i na całej karoserii .
    Po zgraniu znaków ,sprawdzeniu i założeniu blokad zauważyłem dziwną rzecz .Licząc tłoki od rozrządu ,to tłok 1 i 4 jest wyżej od 2 i 3 o 6mm. Mierzyłem od tłoka do góry szyjki w której otwór wkręca się świece.
    Dowiedziałem się,że po zgraniu znaków wszystkie tłoki powinny być na równej wysokości i to mnie zastanawia. Czy są faktycznie na równej wysokości po ustawieniu wał na blokadę (koło pasowe nowe)
  • #4
    gawlo235
    Level 19  
    Tłok 1i 4 powinien być w GMP czyli najwyżej ,a 2i3 na samym dole i to powinien być Twój punkt wału korbowego 1wszy na szczycie.
  • #5
    pyttllikk
    Level 12  
    Tłoki powinny być podobno na tzw. równej wysokości na nie w górnym punkcie.
  • #6
    stetryczały tetryk
    Level 12  
    pyttllikk wrote:

    Po zgraniu znaków ,sprawdzeniu i założeniu blokad zauważyłem dziwną rzecz .Licząc tłoki od rozrządu ,to tłok 1 i 4 jest wyżej od 2 i 3 o 6mm. Mierzyłem od tłoka do góry szyjki w której otwór wkręca się świece.
    Dowiedziałem się,że po zgraniu znaków wszystkie tłoki powinny być na równej wysokości i to mnie zastanawia. Czy są faktycznie na równej wysokości po ustawieniu wał na blokadę (koło pasowe nowe)


    Ja pierdziu. To dałeś komuś do zrobienia rozrząd a teraz mierzysz jak tłoki są względem głowicy? Urwał nać, 1,3,4,2. Blokadę to sobie wsadź. Kto ci mówił, że to blokowane na OT.
    Nie nudzi ciebie już to szukanie w tyłku mózgu?
    Link
  • #7
    gawlo235
    Level 19  
    pyttllikk wrote:
    Tłoki powinny być podobno na tzw. równej wysokości na nie w górnym punkcie.
    Podobno? skąd masz taką informacje? Tłoki na równej wysokości to spotkają się w połowie suwu . Żaden silnik nie ustawia się w ten sposób . Sprawdź po wykręceniu 1 świecy czy znak wału pokrywa się z miejscem gdy tłok jest "na szczycie". (Co drugi obrót) powinien grać jak nie to jest coś nie tak.
  • #8
    stetryczały tetryk
    Level 12  
    Bo sam grzebie i i durnia szuka. Po naszemu najpierw rozpierniczył w garażu i teraz sam nawet nie wie co.
  • #9
    bandi21
    Level 30  
    gawlo235 czy jesteś pewny swojej teorii?
    To że czegoś nie widziałeś nie znaczy że tego nie ma.
  • #10
    gawlo235
    Level 19  
    Nie znam tego silnika i powiem ,że jeśli chodzi o ustawienie rozrządu to naprawdę jest cudak. Blokada wału kor. i tłoki na jednej wys. Ten silnik niestety tak ma (mój błąd) Mimo tych ustawień na błokadach Sprawdził bym później tłok 1 z krzywkami tj. 1 tłok GMP krzywki 4 cyl. na "mijaniu" ssący zamyka a wyd. otwiera i odwrotnie ten domyka ,a drugi otwiera.
  • #11
    pyttllikk
    Level 12  
    stetryczały tetryk wrote:
    Bo sam grzebie i i durnia szuka. Po naszemu najpierw rozpierniczył w garażu i teraz sam nawet nie wie co.


    Zamiast urządzać wycieczki personalne warto przeczytać dokładnie post.
    Rozrząd wymieniany był w zakładzie i mam fakturę vat .Grubo ponad 1kzł ;-/

    Po wymianie byłem ciekawy co źle jest ustawione .Zapłaciłem sporo i z nerwów sprawdziłem wszystko.Nawiasem powiem,że miałem wcześniej kilka hond civc 16v i koła rozrządu były na klinach i koła miały znaki i nie było mowy o przypadkowym przestawieniu,bo wszystko widać i robiłem sam,prościzna.W xantii,nie czytałem i z braku czasu odwiedziłem zakład.Teraz wiem,że dolne koło zębate rozrządu ma oryginalnie luz kilka milimetrów na klinie i dociska je koło pasowe.Druga sprawa,że koło pasowe z otworem do blokowania przez obciążenie klimy potrafi się przestawić i tak miałem ,że kilka cm w prawo był otwór .(Do sprawdzenia kupiłem drugie). Fachowiec więc musiał ustawiać w oparciu o swoje koło pasowe i przy zastosowaniu blokad wałków.
    Po założeniu nowego koła pasowego i ustawieniu znaków wyszło,że wałki zgrywają się z blokadami,ale dolne jest ustawione kilka milimetrów źle. Przy ustawieniu takim tłoki 1,4 były wyżej ponad 2,3 o 6mm.
    Przestawiłem rozrząd i teraz tłoki są na równo przy zgranych blokadach wałków.
    Silnik RFV ma ma taką zasadę ustawiania rozrządu,że przy zgraniu kół wałków i koła pasowego na blokady tłoki są na 90 stopni przed GMP,a w nowszych rocznikach nikt nie zerka na krzywki ,bo plastikowe pokrywy zaworów odkształcają się od temperatury i później puszczają olej. Dlatego większość bazuje na blokadach. Dziękuję za wszystkie przydatne podpowiedzi.