Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wybór vana do prowadzenia usług kurierskich

misiek3211 24 Maj 2014 19:33 1527 13
  • #1 24 Maj 2014 19:33
    misiek3211
    Poziom 14  

    Witam koledzy potrzebuje porady. Z góry przepraszam, że piszę bez polskich znaków.
    Musze kupić vana do około 7tys funtów, czyli jakieś 35 tys zł, max 4 letni.
    Samochód ma być wygodny bo będę spędzać w nim ok. 10-11h dziennie. Poradźcie mi co kupić w ON w silniku do 100KM.
    Chciałbym, aby auto było w miarę tanie w eksploatacji bo w swoje stare berlingo już wpakowałem trochę kasy. Z góry dziękuje wam za pomoc.

    0 13
  • #2 24 Maj 2014 21:00
    dr.hannibal
    Poziom 22  

    Osobiście polecał bym Ci tylko jedno autko Renault Trafic II 1.9dci (znajomy ma już 5szt. do wożenia ludzi za granicę, ma 2 sztuki, które mają ok 1,5 roku i zrobiły ponad 500tyś km i ZERO PROBLEMÓW). Jest tylko jeden jedyny warunek, autko to musi być normalnie i porządnie (zgodnie z książką) serwisowane.

    0
  • #3 24 Maj 2014 21:06
    dabu
    Poziom 31  

    Rozejrzałbym się za ducato 2.0 lub 2.3, na kurierkę idealnie się nadaje.

    0
  • #4 24 Maj 2014 21:46
    misiek3211
    Poziom 14  

    Dzieki za pomoc ale renowki wole omijać szerokim lukiem a ducato jest za duze bo przewaznie mam male przesylki . Moze ktos ma inne opinie o samochodach a co myslicie o berlingo 2 ? I o silnikiach typu 1.6 HDi?

    0
  • #5 24 Maj 2014 22:11
    chojinka
    Poziom 27  

    Ja bym brał ponownie berlingo lub partnera w wersji HDI. piszesz że wpakowałeś kupę kasy w to auto ale jak kupisz prawie nowe i zatroszczysz się aby była osłona silnika, której często brakuje to problemy z osprzętem będą rzadsze a innego tak komfortowego auta nie znajdziesz w tej grupie aut. poza tym jest oszczędne i ciche, a podstawowe 90 koni w zupełności wystarczy.

    0
  • #6 24 Maj 2014 23:06
    misiek3211
    Poziom 14  

    Witam mam berlingo w pierwszej wersji po liftingu w dieslu i z nim same problemy od zawieszenia po wtryski. A powiedzcie mi czy przebieg z rzedu 40 tys mil rocznie dla tekiego auta to bedzie duzo? Bo juz znalazlem kilka takich aut ale maja duzo najechane czy przebieg brac mocno pod uwage przy kupnie bo przeciez jezeli ktos dbal o samochod to przebieg nie bedzie az tak wazny ? Jak myslicie?

    0
  • #7 25 Maj 2014 05:58
    dabu
    Poziom 31  

    A może doblo 1.6? Są wersje z kratą z przodu zamiast ścianki działowej, za fotelem pasażera masz wtedy dostęp przez kratę do przestrzeni ładunkowej, wygodna opcja. Zawieszenie trwałe, silnik natomiast sprawdzony i jak dbasz o wymianę oleju i rozrządu przed czasem to się nic nie dzieje. Chyba że u was do CNG łatwy dostęp to szukaj takiego, zadowala się średnio 5-5,5kg na 100km

    0
  • #8 25 Maj 2014 09:58
    chojinka
    Poziom 27  

    misiek3211 napisał:
    Witam mam berlingo w pierwszej wersji po liftingu w dieslu i z nim same problemy od zawieszenia po wtryski. A powiedzcie mi czy przebieg z rzedu 40 tys mil rocznie dla tekiego auta to bedzie duzo? Bo juz znalazlem kilka takich aut ale maja duzo najechane czy przebieg brac mocno pod uwage przy kupnie bo przeciez jezeli ktos dbal o samochod to przebieg nie bedzie az tak wazny ? Jak myslicie?

    choć byś dbał o auto lepiej niż o swoją kochankę to robiąc 40 mil rocznie dobijesz każde auto. każdej klasy i każdej marki, nawet kochankę.

    0
  • #9 25 Maj 2014 10:14
    dr.hannibal
    Poziom 22  

    chojinka napisał:
    robiąc 40 mil rocznie dobijesz każde auto

    Raczysz żartować, przecież 40tyś.mil=70tyś.km co miesięcznie daje ok 5,9tyśkm.
    W Polsce może to i całkiem spory przebieg (ale też nie jakiś wygórowany). Jednak w zachodniej Europie, gdzie autostrad jest całe mnóstwo i większość b.dobrym stanie, taki przebieg jest zaledwie NORMALNY. Nie ma co porównywać przebiegu 70tyśkm/rok w Polscy i w Anglii. Drugą sprawą jest to, że w Polsce serwis aut pozostawia wiele do życzenia. W Niemczech, Francji czy Anglii normą jest serwisowanie aut według książki i w firmowych serwisach, w Polsce jest to wyjątkiem, co momentalnie odzwierciedla się trwałości auta.

    0
  • #10 25 Maj 2014 12:08
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    W Polsce to często serwisy sa zagrożeniem dla auta, szczególnie nowego modelu, na którym wszyscy sie ucza za Twoje pieniądze.
    Silniki 1,6 HDI maja bardzo dobre opinie , znacznie trwalsze nawet od pozornie prostszych SDI. W furgonach maja odprężone silniki 90KM . Słyszałem od kilku osób o przebiegach w granicach 300tys w 4 letnich autach bez większych drogich awarii. Caddy z sdi zaczynały sie sypać przy 100 tys.
    Paliwo za "zachodzie" jest o niebo lepsze, a o drogach nie ma co nawet wspominać.
    Na kurierce zarabiasz więc i wydatki sa normalną rzeczą - koszty musza być, ale jak będziesz jeździł z głową można uniknąc wielu problemów.

    0
  • #11 25 Maj 2014 14:25
    misiek3211
    Poziom 14  

    Czyli koledzy jaki jest taki sensowny przebieg dla auta 3 letniego?

    0
  • #12 25 Maj 2014 18:34
    sly_1978
    Poziom 19  

    Z mojej praktyki wybrałbym Trafica, ale tylko i wyłącznie 2.0 dci, to naprawdę udana konstrukcja Reno.Z większych dobry wybór to Ducato ale z Multijetem 2.3 natomiast radzę omijać 2.2 bo to patent fordowski i do tego niezbyt udany.

    0
  • #13 26 Maj 2014 11:43
    misiek3211
    Poziom 14  

    Koledzy wybrałem Berlingo II lub P. Partnera ostatnio oglądałem te samochody i mi pasują. Teraz powiedzcie mi jaki silnik w ON wybrac zeby nie bylo z nim niespodzianek. Drogi jakie pokonuje to 65 % miasto i podmiejskie uliczki i 35% autostrady.


    Na co zwrocic uwage przy ogladaniu zawieszenia w samochodzie?

    0
  • #14 26 Maj 2014 13:40
    sly_1978
    Poziom 19  

    Na szczęście PSA zrezygnowało z belki skrętnej z tyłu na rzecz zwykłej belki wleczonej z która nie ma problemów. Jeśli chodzi o silniki ON to nie ma wyboru jest tylko 1.6 trochę dychawiczny jak na dostawczaka. Wystrzegaj się wersji z FAP. Rozglądnij się za 90 KM bez dwumasy i zmiennej geometrii na turbinie.

    0