Podziel program na następujące części:
- ustawianie wartości początkowych dla zmiennych (poza tablicą dla wczytywanego słowa potrzeba utworzyć tablicę która będzie zawierała statystyki dla liter - trzeba ją wypełnić zerami; można zrobić bez niej, ale kod będzie trudniejszy do zrozumienia)
- wczytanie wyrazu (użycie metody gets nie jest bezpieczne, np: http://www.thegeekstuff.com/2013/06/buffer-overflow/)
- zliczanie statystyk
- wyświetlanie danych
Na tym etapie mamy porządek w kodzie
Teraz wyświetlanie. Opcje rozwiązania:
Opcja 1) * oznacza 10 znaków, # oznacza 1 znak (jest to trochę dziwne, bo masz tablicę na 30 znaków).
- załóżmy, że masz tekst który zawiera 23 literki 'a', czyli jego wizualizacja to **###
- liczysz to tak:
dla * 23/10=2 (dzielenie liczba całkowitych daje liczbę całkowitą; musisz mieć pewność, że zaaokrąglenie idzie zawsze w dół)
dla # 23%10=3 (reszta z dzielenie)
potem wyświetlasz w pętli *, a następnie #
Opcja 2) Jeżeli któryś z wyników jest szerszy od ekranu to przeskalowujesz wartości za pomocą proporcji, np zamiast 100 # piszesz 50, a tam gdzie miało być 50 wypisujesz 25 #
Jak już napiszesz cały kod warto się zastanowić które jego fragmenty warto przenieść do funkcji.
0