Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b5FL 2002r - automatyczna skrzynia biegow zle dobrany olej

25 Maj 2014 23:04 6246 10
  • Poziom 6  
    Witam

    w moim autku (passat 2002r. 1.9TDI 101km przebieg 220tys.) posiadam skrzynie automatyczna bez tiptronica zczytalem z niej numerek MOM 01N 321 105/L zakupilem w serwisie 6L oleju G 052 162 A2 (zolty), uszczelke, filtr dobrany po numerze VIN. Podczas jazdy wszystko jest ok czasami zdarzylo sie poczuc delikatną nieplynnosc w zmianie biegu ale to naprawde rzadko. Ostatnio zauwazylem wyciek oleju(czerwony). Przystapilem do zmiany oleju, odkrecilem korek spustowy w misce olejowej, co sie okazalo że skrzynia jest zalana olejem koloru czerwonego zeszlo mi okolo 3-4L a w serwisie mi dali olej zolty wiec cos jest nie tak. Dodam ze na filtrze byla data produkcji z 2011r wiec ktos kiedys cos tam grzebal. Skrzynia zalana zlym olejem czy pracownik serwisu dal mi nie ten olej? Domyslam sie, ze to pierwsze wiec co w tej sytuacji zrobic ? Z tego co wiem nie mozna mieszac tych dwoch typow oleji.

    Jeszcze dla pewnosci moje dodatkowe pytanie czy jest tam jakis odpowietrznik poniewaz znalazlem na skrzyni gumowy korek nie wiem co to jest. Chyba raczej nie wlew oleju bo wlew mam bezposrednio do miski (zdjecie)

    vw passat b5FL 2002r - automatyczna skrzynia biegow zle dobrany olej
  • Poziom 6  
    dynieo665 napisał:
    Witam

    w moim autku (passat 2002r. 1.9TDI 101km przebieg 220tys.) posiadam skrzynie automatyczna bez tiptronica zczytalem z niej numerek MOM 01N 321 105/L zakupilem w serwisie 6L oleju G 052 162 A2 (zolty), uszczelke, filtr dobrany po numerze VIN. Podczas jazdy wszystko jest ok czasami zdarzylo sie poczuc delikatną nieplynnosc w zmianie biegu ale to naprawde rzadko. Ostatnio zauwazylem wyciek oleju(czerwony). Przystapilem do zmiany oleju, odkrecilem korek spustowy w misce olejowej, co sie okazalo że skrzynia jest zalana olejem koloru czerwonego zeszlo mi okolo 3-4L a w serwisie mi dali olej zolty wiec cos jest nie tak. Dodam ze na filtrze byla data produkcji z 2011r wiec ktos kiedys cos tam grzebal. Skrzynia zalana zlym olejem czy pracownik serwisu dal mi nie ten olej? Domyslam sie, ze to pierwsze wiec co w tej sytuacji zrobic ? Z tego co wiem nie mozna mieszac tych dwoch typow oleji.

    Jeszcze dla pewnosci moje dodatkowe pytanie czy jest tam jakis odpowietrznik poniewaz znalazlem na skrzyni gumowy korek nie wiem co to jest. Chyba raczej nie wlew oleju bo wlew mam bezposrednio do miski (zdjecie)

    vw passat b5FL 2002r - automatyczna skrzynia biegow zle dobrany olej


    jest to skrzynia EPV
  • Moderator Samochody
    Udaj się tam, gdzie dano Ci olej. Kolor nie jest wyznacznikiem, są różni producenci i mogą być różne kolory, natomiast oleje będą spełniały te same normy. Wszystkie ATF są ze sobą mieszalne, więc jeżeli nowy olej ma inny kolor, ale właściwe parametry, to nie trzeba płukać skrzyni.
  • Poziom 6  
    Niestety nie wiem gdzie byl wymieniany wczesniej olej. Super, jezeli mozna je mieszac w takim razie spuszcze jeszcze z chlodnicy co sie da i zaleje zoltym oryginalnym tym co zaleca producent.
  • Moderator Samochody
    Oczywiście nadal należy zweryfikować, czy sprzedano Ci olej o właściwych parametrach.
  • Poziom 6  
    Sprobuje skontaktowac sie z poprzednim wlascicielem. Na tym oleju bylo jezdzone ponad 3 lata i ze skrzynia nie ma problemow poza wyciekiem przez uszczlke. Wiec mozna sugerowac ze olej byl wlasciwy?

    Dodano po 1 [minuty]:

    dzwonilem do serwisow i powiedzieli ze sprzedano mi olej wlasciwy
  • Moderator Samochody
    Starym olejem się już nie zajmuj, upewnij się tylko, że nowy dostałeś taki jak trzeba.
  • Poziom 34  
    AG4 01N wszystkie typy - G052162A2 kolor żółty

    Skrzynia pewnie zalana dextronem lub innym ATF'em czerwonym.

    Kupiłeś 6l czyli wymiana dynamiczna więc nie przejmuj się tym co masz aktualnie w skrzyni chyba że jest to wynalazek który miał przedłużyć jej agonię na czas sprzedaży.
  • Poziom 6  
    Auto posiadam za granica Polski i niestety ceny za taka usługe sa tu kosmiczne. Chcialbym wymiane zrobic sam. Jakie są sposoby zeby spuscic jak najwiecej starego oleju w tego typu skrzyni ? Orientuje sie ktos ktory przewod obiegu chłodzącego jest wlotowy a ktory wylotowy?
  • Poziom 34  
    dynieo665 napisał:
    Auto posiadam za granica Polski i niestety ceny za taka usługe sa tu kosmiczne. Chcialbym wymiane zrobic sam. Jakie są sposoby zeby spuscic jak najwiecej starego oleju w tego typu skrzyni ? Orientuje sie ktos ktory przewod obiegu chłodzącego jest wlotowy a ktory wylotowy?


    Właśnie przez odkręcenie węża powrotnego z chłodnicy i odpalenie silnika, obserwując wypływający olej i jednocześnie dolewając nowego.

    To może Ci się przyda: Link
  • Poziom 6  
    Dzieki Wam za pomoc udalo sie wymienic, przeplukalem skrzynie wedlug opisu zuzylem przy tym lacznie 7 litrow oleju. Pompowalem olej z chlodnicy do momentu pojawienia sie czystego zoltego chociaz przy sprawdzaniu stanu wyciekajacy nadmiar nie byl idealnie zolty, widac ze troszke, jakies moze 10% tego starego oleju gdzies tam zostalo. Ale wszystko jest cacy zrobilem jak na razie 70km i skrzynia sprawuje sie bez zarzutow.