Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Celica 2000 VVTI 142KM - samochód nie odpala na ciepłym silniku

weekender_poland 26 May 2014 04:25 8400 16
  • #1
    weekender_poland
    Level 9  
    Witam wszystkich
    Posiadam Toyote Celice 2000r VVTI 142KM, jakiś czas temu z uwagi na duże zużycie oleju silnikowego wymieniałem w nim pierścienie i panewki, po naprawie samochód był poprawiany dwukrotnie u tego samego mechanika. Po drugiej naprawie samochód przestał odpalać na ciepłym silniku, dzieje się to tylko za pierwszą próba odpalania, przy drugiej próbie samochód odpala tak jak powinien (czyli bez zbędnego "kręcenia"). Za pierwszym razem jak się go "kręci" dość długo w końcu odpala, ale zauważyłem że lepiej jest za pierwszym razem chwilę go pokręcić i za drugim razem praktycznie nie ma problemu z odpaleniem. Silnik gdy jest zimny zazwyczaj odpala prawidłowo, jedynie jakiś czas temu czasami obroty w początkowej fazie były nierówne (miałem wrażenie jakby brakowało mu paliwa, może też był zalany - na tyle się nie znam by to stwierdzić, tak czy inaczej dławił się silnik). Obecnie rzadko kiedy się tak dzieje.
    Mechanik niestety nie chce już do niego zaglądać, twierdząc że to nie od niego usterka (jak dla mnie po prostu nie ma facet na niego koncepcji i umywa ręce od problemu), samochód był też u dwóch elektryków, którzy też nie widzą problemu, twierdzą że to nic elektrycznego. Dlatego zwracam się do Was, może ktoś z Was ma pomysł gdzie poszukać usterki?
    Dodatkowo dodam (może być pomocne) iż ciągle mam błąd katalizatora (elektrycy twierdzą że nie powinno mieć to wpływu przy odpalaniu), parę dni temu był ponownie samochód podłączany do komputera i pokazuje dodatkowo błąd: uboga mieszanka paliwa. Świece zapłonowe były wymieniane na nowe. W czasie jazdy nie zauważyłem spadku mocy, pracuje równo na wolnych obrotach, samochód wydaje się sprawny jedynie jest problem z pierwszym odpalaniem na ciepłym silniku. Proszę o porady, bo niestety nie mogę liczyć na pomoc elektryków jak i mechanika który umywa ręce. Z góry dziękuję za podpowiedzi gdzie ewentualnie szukać problemu.
  • #2
    Niunia96
    Level 10  
    Jeśli dobrze rozumiem to zapalasz silnik bez problemu - pochodzi minutę, wyłączysz zapłon i masz potem problem z odpaleniem. Kręcisz go na dwa razy po czym problem znika, aż do następnego dłuższego postoju ? O to chodzi ?
  • #3
    weekender_poland
    Level 9  
    Niunia96 wrote:
    Jeśli dobrze rozumiem to zapalasz silnik bez problemu - pochodzi minutę, wyłączysz zapłon i masz potem problem z odpaleniem. Kręcisz go na dwa razy po czym problem znika, aż do następnego dłuższego postoju ? O to chodzi ?


    Z rana gdy jest silnik zimny to odpala za pierwszym razem, później nim jeżdżę aż nagrzeje się silnik do optymalnej temperatury (wskaźnik temperatury na desce do połowy) to zaczyna się problem, za każdym razem jak wyłączę silnik (powiedzmy idę na 10 min do sklepu) samochód odpala za drugim razem, tak się dzieje za każdym postojem, każdorazowo.
    Następnie jeśli samochód pozostawię aż silnik wystygnie (powiedzmy ok 2 - 3 godz) to odpali za pierwszym razem, ale gdy tylko się nagrzeje problem powraca.
    Tak więc z rana po minucie silnik się nie nagrzeje jeszcze odpowiednio i zazwyczaj odpali za pierwszym razem, silnik musi się nagrzać, wtedy problem się pojawia.
  • #4
    Niunia96
    Level 10  
    Ja mam coś podobnego. U mnie występuje problem z odpalaniem jeśli zapalę samochód, przejadę do 1km i go zgaszę. Jeśli przejadę dłuższy dystans to bez problemu odpalę na raz. Mimo, że mamy zupełnie inne samochody i zupełnie inne silniki to ja również mam problem z katalizatorem. Tak więc drogą dedukcji obstawiałabym, że wina leży właśnie po stronie katalizatora.
  • #5
    Montrres
    Level 21  
    A ja bym zasugerował sprawdzenie czujnika temperatury. Czy spalanie masz w normie czy większe niż zwykle?
  • #6
    weekender_poland
    Level 9  
    Niunia96 wrote:
    Ja mam coś podobnego. U mnie występuje problem z odpalaniem jeśli zapalę samochód, przejadę do 1km i go zgaszę. Jeśli przejadę dłuższy dystans to bez problemu odpalę na raz. Mimo, że mamy zupełnie inne samochody i zupełnie inne silniki to ja również mam problem z katalizatorem. Tak więc drogą dedukcji obstawiałabym, że wina leży właśnie po stronie katalizatora.

    Mechanicy mówią że katalizator nie odgrywa roli w zapłonie i twierdzą że usterka jest w innym miejscu, choć ja podobnie do Ciebie podejrzenia kieruję w tym kierunku... najgorsze jest to że to bardzo drogi element by tak sobie go wymienić
  • #7
    weekender_poland
    Level 9  
    Montrres wrote:
    A ja bym zasugerował sprawdzenie czujnika temperatury. Czy spalanie masz w normie czy większe niż zwykle?


    Jak tylko będę miał możliwość sprawdzę czujnik. Jeśli chodzi o spalanie to jet w normie, praktycznie za każdym razem zalewam do pełna więc mam obraz (8,8 - 9,3 ltr. w cyklu mieszanym).
    Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie by móc posprawdzać to i owo jak już będę u mechanika, no i pytanie dodatkowe czy niesprawny katalizator może mieć jakieś znaczenie w procesie odpalania silnika? Z góry dziękuję za sugestie.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie, katalizator możesz wykluczyć. Nie ma wpływu na uruchamianie auta. Bez znaczenia silnik ciepły czy zimny. Szukałbym raczej usterki w układzie paliwowym. Tylko podgląd parametrów bieżących da odpowiedź.
  • #9
    weekender_poland
    Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Nie, katalizator możesz wykluczyć. Nie ma wpływu na uruchamianie auta. Bez znaczenia silnik ciepły czy zimny. Szukałbym raczej usterki w układzie paliwowym. Tylko podgląd parametrów bieżących da odpowiedź.


    Myślałem że może jakąś role mogą sondy lambda w tym momencie odgrywać.
    Podgląd parametrów... znaczy się by znów go podpiąć do komputera? Jakie dokładnie parametry sprawdzać? pozdrawiam
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    weekender_poland
    Level 9  
    subrina wrote:
    Elektryczna pompa paliwa w zbiorniku wymień ją -cofa się paliwo po przerwie jazdy -a po pierwszym kręceniu rozrusznikem ,nie zdąży zaciągnąć paliwa do wtrysku -dopiero za drugim razem pociągnie -lub jak długo będziesz kręcił rozruszikiem to pociągnie paliwo. ...

    Pozdrawiam;............


    Witam, niby brzmi to logicznie, tylko jak wytłumaczyć dlaczego odpala na zimnym silniku (powiedzmy z rana)? Praktycznie silnik zaskakuje momentalnie, teoretycznie nie powinno być paliwa... Tak czy inaczej dziękuję za poradę, w przyszłym tygodniu biorę się za niego, tylko muszę znaleźć kumatego mechanika, ale na pewno "podsunę" jemu wszystkie sugestie. Jeśli jeszcze ktoś może coś poradzić / naprowadzić byłbym wdzięczny.
    A czy luźny łańcuch rozrządu mógłby tu odgrywać jakąś rolę, bo podobno jest już naciągnięty do maksimum?
    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
  • #12
    Anonymous
    Anonymous  
  • #13
    weekender_poland
    Level 9  
    subrina wrote:
    Ja bym jednak też postawił na paliwo ,wynika z tego że pompa podaje -ale wyczyścił bym filtr paliwa jest obok kolektora ssącego tak okrągła metalowa puszka ,może w nim występować zjawisko krążenia brudu w czasie jazdy i go zatyka a po dłuższym postoju nieczystości paliwa osiadają na dno filtra i wtedy odpala .
    Natomiast sonda kontroluje ilość paliwa według ilości spalin wylotowych i może zachowywać się tak że wysyła informacje do sterownika i przymyka przepływomierz ( silniczek krokowy} stąd błąd diagnostyki uboga mieszanka.. a katalizator nie ma wpływu na odpalanie .


    Już ktoś wcześniej mi sugerował by wymienić filtr paliwa, zakupiłem już nowy, ale jest to montowany w zbiorniku paliwa (plastikowy), czy zatem jest jeszcze jeden?
    Wymienię filtr który mam kupiony w przyszłym tygodniu i dam znać jakie są efekty.
  • #14
    Anonymous
    Anonymous  
  • #15
    car centre
    Level 18  
    subrina wrote:
    Elektryczna pompa paliwa w zbiorniku wymień ją -cofa się paliwo po przerwie jazdy -a po pierwszym kręceniu rozrusznikem ,nie zdąży zaciągnąć paliwa do wtrysku -dopiero za drugim razem pociągnie -lub jak długo będziesz kręcił rozruszikiem to pociągnie paliwo. ...


    Dodano po 11 [minuty]:

    subrina wrote:
    wyczyścił bym filtr paliwa (...) ,może w nim występować zjawisko krążenia brudu w czasie jazdy i go zatyka a po dłuższym postoju nieczystości paliwa osiadają na dno filtra i wtedy odpala .
    Natomiast sonda (...) przymyka przepływomierz ( silniczek krokowy} stąd błąd diagnostyki uboga mieszanka.


    A to kolega nawymyślał historii..... ! :D

    Dodano po 13 [minuty]:

    weekender_poland wrote:

    A czy luźny łańcuch rozrządu mógłby tu odgrywać jakąś rolę, bo podobno jest już naciągnięty do maksimum?

    Odnośnie łańcucha to nie ma tam żadnej regulacji "ręcznej". Tam jest, mówiąc w uproszczeniu, sprężyna, która naciska łańcuch. Także nie ma mowy o "naciąganiu do maksimim"

    Jeśli zaś chodzi o twój problem, to tak jak już padło wcześniej - czujnik tempratury do sprawdzenia przede wszystkim
  • #16
    weekender_poland
    Level 9  
    subrina wrote:
    Cały czas myślę i dochodzą mi myśli - zobacz - filtr powietrza - bo mechanik na pewno go zakładał , zobacz czy nie jest odwrotnie włożony ,albo zanieczyszczony ,być może nawet przedarty i dostaje na ciepłym silniku za dużo powietrza - nie doszukuj się nawiasem mówiąc czarnych chmur , usterka na pewno jest banalna - powiedz mi masz taki motor? tylko ten ma instalacje LPG .

    Toyota Celica 2000 VVTI 142KM - samochód nie odpala na ciepłym silniku

    a to jest filtr paliwa w zbiorniku

    Toyota Celica 2000 VVTI 142KM - samochód nie odpala na ciepłym silniku

    później ci coś jeszcze podpowiem.....



    silnik jest 1,8 benzyna VVTI 142KM, bez żadnych dodatkowych instalacji, filtr powietrza który mam przygotowany do wymiany jest taki sam jak na foto, generalnie od czasu do czasu filtr się powinno wymieniać więc mu nie zaszkodzi. Mam nadzieję że do piątku ktoś się samochodem zajmie, wtedy się wszystkie sugestie sprawdzi :)

    Dodano po 21 [minuty]:

    car centre wrote:
    subrina wrote:
    Elektryczna pompa paliwa w zbiorniku wymień ją -cofa się paliwo po przerwie jazdy -a po pierwszym kręceniu rozrusznikem ,nie zdąży zaciągnąć paliwa do wtrysku -dopiero za drugim razem pociągnie -lub jak długo będziesz kręcił rozruszikiem to pociągnie paliwo. ...


    Dodano po 11 [minuty]:

    subrina wrote:
    wyczyścił bym filtr paliwa (...) ,może w nim występować zjawisko krążenia brudu w czasie jazdy i go zatyka a po dłuższym postoju nieczystości paliwa osiadają na dno filtra i wtedy odpala .
    Natomiast sonda (...) przymyka przepływomierz ( silniczek krokowy} stąd błąd diagnostyki uboga mieszanka.


    A to kolega nawymyślał historii..... ! :D

    Dodano po 13 [minuty]:

    weekender_poland wrote:

    A czy luźny łańcuch rozrządu mógłby tu odgrywać jakąś rolę, bo podobno jest już naciągnięty do maksimum?

    Odnośnie łańcucha to nie ma tam żadnej regulacji "ręcznej". Tam jest, mówiąc w uproszczeniu, sprężyna, która naciska łańcuch. Także nie ma mowy o "naciąganiu do maksimim"

    Jeśli zaś chodzi o twój problem, to tak jak już padło wcześniej - czujnik tempratury do sprawdzenia przede wszystkim



    Widocznie mechanik nie ma już koncepcji i wymyśla co się da... mi też się wydawało że łańcuch niewiele może mieć z tym wspólnego, no ale się nie znam na tyle by być pewnym, dlatego pytałem, dziękuję za odpowiedź i sugestie. Pozdrawiam wszystkich
  • #17
    weekender_poland
    Level 9  
    Witam wszystkich zainteresowanych.
    Parę dni temu wymieniłem filtr paliwa który był umiejscowiony w zbiorniku paliwa i wygląda na to że to właśnie to był problem gdyż samochód po wymianie jeszcze ani razu nie zawiódł, odpala normalnie. Czujnik temperatury i inne rzeczy były w porządku. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za porady.