Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LPG tech - Diagnoza podłączenia instalacji GAS TECH

noidemm 26 May 2014 21:11 4797 5
  • #1
    noidemm
    Level 22  
    Witam! Mam problem ze swoim 2 litrowym passatem z instalacja LPG tech. Kłopoty zaczeły się po podłączeniu gazu do układu. Pierwszy problem związany był z podłączeniem parownika do ukłądu chłodzenia. Monter się pomylił i źle podłączył węże od nagrzewnicy do parownika. Przewod zasilający parownik wpięty był w nagrzewnice, zaś powrotny w zbiorniczek wyrownawczy co skutkowało wywalaniem płynu przez zbiorniczek wyrownawczy. Nie było obiegu na nagrzewnice. Fachowcy uznali że do roboty jest głowica (koszt okolo 1000 zl). Po remoncie głowicy (wymiana uszczelniaczy, prowadnic, planowaniu glowicy, sprawdzeniu szczelności) dalej brak było ogrzewania. W końcu sam doszedlem iż obieg wody jest pomylony. Monterzy nie przyznali się do winy ale poprawili to wpinając rownolegle parownik do nagrzewnicy i problem z ogrzewaniem auta znikł. Drugi problem jaki mam z tą instalacją to złe pokazywanie gazu na przełączniku. Koleś kombinował przy elektrozaworze ale nic to nie dało. Centralka pokazuje pełny zbiornmik, potem pokazuje 2 kropki i rezerwe.
    Nastepny problem to podłączenie czujnika ciśnienia i temperatury gazu. Czy ma jakieś znaczenie w którą strone jest podpięty ten czujnik. U mnie w miejsce Gaz IN jest podpięte wyjscie gazu a w gaz out wejscie. Czyli przewod idący od parownika wpięty jest w gaz OUT a przewod idący do listwy w gaz IN. Czyli ewidentnie w drugą STRONE.
    Kolejna rzecz jaka mnie zastanawia to po co ci monterzy LPG wywiercili dziure wiertlem 8 fi w kolektorze dolotowym. Przecież samochod łapie tam lewe powietrze.
    Zna ktoś jakiegoś dobrego fachowca w wojewodztwie lodzkim co by sie zajmowal instalacjami TECHA.
    Z gory dziekuje za wszelka pomoc.
  • #2
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    Oj ale ci na babrali w kolektorze ssącym nie może być dodatkowego otworu . Wielozawór w zbiorniku gazu ma taki czujnik poziomu gazu( magnetyczny) pewnie jest obrócony o 180 stopni ma on wtyczkę z 3 przewodami. Samemu dość trudno to wyregulować bo elektronika wprowadza pewną zwłokę w odczycie poziomu żeby podczas jazdy nie występowały wahania poziomu gazu.A tego zdania trochę nie rozumie:Nastepny problem to podłączenie czujnika ciśnienia i temperatury gazu. Czy ma jakieś znaczenie w którą strone jest podpięty ten czujnik. U mnie w miejsce Gaz IN jest podpięte wyjscie gazu a w gaz out wejscie. Czyli przewod idący od parownika wpięty jest w gaz OUT a przewod idący do listwy w gaz IN. Czyli ewidentnie w drugą STRONE.
  • #3
    noidemm
    Level 22  
    Czujnik ciśnienia gazu ma dwa otwory:
    wejscie gazu
    wyjscie gazu
    Poniżej foto
    LPG tech - Diagnoza podłączenia instalacji GAS TECH
  • #4
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Żadnych dziur w dolocie nie może być, bo silnik będzie bardzo źle chodził. Kto i po co tą dziurę wiercił - tego nie wiem.
    Odnośnie czujnika ciśnienia i temperatury gazu - w zasadzie podłączono go na odwrót, ale jest on przelotowy i kierunek przepływu gazu nie powinien mieć tu znaczenia. Możesz go odwrócić, to 5 min. roboty.
    W kwestii poziomu LPG - może to być usterka czujnika w wielozaworze, ale także niepoprawne skalibrowanie sterownika.
  • #5
    noidemm
    Level 22  
    Skoro nie ma znaczenia podłączenia kierunku tego czujnika to po co producent opisał wlot i wylot skoro to nie jest istotne. Orientuje się ktoś ile może kosztować przewod do TECHa żeby sobie samemu kalibrować.
  • #6
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    noidemm wrote:
    Skoro nie ma znaczenia podłączenia kierunku tego czujnika to po co producent opisał wlot i wylot skoro to nie jest istotne.


    Po to, żeby montażysta się nie musiał nad tym zastanawiać :). Jeżeli jest oznaczenie IN/OUT, to tak należy urządzenie podłączyć, ale w tym przypadku miernik jest tylko przelotową rurką z odprowadzeniem do czujnika ciśnienia i termistorem w prześwicie, więc nie sądzę, aby odwrotny montaż zakłócił działanie układu.



    noidemm wrote:
    Orientuje się ktoś ile może kosztować przewód do TECHa, żeby sobie samemu kalibrować.


    Poszukaj sobie w popularnym serwisie aukcyjnym lub u popularnych producentów fejsików. Zapewne kilkadziesiąt złotych. Program jest darmowy, na stronie producenta.