Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A2, 1.6 FSI, Ciśnienie paliwa

Oliseven 03 Kwi 2016 19:16 8298 54
  • #31 03 Kwi 2016 19:16
    Oliseven
    Poziom 6  

    Przepraszam, że tak późno odpowiadam. Nie tłumacząc dlaczego opisuję co zrobił warsztat żeby naprawić mi auto oczywiście na mój koszt: 1 - wymiana pompy paliwa, bez efektu, mam calkiem sprawna pompę gdyby ktoś potrzebował. 2 - wymiana wtrysków, bez efektu, mam kilka wtrysków gdyby ktoś chciał. 3 - ustawianie rozrządu, bez efektu. W końcu wymienili świece zapłonowe. Okazało się, że poprzednio wsadzili jakieś setne milimetra za krótkie i iskra raz byla a raz nie było, bo nie sprawdzili dokładnej specyfikacji silnika. Pozdrawiam mechaników, wszystkich krajów, łaczcie się!

  • #33 03 Kwi 2016 19:44
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Oliseven napisał:
    Okazało się, że poprzednio wsadzili jakieś setne milimetra za krótkie i iskra raz byla a raz nie było, bo nie sprawdzili dokładnej specyfikacji silnika. Pozdrawiam mechaników, wszystkich krajów, łaczcie się!

    p.s. ostatnio inny problem cieknący układ chłodzenia, niby proste, wymiana przewodów, dokręcenie zacisków a w gratisie od mechanika jajko wbite do chłodnicy (skorupka zostawiona na silniku wpadła pod cewki), oczywiście bez uzgodnienia ze mną. Wie ktoś po co?


    Tam są zwykłe świece, długość w tych granicach nie ma znaczenia, problem powróci.
    Oliseven napisał:
    oczywiście bez uzgodnienia ze mną


    Już to widzę , dzwoni telefon i mechanik się pyta czy może wbić jajko do chłodnicy?

    Ciekawe czy byś się zgodził, czy zapytał : strusia czy przepiórki?

  • Pomocny post
    #34 03 Kwi 2016 20:43
    tzok
    Moderator Samochody

    Oliseven napisał:
    jajko wbite do chłodnicy (skorupka zostawiona na silniku wpadła pod cewki)
    Nie wierzę, to raczej kot lub jakaś kuna Ci mieszka pod maską i sobie przyniósł/przyniosła to jajko na przekąskę.

  • #35 03 Kwi 2016 21:10
    eurotips
    Poziom 35  

    Oliseven napisał:
    Samochód Audi A2, 1.6 FSI, 160 tys przebiegu. Występuje problem z gaśnięciem silnika, zawsze rozgrzanego po ok. 50 -100 km. Nastepnie, po prawidłowym zatrzymaniu i postoju odpala również prawidłowo, wyjeżdża z parkingu, jedzie kawałek, krztusi się jakby nie było paliwa i gaśnie. Następnie nie mozna go odpalić dłuższą chwilę. W tym czasie pedał gazu jest zupełnie miękki nie można nic podpompować w czasie próby rozruchu. Po kilku próbach zapala ale zanim ustabilizuje obroty następuje kilka szarpnięc, kichnięć itp. Podłaczenie do VAG ujawnia błąd ciśnienia paliwa. Czy może ktoś coś poradzić? Dziekuję.


    Chwila, mam co prawda Passata ale silnik identyczny i włos mi się na głowie zjeżył gdy to przeczytałem, hmmm...
    Co ty tam chłopie pompujesz tym pedałem, silnik masz na wtrysku bezpośrednim, pedał gazu to enkoder, taki cyfrowy potencjometr, jak kuźwa potencjometr może ci wymięknąć ??

    Wymień na początek ten czujnik ciśnienia, to on może nagrzany świrować a jego błędne odczyty mogą powodować że komputer wyłącza wtrysk paliwa. Błąd ciśnienia może brać się z dwóch powodów pamiętaj, rzeczywiście jest ono za niskie lub z czujnika przychodzi niewłaściwy sygnał.
    A drugi trop to ten pedał gazu właśnie, trzeba dociec dlaczego po nagrzaniu "wymięka" co by to w praktyce nie oznaczało.

    Myśl trochę to ci może pomogę bo inaczej ze śmiechu umrę i nic z pomocy..

  • #36 03 Kwi 2016 21:18
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    eurotips napisał:
    trzeba dociec dlaczego po nagrzaniu "wymięka" co by to w praktyce nie oznaczało.

    Kolego eurotis i oliseven nie piszcie o rzeczach o których nie macie pojęcia bo silnik fsi to nie taczka 1 kołowa dwuręczna.

    Auto do dobrego elektryka niech obada i naprawi.

  • #37 03 Kwi 2016 21:32
    eurotips
    Poziom 35  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    eurotips napisał:
    trzeba dociec dlaczego po nagrzaniu "wymięka" co by to w praktyce nie oznaczało.

    Kolego eurotis i oliseven nie piszcie o rzeczach o których nie macie pojęcia bo silnik fsi to nie taczka 1 kołowa dwuręczna.

    Auto do dobrego elektryka niech obada i naprawi.


    Zauważyłem że to nie taczka, czasami zaglądam pod maskę aby sprawdzić poziom oleju bo lubi go przybywać...
    jaki właściwie kod ma ten silnik? te na wtrysku bezpośrednim to odpowiednio BAG i BLF może w tym silniku masz jeszcze wtrysk do kolektora bo FSI to oznaczenie modelowe a nie kod samego silnika

  • #38 04 Kwi 2016 07:33
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #39 04 Kwi 2016 15:31
    Oliseven
    Poziom 6  

    Serdecznie dziękuje, za wszystkie odpowiedzi. Mam nadzieję, że temat jest w jakiś sposób pomocny dla tych, którzy mają podobny problem ze swoją A2.

    Ustalmy, że wątek z tzw. "miękkim" pedałem gazu nie ma znaczenia. Widocznie źle to opisałem. Chodziło mi o to, że jadąc, silnik stopniowo tracił moc, pomimo wciskania gazu, aż do całkowitego odstawienia. Silnik przestawał reagować na gaz. tyle.

    Pozostałe czynności mechaników opisałem przynajmniej tak jak mi to tłumaczyli i co widniało na fakturach za części, zresztą mogę zrobić skany jeśli to pomoże? Pytajcie o jakiekolwiek szczegóły o których zapomniałem wspomnieć. Po co macie przechodzić tą samą drogę sami.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Tam są zwykłe świece, długość w tych granicach nie ma znaczenia, problem powróci.


    Ta wymiana świec miała miejsce w maju 2015. Od tamtej pory opisany na wstępie problem nie powrócił, ani razu. Mechanik, który trzymał ten samochód ok. miesiąca, i włosy rwał, robiąc to co opisałem, czyli: (patrze teraz na fakturę i wykaz części)
    1 - wymiana pompy wysokiego ciśnienia, bez efektu;
    2 - wymiana zaworu "Valve Tronic" (chyba zawór ssący), zapomniałem wymienić poprzednio, bez efektu;
    3 - wymiana wtrysku, bez efektu;
    4 - wymiana oleju i filtrów, bez efektu;
    5 - ustawianie rozrządu, bez efektu
    6 - wymiana cewek zapłonowych, zapomniałem wspomnieć, bez efektu;
    7 - w końcu mechanik, doszedł do tych świec i twierdził, że do tego silnika świece i muszą mieć ścisłe parametry (o ile pamiętam, chodziło o długość gwintu), takie jak zaprojektował producent. W moim samochodzie ten sam mechanik, zaczął od wymiany świec ale wstawił, wcześniej jakieś zwykłe, bo też myślał, że to nie ma znaczenia. Wstawienie prawidłowych świec naprawiło problem.



    ktoś pytał jaki to silnik? 1.6 FSI, 2002 rok, 110 KM (81 kW)

  • #40 04 Kwi 2016 21:18
    eurotips
    Poziom 35  

    Oliseven napisał:
    ...
    ktoś pytał jaki to silnik? 1.6 FSI, 2002 rok, 110 KM (81 kW)


    Ja pytałem i dalej nie ma odpowiedzi,
    FSI to nie jest kod silnika, kod to np BLF ale on ma 115KM
    no i jeszcze tym rocznikiem 2002 dowaliłeś,
    zobacz na wklejce w książce serwisowej jaki tam masz kod silnika
    albo w bagażnku obok zapasówki zczytaj kod silnika z nalepki
    i to koniecznie bo coś tu nie gra

  • #41 04 Kwi 2016 21:40
    Oliseven
    Poziom 6  

    w tym przypadku to raczej BAD.

    http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogue/cars.aspx?a=00005&b=04382
    Marka AUDI
    Model A2 (8Z0)
    Typ 1.6 FSI
    Rok produkcji 2002.05 - 2005.08
    Moc silnika [kW] 81
    Moc silnika [KM] 110
    Pojemność silnika [ccm] 1598
    Rodzaj silnika Silnik benzynowy
    Rodzaj napędu Napęd przednich kół
    Rodzaj pojazdu hatchback
    Typ katalizatora z katalizatorem 3-drożnym
    System tworzenia mieszanki paliwowej Wtrysk bezpośredni
    Rodzaj paliwa benzyna
    Kod silnika BAD
    Liczba cylindrów 4
    Liczba zaworów 4

    i co tu niby nie gra?

  • #42 04 Kwi 2016 22:06
    eurotips
    Poziom 35  

    Masz silnik z początku produkcji, jeszcze z paskiem rozrządu i mocy 110KM.
    Nie wierzę w te świece, nie ma takiej opcji że na zimnym silniku jest dobrze a po przejechaniu 50km traci moc. A komputer zapisuje błąd ciśnienia paliwa. Gdyby to była prawda to byłby również błąd wypadających zapłonów a o tym nic nie piszesz.

  • #43 04 Kwi 2016 22:21
    Oliseven
    Poziom 6  

    zgadza się nie napisałem o wypadającym zapłonie. Nie ukrywam, że jestem laikiem i nie wiem jaka informacja jest ważna, dlatego proszę dopytać jeśli ma to być dla kogoś pomocne? Tak komputer rejestrował wypadające zapłony i jeszcze problem z sondą nox. Był też problem z falowaniem obrotów. Zresztą ten ostatni problem okresowo powraca a problem z sondą mam właściwie zawsze, po zatankowaniu w Polsce dlatego nawet o tym nie wspominam ale to jest też ciekawy wątek.

    W zasadzie to mam jeszcze w garażu te "stare" całkiem nowe świece. Sam nie będę eksperymentował na moim samochodzie ale mogę je komuś wysłać jeśli chce zrobić test laboratoryjny :)

  • #44 31 Sty 2017 16:46
    MariuszHH
    Poziom 2  

    Kolego mam nadzieje, że uratujesz mi życie mam ten sam problem w tym samym silniku tyle że w VW Golf 4, auto od 4 miesięcy stoi w warsztacie obecnie to juz drugi warsztat, nie chce mi sie aż wierzyć, ze to kwestia świec u mnie też już wymieniono pół silnika wyczyszczone wtryski, zawór sterujący ciśnieniem paliwa włożyłem już 2tyś i auto dalej ma te same objawy i dalej jest uziemnione, po przeczytaniu tego artykułu od razu dałem informacje do mechanika aby w pierwszej kolejności zajął sie świecami mam nadzieje że jutro będę mądrzejszy i zaoszczędzę trochę grosza bo już była wizja wymiany pompy wysokiego ciśnienia liczona w tyś złotych oby to był ten sam problem a tak na marginesie problem wrócił z czasem?

    pozdrawiam

  • #45 31 Sty 2017 21:04
    Oliseven
    Poziom 6  

    Mariusz, tak jak pisałem nie jestem mechanikiem. Jednak moje autko od tamtej pory chodzi jak zloto. W międzyczasie jakieś trzy miesiące temu postanowilem wymienic świece na nowe. W sklepie fachowiec wyszukał mi świec z katalogu rzekomo pasujące do mojego samochodu (zaproponował NGK). Zmieniłem stare BOSChe, wsadziłem nowe świece, odpalam, po kilku obrotach samochód gaśnie. Ponownie odpalam, to samo. Wyciągam świece, porównuje ze starymi, mierze suwmiarka odległość od kołnierza gwintu od końca elektrody i co różnica 2 mm. Ponadto stare świece miały cztery skrzydełka palnika a nowe tylko trzy. Zamontowałem stare świece i śmigam do dzisiaj. Mariusz, daj znać jak twój samochód. Gdybyś jednak chciał sprawdzić tę pompę to ja mam jedną całkiem sprawną, została po mojej wymianie. Jakby co to na priv.

  • Pomocny post
    #46 31 Sty 2017 21:34
    vag_padło
    Poziom 14  

    widze tylko jedno rozwiazanie problemu . silnik złom , a siwece dopręzyły lub odpreżyły silnik (nie moge juz czytac tego steku bełkocich wywodów, niew iem ktore sa dluzsze ktore krotsze) . Problem wróci ze zdwojona siłą

  • #48 31 Sty 2017 22:17
    Oliseven
    Poziom 6  

    vag_padło napisał:
    widze tylko jedno rozwiazanie problemu . silnik złom
    - Jakoś od ponad dwóch lat problemu nie ma, więc na siłę go nie szukam. Jeszcze poczekam z tym złomem.
    vag_padło napisał:
    a siwece dopręzyły lub odpreżyły silnik
    - i to zdanie ma przynajmniej jakiś sens. Nie znam się ale to brzmi logicznie. Doprężony kręci, nie doprężony nie kręci albo kręci słabo, faluje itp.

  • #49 01 Lut 2017 12:50
    MariuszHH
    Poziom 2  

    Oliseven,

    Faktycznie różnice widać gołym okiem jeżeli chodzi o świece, jeśli u mnie to nie pomoże będę poszukiwał pompy wysokiego ciśnienia jeżeli faktycznie masz taka to być może bedę zainteresowany będziemy w kontakcie, chciałbym wstępnie zamienić i przetestować ale teraz czekam aż wymieni mi mechanik świece

    Vag_padło
    pewnie masz rację że silnik złom ale to już wada producenta że takie silniki wypuścił na rynek po czym sam się zorientował i wycofał takie silniki z produkcji to o czymś świadczy

  • #50 01 Lut 2017 16:05
    kortyleski
    Poziom 41  

    Nikt ale to zupełnie nikt z pytajacych nie podał ciśnienia paliwa w trakcie występowania problemu. Ciekawe kiedy polscy mechanicy nauczą się przeprowadzać diagnostykę a nie wymieniać pół auta na start.

  • #51 01 Lut 2017 18:12
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    kortyleski napisał:
    Nikt ale to zupełnie nikt z pytajacych nie podał ciśnienia paliwa w trakcie występowania problemu.


    Ale to auto nigdy nie było w warsztacie z prawdziwego zdarzenia, bo nie taki kląki się rozkminia.
    A Carischma GDI to norma tam się zaczyna od pomiaru pompy wc ale trzeba mieć czym.

  • #52 01 Lut 2017 19:32
    MariuszHH
    Poziom 2  

    Niestety :( u mnie wymiana świec niczego nie zmieniła auto dalej gaśnie ;((((( nie wiem co począć mechanik przymierza się do wymiany pompy wysokiego ciśnienia niestety wyszukaniem tej pompy musze zająć się ja "update:" po przeszukaniu internetów znalazłem 3szt. 1x w PL allegro koszt 900zł używka, 2x na ebayu z tym że jedna z Litwy 1700zł używka i druga w UK 290 funtów !! czy naprawdę tak trudno o te pompy?? Co z zje...e auto kto mnie na nie namówił!"" . Cały czas komputer wyrzuca błąd dotycząy ciśnienia paliwa a dokładnie błąd P1020 Regulacja cisnienia paliwa: zasięg kontroli przekroczony Oliseven czy ty też tak miałeś jakie błędy tobie wyrzucał i wszystkim tym co mieli z tym problem ""wicu80, timtumkutno,kowaldinho466"" i czy wy uporaliscie się tez z tym problemem? Pompa w zbiorniku była sprawdzana przez dwóch mechaników wg nich działa bez zarzutu. Czy waszym zdaniem należało by oddać auto do serwisu zajmującego się tylko marką VAG, czy może kupić 10l paliwa i go podpalić??

  • #53 02 Lut 2017 21:36
    MariuszHH
    Poziom 2  

    OLISEVEN TO MASZ TA POMPE WYSOKIEGO CISNIENIA?

  • #54 03 Lut 2017 22:58
    Oliseven
    Poziom 6  

    U mnie nie było problemu z ciśnieniem w cylindrach. Pomiary były robione w moim przypadku. Mariusz już Ci odpisuje w sprawie pompy.

  • #55 21 Lis 2017 21:58
    homer00
    Poziom 14  

    Witam. Panowie i co z ta pompa? Cy ona byla winna?