Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A2, 1.6 FSI, Ciśnienie paliwa

26 Maj 2014 21:40 12876 54
  • Poziom 7  
    Samochód Audi A2, 1.6 FSI, 160 tys przebiegu. Występuje problem z gaśnięciem silnika, zawsze rozgrzanego po ok. 50 -100 km. Nastepnie, po prawidłowym zatrzymaniu i postoju odpala również prawidłowo, wyjeżdża z parkingu, jedzie kawałek, krztusi się jakby nie było paliwa i gaśnie. Następnie nie mozna go odpalić dłuższą chwilę. W tym czasie pedał gazu jest zupełnie miękki nie można nic podpompować w czasie próby rozruchu. Po kilku próbach zapala ale zanim ustabilizuje obroty następuje kilka szarpnięc, kichnięć itp. Podłaczenie do VAG ujawnia błąd ciśnienia paliwa. Czy może ktoś coś poradzić? Dziekuję.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Tak, wymień pompę paliwa, ta na głowicy.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Oliseven napisał:
    W tym czasie pedał gazu jest zupełnie miękki nie można nic podpompować w czasie próby rozruchu.
    Ciekawe spostrzeżenie w samochodzie w którym jest elektroniczny pedał gazu...
  • Poziom 7  
    tzok napisał:
    ...Ciekawe spostrzeżenie w samochodzie w którym jest elektroniczny pedał gazu...
    .

    Czyli, że nie ma prawa być tego spotrzeżenia, czy wręcz przeciwnie, to tak normalne, że niepotrzebnie wspominam? Oczywiście wiem, że w moim samochodzie nie ma linki od gazu ale normalnie nawet przed rozruchem jest wyczuwalny opór, podczas awarii nie ma najmniejszego. Nie wiem czy to normalne ale wydaje mi się, że nie.

    Dziękuję za poradę dot wymiany pompy, wydaje się oczywista ale czy nie powinienem najpierw spróbować sprawdzić np. drożności przewodów paliwa albo zanieczyszczenia zbiornika, filtra? W jaki sposób można wykluczyć najprostrze sprawy zanim sie wymieni pół samochodu i w końcu dojdzie do wniosku, że trzeba było to spradzić najpierw?
  • Moderator Samochody
    Oliseven napisał:
    Czyli, że nie ma prawa być tego spotrzeżenia, czy wręcz przeciwnie, to tak normalne, że niepotrzebnie wspominam? Oczywiście wiem, że w moim samochodzie nie ma linki od gazu ale normalnie nawet przed rozruchem jest wyczuwalny opór, podczas awarii nie ma najmniejszego. Nie wiem czy to normalne ale wydaje mi się, że nie.
    Według mojej wiedzy to tylko dźwignia połączona przekładnią z podwójnym potencjometrem, więc pedał zawsze stawia taki sam opór (mechaniczny). Nie ma niczego co mogłoby wpływać na wielkość siły potrzebnej do jego wciśnięcia. Chyba, że jest to mechaniczna usterka samego pedału. Tak czy inaczej "podpompować" się nie da w żadnym samochodzie z wtryskiem (w gaźniku była pompka przyspieszacza, podająca pod ciśnieniem dodatkowe paliwo do gaźnika w czasie wciskania pedału gazu, więc jak się pompowało gazem, to paliwo "sikało" do gaźnika), a już zwłaszcza z elektroniczną przepustnicą.

    Masz dostęp do VCDSa to wykonaj diagnostykę pedału przyspieszenia.
  • Poziom 8  
    Witam Mam ten sam problem z moim Audi A2 1.6 Fsi.Jak moge prosic o porady z góry dziękuje
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Tak tylko jak to sprawdzic?

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Moze to byc regulator cicnienia paliwa??
  • Poziom 43  
    Manometrem sprawdź.
  • Poziom 8  
    Cisnienie bylo podobno sprawdzane w servicie Audi i jest dobre.Czy moze to byc nagar w cylindrach bo powiedzieli mi ze na 60 procent tam jest problem
  • Poziom 43  
    Tak to wina nagaru jak pompowanie tym pedałem.
  • Poziom 8  
    Przejechalem dzisiaj jakies 100 kilometrow,zgasilem samochod na 20 minut po odpaleniu ujechalem okolo 30 metrow i samochod zaczol sie dusic i zgasl.Probowalem go odpalic kilka razy i tylko go dusi i nie moze wskoczyc na obroty.Teraz musze poczekac okolo 30 minut i samochod odpali bez problemu.Pomozcie bo juz mam dosc tego samochodu.Nawet w servicie AUDI nie moga znalesc przyczyny

    Dodano po 33 [minuty]:

    po 30 minutach odpalił bez problemu
  • Poziom 7  
    Witam, na prośbę jednego z obserwujących, odświeżam wątek. Chociaż właściwie nie mam na razie nic specjalnego do dodania. Tylko obserwacje typu: Ostatni raz niespodziewane odstawienie silnika zdarzyło sie w grudniu 2014 po wymianie oleju (zapewne bez związku ale wspominam dla scislosci), przy okazji wymiany oleju mechanik nie stwierdził niczego niepokojącego ale nie mam pojęcia na jakiej postawie, bo to on jest mechanikiem nie ja. Od tamtej pory silnik nie gasł ale mamy niskie temperatury i silnik na postoju szybciej sie chłodzi zatem przed ponownym uruchomieniem, jest już schłodzony - nie wiem czy ma to związek z tym problemem, czy nie? Poza tym silnik pracuje nierówno, falują obroty, na kierownicy i nawet na fotelach sa wyczuwalne wibracje. Odpala, z rzężeniem. Niestety, nie mam sprzetu diagnostycznego, szukam dobrego warsztatu ale jak to w takich wypadkach bywa mechanicy sie tego boją. Albo wiedza co to jest i wola sie za to nie brać albo przeciwnie. Ozłociłbym dobrego i uczciwego mechanika, bo lubię ten samochód.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Układ wtryskowy FSI jest niemalze identyczny do dieslowskiego CR. Róznica jest tylko taka, ze oprócz paliwa, inne sa tez cisnienia. FSI normalnie ma pod 200 bar pracy. Ale w trybie awaryjnym i na 4 barach pojedzie. Sprawdz pompe HP i regulator cisnienia.
  • Poziom 8  
    Zastanawiam sie czy to moze byc nagar czy pompa wysokiego cisnienia.I jak ktos ma jakies namiary gdzie mozna by bylo kupic taka pompe bo wiem ze ciezko taka dostac.
  • Moderator Samochody
    wicu80 napisał:
    .I jak ktos ma jakies namiary gdzie mozna by bylo kupic taka pompe bo wiem ze ciezko taka dostac.


    Tylko serwis V.A.G.
  • Poziom 8  
    i jestem w kropce bo nie wiem czy bawic sie z czyszczeniem zaworow i kanalu dolotowego powietrza czy szukac pompy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Mam dokladnie takie same obiawy jak kolega ktory zakladal ten watek.
  • Poziom 8  
    Przewod sprawdzony i nie jest zamienony
  • Poziom 7  
    Panowie rozwiązaliście ten problem? Bardzo proszę o informację co było przyczyną, ponieważ mam ten sam kłopot.
  • Poziom 35  
    Co z regulatorem cisnienia?
  • Poziom 7  
    Chodzi mi o gasnace auto. Mam dokladnie takie same objawy.
  • Poziom 35  
    zajzałes chociaz pod maske?
  • Poziom 7  
    Gdybym nie zajrzal pod maske to nie podejmowalbym tematu. Popychacz w pompie HP sprawdzony (wbardzo dobrym stanie). Pompa paliwa w zbiorniku sprawdzona-ok.
  • Poziom 35  
    Jakie błedy, jakie cisnienie widzi?
  • Poziom 7  
    Niskie cisnienie paliwa (czujnik g410). Cisnienia nie sprawdzalem. Moze to sterownik pompy paliwa? Ten pod tylnim siedzeniem.
  • Poziom 35  
    Wiec mówisz ze zaczynasz prace od wymiany sterownika?
  • Poziom 7  
    Nie. Nie jestem mechanikiem, wiec zaprowadze auto do kogos kto ma pojecie o tym.
  • Poziom 7  
    Mam dokładnie ten sam objaw Audi A2 1.6 FSI żony.
    Czy komuś udało się dojść w czym jest problem?