Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa C - Klekotanie na rozgrzanym silniku.

kryst16 27 May 2014 08:24 17559 21
e-mierniki
  • #1
    kryst16
    Level 22  
    Witam.
    Mam problem z Corsą C 2004 rok, 1.2 silnik 75KM + LPG.
    Przebieg: 185 tysięcy. (Wątpię, że realny na pewno ma więcej).
    Silnik "klekocze" na wolnych obrotach po rozgrzaniu do 85-90 stopni.
    Na zimnym jest wszystko ok, olej był zmieniany na Valvoline 5W40 Max Life. Na pół-syntetyku było to samo. Przed wymiana oleju był płukany silnik, troszkę pomogło ale dalej po rozgrzaniu silnika chodzi jak stary diesel.

    Innych objawów brak, nie traci mocy, w komputerze brak błędów, zakładam, że instalacja LPG wyregulowana dobrze. (Na benzynie też klekocze).
    Postaram się jeszcze dzisiaj zamieścić filmik z dźwiękiem.

    PS. Rozrząd na łańcuchu nie był wymieniany (przynajmniej ja maja samochód rok go nie wymieniałem) na zimnym silniku pracuje cicho, zdejmowałem pokrywę zaworów nic nie wygląda na zużyte.
  • e-mierniki
  • Helpful post
    #2
    robert1.5 dci
    Level 14  
    co się dzieję zaraz po odpaleniu?jak zachowuje się silnik
  • e-mierniki
  • Helpful post
    #3
    Alfred_92
    Level 33  
    Jakie jest ciśnienie oleju? Obstawiam albo niskie ciśnienie oleju, lub grzechoczący łańcuch, to standardowa przypadłość 1.0 12v i 1.2 16v w tym Oplu.
  • Helpful post
    #4
    robert1.5 dci
    Level 14  
    przepraszam na zimnym cicho ,nie doczytałem
    czekamy na film
  • #5
    kryst16
    Level 22  
    Witam.
    Dzisiaj popołudniem wrzucę film.
    Silnik pracuje poprawnie z wyjątkiem tego że czasami na wolnych obrotach, obroty spadają ale z tego co wiem jest to wina ustawienia bardzo małej dawki gazu na biegu jałowym, kontrolka ciśnienia oleju sprawna, czujnik ciśnienia oleju podmieniałem czyli również oki, nigdy nie zdarzyło się żeby się zaświeciła.

    Zorganizuje przyrząd do pomiaru ciśnienia i podam wartości.

    Dodano po 4 [godziny] 52 [minuty]:

    Załączam filmik. Klekotanie dochodzi z górnej części silnika.

  • Helpful post
    #6
    woj250
    Level 13  
    Zapewne to rozrząd. Co drugi ten silnik tak rechota, po wymianie cichutko.
  • #7
    kryst16
    Level 22  
    Też właśnie o tym słyszałem ale czytałem że bardziej dotyczyło to silników 1.0 z początków produkcji i dziwne jest to że jak jest zimny pracuje bardzo ładnie.
    Silnik od nowości jeździ na LPG to już będzie jedenasty rok. Nie mam z nim problemów poza lekkim falowaniem obrotów na biegu jałowym (LPG) i właśnie tym dźwiękiem. Najbardziej niepokojący jest ten dźwięk.
    Postaram się zmierzyć ciśnienie oleju.
  • Helpful post
    #8
    Alfred_92
    Level 33  
    1.0 12V i 1.2 16v to bliźniacze konstrukcje tyle że w skrócie 1.0 12v zostało ucięte o jeden cylinder.
  • Helpful post
    #9
    kasper1992
    Level 13  
    Jest różnica w pracy silnika na benzynie czy lpg, chodzi o występowanie klekotania?
  • #10
    kryst16
    Level 22  
    Niestety nie ma żadnej różnicy.
  • Helpful post
    #11
    kasper1992
    Level 13  
    Jeżeli będziesz brał się za wymianę rozrządu to należałoby odkręcić wałki i sprawdzić stan popychaczy hydraulicznych aby później nie robić 2x tej samej roboty
  • #12
    kryst16
    Level 22  
    Ok. Zrobię pomiar ciśnienia oleju, sprężenia w cylindrach i wtedy podejmę decyzje o wymianie rozrządu. Silnik już prawie 11 lat na LPG. Przebieg realny myślę że pewnie około 250-300 tysięcy bo według karty pojazdy jeździł 5 lat na nauce jazdy więc warto zbadać jego stan.
    Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.
  • Helpful post
    #13
    slawek55
    Level 23  
    A czy można jeździć z takim klekotaniem? Co ewentualnie grozi zostawiając to na późniejszy termin wymiany?
    Ja mam cos podobnego z tym że wydaje sie to jakby to były jakieś łożyska. Pompa ich nie ma więc może to napinacz paska.
    Jakby mógłby mi ktoś doradzić to nagrałem swój dźwięk silnika.
    PS. Bez znaczenia czy ciepły czy zimny, tak samo.

    http://w804.wrzuta.pl/audio/7ZGA6lwRPoJ/silnik1_2
  • Helpful post
    #14
    Zbyszelski
    Level 11  
    Grozi Ci zostawienie sporej ilości gotówki w warsztacie, ja bym nie zwlekał.
  • Helpful post
    #15
    slawek55
    Level 23  
    OK ale czy to faktycznie rozrząd (chodzi mi o to co ja nagrałem).
    To co mnie zaskakuje w tym to, to że jak zdjąłem pasek napędu alternatora tego dźwięku nie było. Mówią też że rozrząd słychać na gorącym silniku a u mnie jest tez na zimnym.
    Jeśli ryzyko to jakie, zerwanie łańcucha? Czy po zdjęciu pokrywy zaworów mozna stwierdzić stan łańcucha np rozciągnięcie. Wtedy widać kola zębate wałków rozrządu.

    PS. jeszcze pytanie, podobno te łańcuchy sa wieczne to co jest z nimi nie tak że jednak wymagają wymiany?
  • #16
    kryst16
    Level 22  
    slawek55 wrote:
    A czy można jeździć z takim klekotaniem? Co ewentualnie grozi zostawiając to na późniejszy termin wymiany?
    Ja mam cos podobnego z tym że wydaje sie to jakby to były jakieś łożyska. Pompa ich nie ma więc może to napinacz paska.
    Jakby mógłby mi ktoś doradzić to nagrałem swój dźwięk silnika.
    PS. Bez znaczenia czy ciepły czy zimny, tak samo.

    http://w804.wrzuta.pl/audio/7ZGA6lwRPoJ/silnik1_2


    Po zerwaniu łańcucha silnik do remontu lub wymiany niestety.

    Dodano po 3 [minuty]:

    slawek55 wrote:
    OK ale czy to faktycznie rozrząd (chodzi mi o to co ja nagrałem).
    To co mnie zaskakuje w tym to, to że jak zdjąłem pasek napędu alternatora tego dźwięku nie było. Mówią też że rozrząd słychać na gorącym silniku a u mnie jest tez na zimnym.
    Jeśli ryzyko to jakie, zerwanie łańcucha? Czy po zdjęciu pokrywy zaworów mozna stwierdzić stan łańcucha np rozciągnięcie. Wtedy widać kola zębate wałków rozrządu.

    PS. jeszcze pytanie, podobno te łańcuchy sa wieczne to co jest z nimi nie tak że jednak wymagają wymiany?


    Niestety te samochody miały taką wadę z tego co wiem. Później to teoretycznie poprawiano. Chyba była nawet wielka akcja serwisowa która dotyczyła silników 1.0 ale nie jestem pewny bo tylko o tym czytałem.
    Ja na grzechotaniu jeżdżę rok nic się nie dzieje.


    A może sypie Ci się alternator i to on wytwarza taki dźwięk? ja bym to pierwsze sprawdził. Jeśli rzeczywiście go nie ma po zdjęciu paska to na pewno alternatora.
  • Helpful post
    #17
    slawek55
    Level 23  
    A z tego co się dowiedziałeś to jakieś firmy lepiej kupić?
    Mnie tylko nie pasuje to że jak zdejmę ten wspomniany pasek napędu to ustępują te dźwięki.
    A kiedy masz zamiar u siebie wymieniać?
  • #18
    kryst16
    Level 22  
    Z tego co czytałem w sieci to jest dość powszechne zjawisko. Wada napinacza i łańcuch się urywa. Po odkręceniu pokrywy można zobaczyć czy uderzał o obudowę bo widziałem kiedyś takie zdjęcia w sieci jak ktoś miał "wżery" od łańcucha w tym silniku.

    Ale moim zdaniem u Ciebie to alternator jeśli po zdjęciu paska jest oki.

    Dodano po 8 [minuty]:

    slawek55 wrote:
    A z tego co się dowiedziałeś to jakieś firmy lepiej kupić?
    Mnie tylko nie pasuje to że jak zdejmę ten wspomniany pasek napędu to ustępują te dźwięki.
    A kiedy masz zamiar u siebie wymieniać?


    moim zdaniem u Ciebie to wina alternatora. Sprawdź w jakim jest stanie może łożyska się rozpadły. Nie ma problemów z ładowaniem? Długo tak masz?

    Jakiej firmy nie mam pojęcia z tego co czytałem ludzie kupowali komplety po 400zł a byli też tacy co kupowali po 700-800 i po 40 tysiącach km mieli to samo.

    Ja postanowiłem zbadać stan silnika. Zmierzę mu ciśnienie oleju, kompresję w cylindrach i zobaczymy. Ale raczej nie prędko bo dużo mechaników twierdzi że to "normalne" w tych silnikach i słyszałem też o zaleceniach żeby utrzymywać wysoki poziom oleju. (przynajmniej 3/4 na wskaźniku).

    U mnie silnik pewnie już jest troszkę wyeksploatowany, 11 lat na LPG, 5 lat na nauce jazdy więc wolę sprawdzić jego stan przed wymianą.

    Ja jeżdżę tak prawie rok, poprzedni właściciel też tak miał bo jak go kupiłem to już tak pracował. Kupiłem go zalanego olejem pół syntetycznym zalałem pełnym syntetykiem Valvoline Max Life 5W40 trochę się poprawiło. (Wcześniej wypłukałem silnik także środkiem od Valvoline. Z tego co wiem producent wogóle nie dopuszcza tutaj olejów pół syntetycznych ale ludzie dalej je zalewają i mechanicy też.
  • #19
    slawek55
    Level 23  
    Alternator u mnie odpada bo były robione łożyska. Zastanawiam się nad napinaczem, ale tu mam to ALE bo jak wyjąłem napinacz o rolka pracuje cicho. Pytane czy może hałasować pod obciążeniem a bez niego nie?
  • #20
    kryst16
    Level 22  
    Myślę że tak może tak być. Ma jakiś luz??
    Jeśli pod zdjęciu paska nie ma takiego dźwięku to raczej to nie wina rozrządu, więc lepiej wykluczyć "tańsze" elementy czyli np. ten napinacz niż zabierać się za rozrząd.
  • #21
    hubaro
    Level 2  
    Proszę napisz jak rozwiązałeś problem. Po "odsłuchaniu" filmiku stwierdzam że w moim egzemplarzu jest dokładnie taka sama usterka. Pozdrawiam.
  • #22
    kryst16
    Level 22  
    hubaro wrote:
    Proszę napisz jak rozwiązałeś problem. Po "odsłuchaniu" filmiku stwierdzam że w moim egzemplarzu jest dokładnie taka sama usterka. Pozdrawiam.


    Problemem jest rozrząd na 100% sprawdziłem luz łańcucha po zdjęciu pokrywy zaworów.
    Nie wymieniałem go dalej sobie tak klekocze, ale planuję to zrobić po tej zimie.

    Dlatego wstrzymałem się z wymianą gdyż wiele osób mówiło mi że problem powróci po 20-40 tysiącach kilometrów i że wymiana jest "bez sensu".
    Jednak wymienię go, bo wiadomo że jeśli łańcuch dużo uderza o blok może w końcu się przerwać.

    Przebieg wtedy Corsa miała 185 tysięcy. Teraz ma 239 tysięcy i cały czas jeździ z klekotem na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika.