Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa C 1.0 - nie odpala

27 Maj 2014 13:37 14622 26
  • Poziom 10  
    Witam forumowiczów!
    Jak w temacie Opel Corsa C 1.0 nie odpala problem jest następujący:
    auto stało przez miesiąc ponieważ urwała się szpilka od kolektora ssącego żeby usunąć usterkę został odpięty aku i było małe spawanie migiem, szpilka wymieniona wszystko zostało poskładane do kupy chcę odpalić corse a tu lipa kręcenie aż padł aku.
    Został podpięty komp i pokazał błąd immo który został skasowany i już się nie pojawił dla pewności drugi kluczyk i wciąż to samo komp również nie wykrył sterownika silnika myślę pewnie to to, zauważyłem że po przekręceniu zapłonu nie zapala się kontrolka check oraz ciśnienia oleju.
    Pomyślałem że może przy spawaniu przytopiło gdzieś wiązkę od sterownika zostały sprawdzone wszystkie kable od sterownika i czujników etc, są ok nawet załatwiłem inny sterownik po podpięciu którego wciąż to samo nie świecą kontrolki rozruch kręci kręci i nie odpali. Zauważyłem że nie działają: pompa paliwa (na krótko zapiernicza jak wściekła), przepustnica, wtryskiwacze i chyba iskry też niema.

    Jeszcze jedna sprawa jak jest ciemno to ledwo widocznie kontrolka check przy przekręcaniu zapłonu mignie w dzień to nie jest widoczne

    Proszę o pomoc już nie wiem totalnie gdzie mogę szukać rozwiązania problemu
  • Sklep HeluKabel

  • Poziom 13  
    sprawdź czy nie ma zabezpieczenia antyzłodziejskiego

    Dodano po 12 [minuty]:

    i popraw styk zegarów
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zasilanie na sterownik silnika sprawdzają i masy. Jeśli wszystko jest ok szukaj drugiego sterownika i kogoś, kto Ci to przełoży.
  • Poziom 10  
    zabezpieczenia nie ma
    masa jest,
    co do prądu to nie wiem na którym pinie plusa szukać wiem że są dwa?? stały i po zapłonie....
    drugi sterownik był już przerabiany nic nie pomogło opisywałem to już

    styk zegarów mnie zastanawia czy może mieć to wpływ na cały ten bałagan?
  • Poziom 27  
    Co? nagle sie styki na zegarach same poluzowaly? Cos żeście usmażyli. Sterownik podstawiany, a uczony immo ?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    dafit906 napisał:
    Co? nagle sie styki na zegarach same poluzowaly?
    coś już na ten temat czytałem na forum wiec na pewno to sprawdzę

    dafit906 napisał:
    Cos żeście usmażyli


    sprawdzone odpada aku był przy spawaniu odpięty a instalacja została cała sprawdzona w obrębie spawania i wszystko jest git

    dafit906 napisał:
    Sterownik podstawiany, a uczony immo ?


    nie był uczony był podpięty po to by sprawdzić czy zapalą się kontrolki od check-a i ciśnienia oleju -zamiana nie przyniosła efektu
    Na mój gust zamiana sterownika bez jego przeprogramowania gdyby stary ster był walnięty przyniosłaby efekt w postaci zadziałania systemu (działają wszystkie kontrolki i możliwości podpięcia pod niego kompa) niestety nic tego

    Dodano po 29 [minuty]:

    Corsa została ponownie podpięta pod kompa (CDIF) ponownie pojawiły się te same błędy:
    błąd immo - błąd komunikacji na lini W
    oraz błąd komunikacji ze sterownikiem

    co to jest ta linia W może cały problem jest tu???
  • Poziom 10  
    dafit906 jutro podam Ci kody dziś już kolega z kompem uciekł ale za opis pinów normalnie duży zimny browar dla Ciebie koniec szukania po omacku :D `
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Masa pewnie na kastę a spawali silnik...........
  • Poziom 10  
    heniuś napisał:
    Tak z ciekawości, w którym miejscu dokładnie spawaliście i gdzie była podpięta masa?

    spawana była szpilka od kolektora ssącego (jakimś cudem się urwała i resztki trzeba było jakoś złapać do wykręcenia) masa na silnik przez ucho do podwieszenia silnika

    Dodano po 4 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Masa pewnie na kastę a spawali silnik...........

    ...taaaaa spawaliśmy silnik a świstak zawijał wszystko w sreberka

    Dodano po 4 [minuty]:

    Corsa została po raz kolejny podpięta pod kompa sczytane błędy:

    1.Zakłócenia komunikacji na linii W, kod B3040
    2.Nie otrzymano żądania z silnika, kod B3059

    dafit906 i co Ty na to? a może ktoś inny rozszyfruje ten bałagan
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Juz Ci napisalem. Albo bardzo dobry spec albo szukaj sterownika silnika. Nie wiadomo co jescze posadziliście. Do spawania zapina sie na klemy zabezpieczenie, nawet, a może zwłaszcza jak jest odłączony akumulator.
  • Poziom 10  
    Pawel wawa napisał:
    Juz Ci napisalem. Albo bardzo dobry spec albo szukaj sterownika silnika.

    a ja na samym początku już też pisałem że był podpinany drugi sterownik (pewny działający) te same numery to ile mam jeszcze szukać sterowników? gdybym miał dostęp do bardzo dobrego speca to nie szukałbym pomocy
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To bylo zostawić drugi sterownik i walczyć. Dalej. Tamten miałeś pewny. Nie wiadomo co jeszcze siadło. Zegary są następne. Podejrzewam,że poszlo napięcie w linie zasilającą lub CAN. Możesz mieć wysypane wsady. Poszukaj fachowca w Internecie. To auto to nie prom kosmiczny.
  • Poziom 10  
    Pawel wawa napisał:
    To bylo zostawić drugi sterownik


    też pisałem że pod nim wszystko zachowywało się tak samo wiec raczej nie będzie to wina stera

    Pawel wawa Jeżeli nie masz mi ochoty pomagać to tego nie rób a nie cały czas o tych fachowcach, jeżeli znajdę prawdziwego fachurę to na pewno skorzystam z jego usług a póki co

    Pawel wawa napisał:
    To auto to nie prom kosmiczny


    i będę dalej poszukiwał rozwiązania na własną rękę bo jako takie pojęcie mam co robić byle mnie ktoś odpowiednio nakierował, a z fachowców z internetu to ja dziękuje przyjedzie podepnie pod kompa zrobi to co ja robię do tej pory i mnie skroi z kasy
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Jak nie masz oscyloskopu to trudno ale wez zmierz zwyklym miernikiem zasilania na canie. Coś umarło i prawdopodobnie syfi po magistrali
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale Ty jesteś glupio uparty. Tak ciężko zrozumieć, że możesz mieć usadzony wiecej niż jeden element. Masz czym podejrzeć CAN jak oscyluje? Masz czym podejrzeć wsady? Wiesz jak powinny te rzeczy wyglądać sprawne? Sadzisz sie, a ciekawe kto Ci tu pomaga, jak nie fachowcy z Internetu? Piekarze? Malarze? Teraz zobaczymy jakie dostaniesz rady... Ja stracilem chęć do pomocy Tobie.
  • Poziom 10  
    Kolego nieciężko zrozumieć ale czasami warto kogoś zapytać czy ma oscyloskop bądź inny sprzęt, wytłumaczyć jak coś sprawdzić no chyba o to chodzi na tym forum, a nie z góry zakładać że się nie zna i nie da sobie rady a tylko fachowiec pomoże tak się składa że mogę pożyczyć oscylo i doskonale rozumiem że mogło się rozsypać milion rzeczy a równie dobrze może być to pierdoła wiec z pomocą tego forum chciałbym zdiagnozować w czym leży problem i go rozwiązać
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To pożycz i zbadaj CAN. Nie rozumiem czemu jeszcze tego nie zrobiłeś? To dużo wyjaśni. Do tej pory nie dałeś podstaw by podejrzewać Cię o wiedzę z zakresu elektroniki. Nie popisaleś się też wiedzą jeśli chodzi o pomaganie na forum. 7 lat i nikomu nic! Wiec nie dziw się, że W TROSCE O TWOJE AUTO wysyłałem Cię do fachowców. Nie odpisałeś co z zasilaniami sterownika. Kolega dal Ci rozpiskę pinów. Teraz wykaż się i opisz co jest na CAN. W instalacji pospinanej i w sterowniku silnika i zegarach osobno.
  • Poziom 10  
    Badanie Can-u może uda się wykonać w przyszłym tyg. temat jest już ruszony póki co pogoda trochę nie sprzyja w walce z corsą, jak przestanie w końcu lać to posprawdzam co mogę miernikiem i dam znać
    Wczoraj udało mi się sprawdzić immo jest napięcie (pin 9), jest masa (pin 4) i połączenie diagnostyczne (pin 6)
    Rozebrałem również zegary co nie przyniosło żadnego efektu teoria że coś nie łączy upadła

    Dodatkowo żeby Pawel nie mówił że taki strasznie uparty jestem wybrałem się do elektromechanika, który o dziwo posiadał taki sam sterownik i niestety na trzecim sterowniku jest taka sama reakcja czyli auto nie pali kontrolki nie świecą a po moim opisaniu problemu rozłożył ręce i powiedział nie wie co może być na rzeczy no cóż dzięki mu chociaż za to że sterownik pożyczył....

    Pawel_wawa ... cóż masz racje w 100% 7 lat a raczej 9 i nic wiesz jak jest jak trwoga to... do elektrody :) ....postaram się to zmienić

    ok narazie pogoda mnie stopuje i oczekiwanie na sprzęt jeżeli coś komuś przychodzi do głowy co mogę jeszcze sprawdzić to bardzo proszę o info
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Weź poki co żarówkę minimum 21W i sprawdź Zasilania tego sterownika.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Diagnozowałeś jeszcze jakieś inne sterowniki w aucie?
    Diagnoza sterownika silnika idzie przez moduł nadwozia BCM i pewnie on się posypał.
    Zobacz jakie błędy są w BCM.
    Moim zdaniem możesz powoli szukać BCM.
    Czy wszystko inne w aucie działa - światła, kierunkowskazy, wycieraczki, spryskiwacze?
  • Poziom 10  
    grala1 napisał:
    Czy wszystko inne w aucie działa - światła, kierunkowskazy, wycieraczki, spryskiwacze?


    Wszystko z w/w rzeczy działają, jak również dmuchawa, alarm centralny ale za to nie działa radio a CDIF/2 wywala "nieznany błąd 41"
  • Poziom 27  
    Wiec wszystko wiadomo, szukaj tzw "zestawu startowego"
  • Poziom 10  
    dafit906 napisał:
    Wiec wszystko wiadomo, szukaj tzw "zestawu startowego"


    a dokładniej co masz na myśli?
  • Poziom 12  
    Witam kolegów. To ja też dorzucę parę "kamyczków" do tematu. Objawy jak u kolegów czyli w sposób nieprzewidywalny silnik gaśnie, po przekręceniu kluczyka miga check oraz kontrolka serwisu (wiadomo IMMO błędy). Moje autko to VB 2001 po lifcie silnik 1.8, 125 kucyków. Wymieniony 4 sterownik ECU. Zaczęło się od tego, że paliła się kontrolka silnika check i badanie wykazywało błąd przepływki 100 i 110. Sprawdziłem wszystkie masy, przepływka oraz ECU dostały nowe bezpośrednio z aku. Wyczyściłem też i wymieniłem końcówki na szynie mas (nadkole od strony kierowcy) była rezystancja na poziomie 1,2 ohma. Co było ciekawe autko paliło z kopa, jeździło normalnie, normalne też było spalanie. Licho mnie podkusiło żeby dać do naprawy ECU - i tu zaczynają się schody. Pewna firma od elektroniki z Dolnego śląska "wykonała" naprawę. Autko działało poprawnie 1 dzień. Potem zaczęło sypać błędami B3040, B3055, P1612, P1613. Kasowanie pomagało na chwilę. Raz przejechałem 5 km raz 500m. Kicha totalna. Wymiana ECU. Pół dnia normalności i znowu to samo. Kolejne ECU. Poprowadziłem nowy przewód z IMMO styk 7 do ECU styk 5A. Przy okazji rozebrałem wtyk do ECU w proszek wyczyściłem i poskładałem. Pól dnia spokoju i znowu to samo. Gaśnie bez uprzedzenia w najmniej potrzebnej chwili i błędy B3040 i B3055.
    Występuje też dodatkowy objaw od początku jak się te błędy zaczęły pojawiać. Nie można się dostać do ECU, do IMMO tak oraz elektrozawór zawór przewietrzenia zbiornika ten obok filtra powietrza zaczyna pracować jak taktomierz. Ściągam klemę z aku liczę do 5 zakładam klemę i .. odpalam silnik normalnie. Cuda. W czasie kiedy silnik pracuj normalnie podłączony Tech 2 (oryginał) nie wykrywa nic wszystko jest OK. Więc co duchy?
    Skończyły mi się pomysły.

    Pozdrawiam
    Zenpro
  • Poziom 10  
    W sumie minął rok od poruszonego tematu, problem został rozwiązany dawno temu ale może komuś się przyda ta informacja, najbardziej pomocna okazała się rada "Pawel wawa" ,usterka leżała po stronie zasilania jeden z kabli zasilających przetarł się ale nie przerwał w peszlu głównej wiązki (nie do wiary) wytworzyła się nim śniedź przez co na początku tegoż przewodu było 12V a na końcu 0,4V wystarczyło wymienić przewód i po problemie, lepiej późno niż wcale temat uważam za zakończony pozdrawiam