Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MZ 150 ETZ - moduł zapłonowy a ładowanie

gerryy 27 Maj 2014 19:02 1623 10
  • #1 27 Maj 2014 19:02
    gerryy
    Poziom 5  

    Witam
    dokonałem małej przeróbki przerabiając klasyczny zapłon platynkowy na zapłon elektroniczny z wykorzystaniem modułu zapłonowego 191905351B stonowanego w VW oraz czujnika Halla 3 pinowego występującego w aparatach zapłonowych również od vw. Podłączenie modułu wziąłem ze schematu ogólnie dostępnego w sieci tzn.
    1.masa do cewki od modułu
    2.masa wziąłem ze skrzynki bezpiecz.
    3. masa idąca od modułu do czujnika
    4.plus do modułu, podłączyłem pod plusowy zacisk cewki
    5. plus idący od modułu do Halla
    6. sygnał z czujnika halla do modułu
    Wszystko byłoby ok gdy by nie fakt że silnik pali ale gdy usiłuje wejść na obroty to gaśnie ( w momencie kiedy pojawia się ładowanie i czerwona kontrolka gaśnie). Po odpięciu przewodu 61 od regulatora napięcia motor pali pracuje ładnie i nie gaśnie tylko nie ma ładowania. Regulator został podmieniony bez zmian. Gdzie szukać przyczyny ? Z góry dzięki za pomoc

    0 10
  • #2 27 Maj 2014 21:13
    bruns
    Poziom 30  

    gerryy napisał:
    Podłączenie modułu wziąłem ze schematu ogólnie dostępnego w sieci

    Daj ten schemat będzie łatwiej, bo wypisywanie w punktach co jak podłączyłeś bez schematu jest bez sensu.

    0
  • #4 30 Maj 2014 16:41
    gerryy
    Poziom 5  

    Schemat to jest bardzo bardzo uproszczony podaje linka :

    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F...ct=rc&uact=3&dur=1584&page=2&start=19&ndsp=16

    co do sprawy cewki to na początku była zastosowana cewka taka jak przy zapłonie klasycznym, później podmieniłem na cewkę od VW (co do rezystancji muszę sprawdzić podam na dniach bo dokładnie nie sprawdzałem tego) , po założeniu cewki od vw iskra jest "lepsza", ale problem z gaśnięciem niestety pozostał .

    0
  • #5 31 Maj 2014 12:59
    tygrysek93
    Poziom 12  

    jak widzę takie schematy to nóż w kieszeni się otwiera, ja bym na twoim miejscu rozebrał te twoja instalacje i zrobił ją od nowa według opisu. ja to stosowałem w jawie i wszystko działa ok. moduł ma cyfry od 1 do 7 a zatem po kolei 1-minus z cewki
    2-minus modułu
    3-minus czujnika Halla
    4-plus modułu
    5-plus czujnika Halla
    6-sygnał z czujnika Halla
    7- nie używany pin do
    elektronicznego obrotomierza
    wszystkie masy i plusy podłącz od aku tak jak należy a nie skądś tam i musi działać

    1
  • #6 03 Sie 2014 09:36
    gerryy
    Poziom 5  

    Witam ponownie
    Po krótkiej przerwie powróciłem do tematu:
    1.Sprawdziłem instalacje łączenie ze wskazówkami w instrukcji obsługi nic nie znalazłem.
    2. Zmieniłem kabel dający sygnał z Halla na ekranowany również nie przyniosło to rezultatu.
    3. Jeśli chodzi o cewkę to Bosch 191905115A, ale ona była zamieniana z dwiema oryginalnymi MZ więc myślę że nie tu tkwi przyczyna, bo nie zauważyłem żadnej różnicy.
    Powoli kończą się pomysły a problem nadal jest, dodam jeszcze że przy zapłonie z klasycznym przerywaczem nie było żadnego problemu z ładowaniem.

    0
  • #7 03 Sie 2014 09:48
    tygrysek93
    Poziom 12  

    witam, skoro po odpięciu kabla od regulatora napięcia problem znika to może właśnie on jest zepsuty

    0
  • #8 03 Sie 2014 10:18
    gerryy
    Poziom 5  

    Regulator napięcia był już podmieniony w pierwszym etapie niestety to nie to.

    0
  • #9 03 Sie 2014 10:25
    tygrysek93
    Poziom 12  

    regulator jeszcze gdzieś jest podłączony, może w innym elemencie być zwarcie lub w samej instalacji

    0
  • #10 03 Sie 2014 18:02
    gerryy
    Poziom 5  

    tygrysek93 napisał:
    regulator jeszcze gdzieś jest podłączony, może w innym elemencie być zwarcie lub w samej instalacji

    też miałem takie podejrzenie ale zgodnie z wskazówkami z instrukcji sprawdziłem żarówką krok po kroku i jest ok, poza tym podejrzewam że gdyby rzeczywiście miałbym jakieś zwarcie w instalacji to przed modyfikacją zapłonu też bym miał jakieś problemy.
    Napisałeś w jednym z poprzednich postów że wykonałeś taką modyfikację w jawie, czy występował u Ciebie jakikolwiek problem z zakłócaniem sygnału z czujnika Halla przez zakłócenia wytwarzane przez alternator??

    0
  • #11 03 Sie 2014 18:24
    tygrysek93
    Poziom 12  

    no właśnie nie, wszystko działa tak jak powinno. miałem problem z instalacja bo coś robiło zwarcie ale to przez poprzedniego właściciela ja prześledziłem całą instalacje po schemacie krok po kroku, wszystkie błędy poprawiłem i jest dobrze.

    0