Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf II 1,8 1987 r. kilka problemów

janosh 15 Apr 2005 15:27 5009 16
  • #1
    janosh
    Level 12  
    Witam!
    Od niedawna posiadam Golfa II 1,8, wielopunktowy wtrysk, benzyna, wspomaganie kierownicy, ABS. Autko stało prawie 2 lata w krzakach.
    Problem 1:
    Przy maksymalnym skręcie kierownicą słychać głośne piszczenie (cos jak pasek).

    Problem 2:
    Jak cieplutki chodzi dobrze ale na zimno po dopaleniu obroty skaczą między 0 a 1100, cale autko sie trzęsie i gasnie. Dopiero po przejechaniu ok. kilometra-dwóch wszystko wraca do normy.

    Problem 3:
    Jak włącze spryskiwacz to tylna wycieraczka sie załącza. Czy to normalne?

    Problem 4:
    Nie działa prędkościomierz. Licznik OK, linka tez. Wymieniłem tego plastikowego ślimaka(?) bo stary był zjechany. Działało przez 3 metry może. Po rzejechaniu 2 km wyciągnełem slimaka - tez sie troche starł i dalej nie działa!

    Prosze o rady.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    Slawek J
    Level 30  
    Jesli chodzi o obroty to przerabialem to u siebiei pomoglo wymiana kabli WN i swiec, przy okazji wymienilem palec rozdzelacza i kopulke.
    Mam rozumiec ze jak zalaczasz spryskiwacz tylnej szyby to zalacza sie wtedy tylna wycieraczka, jak tak to wszystko jest w porzadku.
    Skad wiesz ze dobry masz licznik, rozbierales go. Jak masz dojscie do drugiego to pozycz i przeloz zobaczysz czy dziala. Jesli nie to uszkodzony jest naped linki .
    W vw bardzo glosno chodzi wspomaganie kierownicy a szczegolnie przy max skreconych kolach w jedna lub w druga strone.
  • #3
    janosh
    Level 12  
    Dzięki za rady. Co do prędkościomierza to jak wymieniłem ślimaka na nowy to wskazówka się ruszała. Jak kręcę linką też się rusza. Teraz ani drgnie a nowy ślimak juz nie wygląda jak nowy i to po przejechaniu 2 km (jest lekko zdarty dookoła ).
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    niestety nie ten typ ślimaka lub uszkpdzenie skrzyni.
  • #5
    janosh
    Level 12  
    Doszedłem o co biega z tym prędkościomierzem :)
    Są dwa rodzaje ślimaków: biały 16 zębów i czerwony 15 zębów.
    Mi był potrzebny biały. Poprzedni właściciel już nie tego kupił i stąd problem.

    PS. Od czego jest czujnik przy filtrze oleju? Są dwa a jeden nie jest wogóle podłączony.
  • Helpful post
    #6
    Andrzej Wilk
    Level 12  
    zamiast tego drugiego czujnika oleju powinna byc zaslepka na ewentualny nie fabrycznie montowany czujnik mechaniczny polaczony specjalnym wezykiem i zegarem wychylowym ktory mozna zamontowac obok konsoli tzw.tuning (czytaj bajery) napewno poprzedni wlasciciel zamontowal go, a po rezygnacji z korzystania z auta wymontowal(ma to urzadzenie swoja cene) a ze nie mial juz zaslepki , tam jest stozkowy gwint to zamontowal byle jaki czujnik ktory pasowal na ten gwint.nie masz sie o co martwic ....dopowiem jeszcze ze ten originalny czujnik ma dwie funkcje jezeli masz komputerek pokladowy (znajduje sie przy mechanizmie wycieraczek.po lewej stronie autka ---pokazuje kontrolka ze jest/lub nie ma cisnienia oleju ,,jezeli przy pracujacym silniku po 15 sek. nie ma cisnienia wlacza sie alarm pip-pip , a po30-45 sekund po tym wylacza sie zaplon--->tylko tak dla informacji !!!
    z kolei piszczenie paska przy max. skrecie to bolaczka VW nie jedyna zreszta . moze byc luzny troche pasek napedzajacy pompe serwo kierownicy , ale bez przesady naciagac bo padna lozyska i Zimmeringi(uszczelki) a i tak bedzie piszczec przy wadliwych zaworach regulujacych cisnienie- ,,,nowa pompa droga sprawa -nie powinno to Ci przeszkadzac przeciez nie jezdzisz caly czas przy max skreconych kolkach , mam ten sam problem ale juz sie przyzwyczailem - ale to troche wkurza sasiadow przy parkowaniu szczegolnie rano/noc
  • #7
    janosh
    Level 12  
    Jak już wcześniej pisałem mam problem z zimnym silnikiem. Sprawdziłem świece - są czarne, okopcone. Przewody WN od świec "kopią" po dotknięciu - czy ostatecznie do wymiany?. Jeżeli tak, czy muszą być oryginalne VW (są droższe) i czy koniecznie przy wymianie przewodów wymieniać kopułkę i palec?
  • Helpful post
    #8
    niwe
    Level 15  
    janosh wrote:
    Jak już wcześniej pisałem mam problem z zimnym silnikiem. Sprawdziłem świece - są czarne, okopcone. Przewody WN od świec "kopią" po dotknięciu - czy ostatecznie do wymiany?. Jeżeli tak, czy muszą być oryginalne VW (są droższe) i czy koniecznie przy wymianie przewodów wymieniać kopułkę i palec?

    Im lepsze kupisz tym dłużej będziesz miał spokój, szczególnie ważne są przewody jak będzie założony gaz...a myślę, że założysz
  • #9
    Slawek J
    Level 30  
    Jesli swiece sa czarne i okopcone to cos nie tak jest ze spalaniem mieszanki paliwa. Kable kup dobre tak jak ci kolega wyzej napisal bo maja one duze znaczenie jesli auto jest zasilane gazem.
  • Helpful post
    #10
    zodiak318
    Level 34  
    Czujniki oleju są dwa (te nad chłodniczką oleju).
    Jeden jest chyba na 0,8bara drugi chyba na 0,3bara (nie jestem pewien tych wartości a nie chce mi się szperać bo to nie jest akurat sednem postu). jedego co jestem pewien na 100% to między sobą różnią się działaniem, przy prawidłowym ciśnieniu oleju jeden daje zwarcie a drugi przerwę (przy złym ciśnieniu oczywiście na odwrót :( ).
  • #11
    janosh
    Level 12  
    Hej! Wyminilem przewody, filtr powietrza. Jest prawie OK ale przy zimnym silniku obroty "falują". Gdzie moze byc przyczyna?
  • #12
    miszagrom
    Level 21  
    Może wyłacznik termiczno czasowy.Czy to jest mechaniczny ciągły wtrysk?

    Dodano po 2 [minuty]:

    A w woli wytłumaczenia jeden czujnik siśnienia oleju wyłacza kontrolkę gdy ciśnienie oleju ma więcej niż 0,2 bara,a drugi załączy kontrolke gdy ciśnienie przekroczy
    6 barów.

    Dodano po 59 [sekundy]:

    napisz jaki to wtrysk
  • #13
    janosh
    Level 12  
    Dzieki za zainteresowanie. Z tego co sie orientuje to jest wtrysk mechaniczny.
  • #14
    zodiak318
    Level 34  
    Jaki to symbol silnika ?
    Mogą być w tym autku dwie wersje wtrysku mechanicznego :
    K-jetronik lub jego unowocześniona wersja KE-jetronik.
    W tym pierwszym przypadku na pewno nie jest to uszkodzenie zaworu termiczno-czasowego bo on steruje wtyskiwaczem rozruchowym tylko w czasie "kręcenia" rozrusznikiem, potem już nie ma wpływu na pracę silnika! Może to być zawór rozgrzewania silnika.

    W obu przypadkach może być problem ustawieniem (lub zacieraniem się) przepływomierza/rozdzielacza paliwa lub zaworem dodatkowego powietrza.
  • #15
    janosh
    Level 12  
    Żeby nie bylo nudno to mam jeszcze dwa pytania:

    1. Na desce obok prędkościomierza jest wyświetlacz, który pokazuje min. średnie zużycie paliwa. Jak wcześniej pisałem miałem niesprawny prędkościomierz co powodowało, że zużycie paliwa wynosiło 99,9 l/100 km. Po naprawie w/w i przejechaniu 100km zużycie spadało dosyć szybko do 24,6 - 26,2 l/100 km i w tych granicach się już utrzymuje (zrobilem już ponad 500 km) aczkolwiek na 100% spala mniej bo bym już z torbami poszedł :) . Czy to normalne czy trzeba to jakoś skorygować?

    2. Jest też miejsce na wyświetlenie temp. oleju (?) ale są tylko ----. Czy to jest brak jakiegoś czujnika?
  • Helpful post
    #16
    zodiak318
    Level 34  
    Po pierwsze skasuj wskazania MFA (to ten "komputer" z wyświetlaczem)suwaczkiem na manetce wycieraczek. I zobacz jakie będą wskazania. "Komputer" ma dwa tryby pracy : długotrwały i krótkoterminowy. Ten pierwszy tryb może przez długi czas zawyżać zużycie paliwa.
    Co do kresek, to jeśli olej ma poniżej 50 stopni to tak powinno być, jeśli przy nagrzanym silniku też jest "---" to są 3 możliwości : uszkodzony czujnik temp. oleju, brak połączenia czujnika z "zegarami" wreszcie uszkodzenie samych "zegarów".
  • #17
    janosh
    Level 12  
    W celu zakończenia:
    1. Jeśli chodzi o wskazania zużycia paliwa: nie był podłączony wężyk podciśnienia z kolektora do zegarów (odkryłem przy wymianie podświetlenia zegarów) teraz pokazuje 8,9 -10 l :( .
    2. Silnik pracował nierównomiernie bo większość wężyków była ze starości popękana - przełamana, aczkolwiek dalej mam problemy z uruchomieniem zimnego silnika (nie pali na wszystkie gary i gaśnie a wymieniłem przewody od świec, świece...), dolałem ostatnio do paliwa płynu do czyszczenia wtrysków może to pomoże.
    Dziekuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.