Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Crafter 2,5 TDI 108KM 2008r. błąd P0299 nagły brak mocy, sprężynka

27 Maj 2014 21:53 10704 7
  • Poziom 8  
    Witam, może się powtarzam, jednak nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Samochód VW Crafter 2008r 2,5TDI 108KM podczas przyspieszanie po przekroczeniu 2 tys obrotów dość często zapala się sprężynka i jest odczuwalny duży spadek mocy, po ponownym odpaleniu silnika do pewnego czasu jest ok. Świeci się również check. Po diagnozie błąd P0299 i P145c . Wczesniej wymieniłem czujnik ciśnienia spalin i było wyczyszczone turbo.
  • Poziom 29  
    Turbo nie robi wystarczającego ciśnienia. Przyczyną może być dziura w dolocie za turbo. Sama turbina lub jej sterownie.
  • Poziom 8  
    Dziękuje za odpowiedź, poszukam nieszczelnoście, same turbo wydaję się byc ok. Co masz na myśli o sterowaniu turbo? chodzi o czujnik od którego wychądzą podciśnienia m.in. do gruszki od turbo?? , a może sama grucha przy turbo ma jakieś nieszczelności??
  • Poziom 29  
    Jeśli tam jest turbo o zmiennej geometrii a raczej tak to pierwsze należało by sprawdzić czy sztanga jest wciągana do ogranicznika przy odpaleniu i czy pracuje normalnie (czy można ja poruszać przy niewielkim wysiłku palcami tak z 1 cm na nieodpalonym). Druga sprawa to wartość podciśnienia za pompka vacum i na wężyku od gruszki ,szczelność gruszki.
  • Poziom 8  
    sigwa18 napisał:
    Jeśli tam jest turbo o zmiennej geometrii a raczej tak to pierwsze należało by sprawdzić czy sztanga jest wciągana do ogranicznika przy odpaleniu i czy pracuje normalnie (czy można ja poruszać przy niewielkim wysiłku palcami tak z 1 cm na nieodpalonym). Druga sprawa to wartość podciśnienia za pompka vacum i na wężyku od gruszki ,szczelność gruszki.


    Oczywiście jest turbo z geometrią. Tak jak wspomniałem turbo było czyszczone, można na zgaszonym wcisnąć sztange spokojnie. Po odpaleniu sztanga idzie do dołu jednak mi się wydaje że nie do konca, ma jeszcze około 0,5cm zapasu
  • Poziom 2  
    Ja mialem podobny problem rok temu i sie okazaloze to turbina. Pierwsze roczniki maja wade blokujace sie ciegielko od gruszki. Wymienilem turbine i jest ok.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Mam problem z zroznicowanym spalaniem crafter 2006 2.5 109km. Wymienilem juz chyba wszystko,turbine,czujnik podcisnienia,przeplywke,sonde,filtry,czujnik temper,termostatdpd wyzucony,nowy soft wgrany,eco chip tez i dalej roznie pali?! jezdze po europie czyli autostrady max 110km/h nie przeladowany. Mam pelny bak i kazde 100km roznie spala miedzy 8.8L a 12L. Rozumie gorki nie gorki wiatr ale to za duza roznica. Pomoze ktos? moze macie podobny problem? mysle nad nowa turbina bo ta mam zregenerowana. Krzysztof
  • Poziom 8  
    Hej, ja ci niestety nie pomogę czemu masz taką różnicę w spalaniu. Jednak szukam turbiny i jeżeli tylko chcesz odsprzedać swoja, którą masz aktualnie zamontowaną to ja z chęcią bym odkupił. Mi aż tak mocno na spalaniu nie zależy ponieważ robię odcinki do 50km i tak zawsze rozliczam z 12l.
    Zależy mi na czasie, więc proszę o szybką odpowiedź.
  • Poziom 2  
    Ja juz wiecej nie kupie zregenerowanej. Mam inny problem teraz z frafterem,nie odpala wogole chyba komputer padl wiec z wymiana turbiny sie wstrzymuje narazie. Na slasku jest gosciu co za 1500zl zregeneruje cala turbine. Ja robie trasy Anglia Polska Anglia wiec mi zalezy na spalaniu. Pozdrawiam