Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicja - Zerwany Pasek wieloklinowy

Muti1987 28 Maj 2014 10:25 7620 20
  • #1 28 Maj 2014 10:25
    Muti1987
    Poziom 12  

    Witam zamknięto mi temat rozumiem, że mam brak wiedzy ale proszę tego nie zamykać.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13640537#13640537

    Rozebrałem obudowe rozrządu i widzę, że zerwał się pasek wieloklinowy rozwalił się na kilka ''nitek'' i wkręcił do elementu oraz wygieło się jedno koło ( zdjęcie )

    Czy jest to wina przesunięcia rozrządu czy, może jest jeszcze nadzieja dla tego silnika ? Skoda Felicja - Zerwany Pasek wieloklinowy

  • #2 28 Maj 2014 10:37
    nikusert
    Poziom 36  

    Witam czy widać definitywnie bicie tego koła.Może być wina tylko koła które jest przykręcone (wydaje się )do pompy wodnej.Zobacz czy wałek pompy też bije.Jeżeli nie ,to może wystarczyć wymiana koła.Sprawdź czy koło nie ma widocznych pęknięć .

  • #3 28 Maj 2014 10:46
    Muti1987
    Poziom 12  

    To koło co się wygięło jak dotykam delikatnie to rusza się w stronę silnika wygięcie jest znaczące tzn. prawie jak to \ natomiast to większe w które się wkręcił pasek nie chce się ruszyć o milimetr. Pęknięć nie widziałęm

  • #4 28 Maj 2014 11:34
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Kolego a ciezko sprawdzić czy rozrząd jest na znakach? Pompa wody do wymiany. Po takim przeciążeniu juz nie będzie sprawna. Ogólnie auto na warsztat. Nie masz pojęcia, a przydałoby się choć minimum wiedzy.

  • #5 28 Maj 2014 11:40
    Muti1987
    Poziom 12  

    Rozumiem po naprawie zamieszczę post co było w miarę możliwości zrobię zdjęcia

  • #6 30 Maj 2014 14:50
    Muti1987
    Poziom 12  

    Sytuacja ma się następująca; przestawił się pasek rozrządu ale silnik działa i odpala
    mój mechanik ma problem gdyż nie jest w stanie ustawić pompy albo jest problem z rozruchem na zimnym silniku albo gdy odciągnie się wciśnięty pedał gazu to auto gaśnie.

    Moje pytanie czy mogło coś się stać innego, że w/w usterki wystąpiły ?

  • #7 30 Maj 2014 16:20
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pewnie głowica do roboty. Jeśli jest ok to mechanik do wymiany. Koło na wale sprawdził?

  • #8 31 Maj 2014 12:21
    Muti1987
    Poziom 12  

    Proszę o ostatnią poradę gdyż moja wiara w mechanika spadła do zera

    Tłoki się spotkały i delikatnie wygięły, głowica w poniedziałek idzie do sprawdzenia co i jak.

    Auto odpala ale strasznie ciężko

    i pytanie jest sens to naprawiać ? i czy po naprawie będzie ok, a może lepiej kupić używany silnik tak jak pisali w poprzednim temacie

    Bardzo proszę o radę

  • #9 31 Maj 2014 12:36
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Zgiąć to mogły się zawory. Wymień je załóż czapkę i nowe paski.Wiesz przynajmniej co masz pod maską.A co kupisz???? I tam serwis też musisz zrobić. O wymianie słupka nie wspomnę.

  • #10 31 Maj 2014 13:14
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Zaprowadź to auto do innego mechanika.
    Niech sprawdzi jak wyglądają popychacze czy nie popękane i niech ustawi rozrząd i pompę wtryskową.
    Zrób to zanim ściągniesz głowicę bo później się okaże że głowica byłą ok a był źle ustawiony rozrząd.
    Temat dotyczy Felicji a czemu wstawiasz zdjęcie od Passata B5?

  • #11 31 Maj 2014 13:20
    Muti1987
    Poziom 12  

    nie wiedziałem jak opisać więc dałem zdjęcie poglądowe

    Rozrząd ustawił prawidło głowica już jest ściągnięta ( tak twierdzi jestem z nim na tel )
    Nie chce dawać do innego mechanika gdyż chodzi o to, że najprawdopodobniej jest to jego wina , spartolił coś przy wymianie rozrządu tak więc chce aby to on naprawiał w ramach gwarancji

    I czy jest taka możliwość, że pasek klinowy się spruł i wkręcił się w rozrząd i to spowodowało przeskok o 2 ząbki ?

  • #12 31 Maj 2014 13:50
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Tak. Jest Możliwe a nawet pewne, że tak się stało. Nie ma tu winy mechanika. Moze tylko, że nie wybadał zużytego paska. A może nie bylo widać uszkodzeń /zużycia paska. Nie widzę podstaw do naprawy gwarancyjnej.

  • #13 31 Maj 2014 14:00
    Muti1987
    Poziom 12  

    Pasek został przez niego wymieniony w momencie wymiany rozrządu, pasek przed usterką miał tydzień czasu i jakieś 250 km przebiegu on się zsunął jakieś 3 mm i ta część się rozpruła.

  • #14 31 Maj 2014 15:43
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Jakiej firmy pasek?

  • #15 31 Maj 2014 15:52
    Muti1987
    Poziom 12  

    Ciężko mi powiedzieć jeśli ma to jakieś większe znaczenie to się dowiem paragon zakupu mam w samochodzie który stoi u mechanika.

    Szkoda, że zdjęć nie zrobiłem zanim do niego zawiozłem, bo jedna rolka była wygięta są na niej 2 śrubki a jedna się wykręciła ( uszkodzeń mechanicznych nie widziałem na tej rolce ) jeśli ona jest od pompy wody którą mechanik wymienił to być może źle skręcił, śruba się poluzowała rolka wygięła i przez to pasek się zsunął ale to tylko moje domysły.

    Oczywiście nie chce na siłę znaleźć winy mechanika, tylko zastanawia mnie to co się stało.
    Wydałem prawie 1000 zł na części i robociznę a tydzień po odbiorze auta laweta i uszkodzony silnik

  • #16 31 Maj 2014 23:20
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Tam pęka napinacz paska PK.
    Zobacz czy to koło na którym jest założony klucz na zdjęciu jest w płaszczyźnie z innymi.
    Jest to częsty przypadek (przynajmniej u mnie) gdzie pasek zaczyna się pruć z tego powodu.

  • #17 01 Cze 2014 22:03
    Muti1987
    Poziom 12  

    ale jest to normalne, że po tygodniu od wymiany się rozsypało ? wina mechanika czy może materiału ?

  • #18 01 Cze 2014 22:28
    QuantumXXX
    Poziom 18  

    Muti1987 napisał:
    ale jest to normalne, że po tygodniu od wymiany się rozsypało ? wina mechanika czy może materiału ?


    Skoro mechanik wymieniał pasek rozrządu, który po tygodniu pękł to oczywiste jest to, że ma naprawić to na gwarancji. Albo włożył Ci zły pasek albo źle go założył.

  • #19 01 Cze 2014 22:32
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    A zobacz czy ci alternator nie stanął i nie zablokowało paska, bo przecież pompa wody nie wygina się bez powodu.
    Zresztą dziwne że pasek nie spadł a strocił się na krzywym wałku pompy.

  • #20 01 Cze 2014 23:50
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    QuantumXXX napisał:
    Muti1987 napisał:
    ale jest to normalne, że po tygodniu od wymiany się rozsypało ? wina mechanika czy może materiału ?


    Skoro mechanik wymieniał pasek rozrządu, który po tygodniu pękł to oczywiste jest to, że ma naprawić to na gwarancji. Albo włożył Ci zły pasek albo źle go założył.
    Moderowany przez Pawel wawa:

    Baw się w sędziego jak posiądziesz umiejętność czytania ze zrozumieniem i będziesz w stanie odróżnić pasek rozrządu od wielorowkowego.

  • #21 19 Maj 2016 09:18
    Muti1987
    Poziom 12  

    Zerwał się pasek rozrządu mechanik naprawił na swój koszt. Do zamknięcia

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME