Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprężarka Mercedes Setra - Kompresor- szybko się grzeje, brak smarowania

sharan9 28 Maj 2014 13:28 1941 9
  • #1 28 Maj 2014 13:28
    sharan9
    Poziom 11  

    Witam. mam pewiem problem z kompresorem, który ma sprężarke czterotłokową od autobusu mercedesa setry. Sprężarka ta ma tzw. oczko wglądowe przez które widać ilość oleju. Olej zalałem praktycznie że to oczko się zatopiło i nie widać aby ten olej podczas pracy się rozbryzgiwał. Druga rzecz jest taka, że sprężarka się szybko grzeje. Pracuje jakieś 5 minut przy obrotach 700/min i jest gorąca ( ok.70stopni ). Pracuje przy kompresorze z butlą 500l przy silniku 5.5kw. Wydajność jej przy tych obrotach to ok 700l/min. Proszę o podpowiedzi co mam robić. Pozdrawiam

    0 9
  • #2 28 Maj 2014 20:43
    jaszto
    Poziom 22  

    Sprężarka to taka wredna maszyna. Energia dostarczana z silnika jest w 80% zamieniana na ciepło w przemianie adiabatycznej sprężania. Tylko 16% energii idzie do zbiornika. Sprawność odbiorników sprężonego powietrza też rzadko przekracza 50%. Musisz chłodzić maszynę by schłodzić grzejnik o mocy 4,5kW. Zimą możesz sobie tym "grzejnikiem" coś ogrzać.

    0
  • #3 28 Maj 2014 20:46
    raudek
    Poziom 16  

    Witaj.
    Jaka powinna być temperatura nominalna i maksymalna pracy tej sprężarki. Spróbuj pomachać szybko pompką rowerową do prawie napompowanego koła.
    Sprawa smarowania - co byś chciał zobaczyć w tym oczku. Czy nie jest to kontrolka poziomu oleju. Jaki rodzaj jest tego smarowania: ciśnieniowe, rozbryzgowe, czy jeszcze jakieś inne. Oleju możesz mieć za dużo! ( jeżeli masz tylko jedno oczko).
    Czy ta sprężarka pozbawiona jest jakichkolwiek czujników: temperatury, smarowania itp.
    Nie oczekuj prosze więcej informacji niż sam podałeś, ma ona jakiś typ, markę, rok produkcji.
    Sprawdź jak jest zamontowana w tym autobusie, jak jest ustawiona do strumienia powietrza chłodzącego silnik.
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 28 Maj 2014 21:07
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    sharan9 napisał:
    Olej zalałem praktycznie że to oczko się zatopiło

    To ile tego oleju jest, powinno być w połowie oczka . Po za tym czy ma wystarczające chłodzenie (dostęp świeżego powietrza ) . I jeszcze w oryginale był tam filtr olejowy czy nie jest zatkany .

    0
  • #5 28 Maj 2014 21:13
    raudek
    Poziom 16  

    Witaj.
    Jaka powinna być temperatura nominalna i maksymalna pracy tej sprężarki. Spróbuj pomachać szybko pompką rowerową do prawie napompowanego koła.
    Sprawa smarowania - co byś chciał zobaczyć w tym oczku. Czy nie jest to kontrolka poziomu oleju. Jaki rodzaj jest tego smarowania: ciśnieniowe, rozbryzgowe, czy jeszcze jakieś inne. Oleju możesz mieć za dużo! ( jeżeli masz tylko jedno oczko).
    Czy ta sprężarka pozbawiona jest jakichkolwiek czujników: temperatury, smarowania itp.
    Nie oczekuj prosze więcej informacji niż sam podałeś, ma ona jakiś typ, markę, rok produkcji.
    Sprawdź jak jest zamontowana w tym autobusie, jak jest ustawiona do strumienia powietrza chłodzącego silnik.
    Pozdrawiam.

    0
  • #6 29 Maj 2014 22:38
    sharan9
    Poziom 11  

    Link Posiadam taką sprężarke. Żadnej tabliczki na niej nie ma.NIe mam pojęcia jakie jest tam smarowanie. Posiada dwa oczka wglądowe. Myslałem że jest za mało oleju i rozbryzgiwacz nie łapie i dolałem, ale dalej to samo. PO włączeniu silnika olej stoi w miejscu. PRZypomnę że sprężarki używam przy kompresorze ! NIe ma żadnych czujnikow itp itd. Tylko pasek , filtr powietrza i wyjście powietrza.

    0
  • #7 30 Maj 2014 21:58
    raudek
    Poziom 16  

    Witaj.
    Ze zdjęcia wynika, że prawdopodobnie jest ona studzona powietrzem (niema radiatorów), może ma jakieś otwory na ciecz chłodzącą, może zaślepki w bloku i głowicy.
    Co do oleju to przy smarowaniu rozbryzgowym spodziewałeś się, że będzie obficie spływał zalewając wzierniki? Takiego rozbryzgu nigdy nie widziałem, trudno byłoby sprawdzić stan oleju w czasie pracy. Jak sprężarka pracowała dłuższy czas bez chłodzenia i smarowania to powinna już być martwa. Zobacz co masz w oleju, jeżeli opiłki to problem.
    Pozdrawiam

    0
  • #8 30 Maj 2014 22:28
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    Wykręć spust oleju na dole i zobacz ten filtr .

    Krzysztof Reszka napisał:
    I jeszcze w oryginale był tam filtr olejowy czy nie jest zatkany .

    Tu schemat podobnej sprężarki .

    0
  • #9 31 Maj 2014 08:57
    raudek
    Poziom 16  

    Witaj.
    Ze zdjęcia wynika, że prawdopodobnie jest ona studzona powietrzem (niema radiatorów), może ma jakieś otwory na ciecz chłodzącą, może zaślepki w bloku i głowicy.
    Co do oleju to przy smarowaniu rozbryzgowym spodziewałeś się, że będzie obficie spływał zalewając wzierniki? Takiego rozbryzgu nigdy nie widziałem, trudno byłoby sprawdzić stan oleju w czasie pracy. Jak sprężarka pracowała dłuższy czas bez chłodzenia i smarowania to powinna już być martwa. Zobacz co masz w oleju, jeżeli opiłki to problem.
    Pozdrawiam

    0