Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 1996 - Nie odpala (logi z vaga)

28 Maj 2014 15:41 3768 25
  • Poziom 6  
    Witam.
    Problem dotyczy Audi A4 B5 1.6 z 1996 roku. Gaz montowany w 2012.
    Auto nagle straciło moc, wyłączyło się wspomaganie, przestały działać hamulce i po zjechaniu na pobocze zgasło i już nie odpala. Prąd jest normalnie, wszystko działa jednak przy próbie odpalenia idzie tylko rozrusznik i nic. Silnik nawet nie drgnie. Daję logi ze skanu vagiem. Na moje oko padł komputer. Jakoś rok temu miałem usuwany immo, bo padł i wyłączał auto po kilku sek.

    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
    VCDS-Lite Version: Release 1.2
    Wednesday, 28 May 2014, 15:14:54:0


    Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
    Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 058-907-557-ADP.LBL
    Controller: 8D0 907 557 B
    Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08
    Coding: 04001
    Shop #: WSC 00000
    VCID: 2F1190BFFE05
    5 Faults Found:
    16989 - Internal Control Module: ROM Error
    P0605 - 35-00 - -
    17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P1570 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    12-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
    29-10 - Short to Ground - Intermittent
    16518 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P0134 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    Readiness: N/A

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 4D0-907-379-ABS.LBL
    Controller: 4D0 907 379 D
    Component: ABS BOSCH 5 7402
    Coding: 0265108005
    Shop #: BB 37402
    VCID: 2F1190BFFE05
    2 Faults Found:
    00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46)
    35-10 - - - Intermittent
    00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
    35-10 - - - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 15: Airbags Labels: 8A0-959-655.LBL
    Controller: 8A0 959 655 C
    Component: Airbag V AUDI D00
    Coding: 01022
    Shop #: WSC 23546
    VCID: 33199CCF122D
    1 Fault Found:
    00532 - Supply Voltage B+
    07-10 - Signal too Low - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments Labels: 8D0-919-0xx-17.LBL
    Controller: 8D0 919 033 C
    Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D07
    Coding: 00142
    Shop #: WSC 13571
    VCID: 28237BA3DBEB
    No fault code found.

    End --------------------------------------------------------------------------------------------------
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Poziom 43  
    Na moje oko sprawdź podstawowe rzeczy umożliwiające pracę silnika.
  • Poziom 6  
    Czy przyczyną takiego zachowania auta mogło być uszkodzenie rozrządu? Teraz byłem przy aucie i po zdjęciu osłony przy silniku pod tym dużym kołem zębatym na którym idzie pasek był taki uchwyt zakończony kulką i niżej "tłoczek" z wejściem na tą kulkę. Wygląda to tak jakby kulka wypadła z tego. I pasek jest dość luźny. Po zamontowaniu tego w całość pasek się napiął. Jeśli to się rozłączyło pewnie coś strzeliło. Niestety nie mam tam dostępu. Aby posprawdzać muszę zdemontować cały przód.
  • Poziom 21  
    Rozrząd przestawiony o czym swiadczy ten błąd
    00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
    29-10 - Short to Ground - Intermittent


    Ato co poskładałeś to napinacz .
    Silnik zapewne ADP

    Reszta błędów spowodowana może być instalacją gazową (adaptacja mieszanki,
    i sondy lambda,jest tez jeden błąd immo)
  • Poziom 6  
    Witam ponownie.
    Rozkręciłem całe auto. Ustawiłem na nowo rozrząd na znaki fabryczne. Niestety nic to nie zmieniło. Dalej auto nie odpala. W vagu skasowałem błędy jednak jeden wciąż został.

    Przed kasowaniem

    Code:
    VAG-COM Version: Release  311.2-N
    


    Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
    Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56
     
    Address 01     -------------------------------------------------------
       Controller: 8D0 907 557 B 
       Component:  1,6L R4/2V MOTR HS D08
       Coding: 04001
       Shop #: WSC 00000
    5 Faults Found:
    16989 - Internal Control Module: ROM Error
                P0605 - 35-00 - -
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
                P1570 - 35-10 - - - Intermittent
    00561 - Mixture Adaptation
                12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent
    00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
                29-10 - Short to Ground - Intermittent
    16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
                P0134 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: N/A

    Address 03     -------------------------------------------------------
       Controller: 4D0 907 379 D 
       Component: ABS BOSCH 5        7402
       Coding: 0265108005 
       Shop #: BB 37402
    No fault code found.

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17     -------------------------------------------------------
       Controller: 8D0 919 033 C 
       Component: B5_KOMBIINSTRUMENT  D07
       Coding: 00142
       Shop #: WSC 13571
    No fault code found.

    End   -------------------------------------------------------


    Po skasowaniu.

    Code:

    VAG-COM Version: Release  311.2-N


    Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
    Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56
     
    Address 01     -------------------------------------------------------
       Controller: 8D0 907 557 B 
       Component:  1,6L R4/2V MOTR HS D08
       Coding: 04001
       Shop #: WSC 00000
    1 Fault Found:
    16989 - Internal Control Module: ROM Error
                P0605 - 35-00 - -
    Readiness: N/A

    Address 03     -------------------------------------------------------
       Controller: 4D0 907 379 D 
       Component: ABS BOSCH 5        7402
       Coding: 0265108005 
       Shop #: BB 37402
    No fault code found.

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17     -------------------------------------------------------
       Controller: 8D0 919 033 C 
       Component: B5_KOMBIINSTRUMENT  D07
       Coding: 00142
       Shop #: WSC 13571
    No fault code found.

    End   -------------------------------------------------------


    Kilka razy wyłączałem auto i robiłem skan. Wszystkie błędy skasowały się i nie wracają. Tylko ten jeden zostaje. Może ma ktoś jakiś pomysł co można dalej sprawdzić. Rok temu usunąłem u elektromechanika immo. Coś robił z kompem . Tylko teraz nie wiem czy to zbieg okoliczności, że akurat się rozrząd też przestawił czy może przez to, że komp zablokował silnik poszedł rozrząd.
  • Poziom 27  
    chciałbym usłyszeć ten silnik jak pracuje tzn jak kręci rozrusznik, moglbys nagrac filmik i wyslac na youtube ? a immo robil chyba jakis rzeźnik. Z kąd by się wziął blad romu? chyba ze przy okazji byl robiony chip (ale w benzyniaku ?? :) ) i wylecial eeprom lub nie zgadzają się checksumy
  • Poziom 6  
    Jutro postaram się nagrać. Jest benzyna + lpg (montowany w 2012)
  • Poziom 21  
    Kup sterownik z immo off, lub znajdź kogoś kto zaprogramuje cie twój sterownik od nowa.
    Sprawdź podstawowe rzeczy, iskrę paliwo, spróbuj zapalić na samym gazie.
  • Poziom 27  
    a ja twierdze jednak ze cos gorszego sie stalo dlategoczekam na filmik ;)
  • Poziom 21  
    Sprawdź ciśnienie na cylindrach i będziesz wiedział czy nic sie nie stało z silnikiem.
  • Poziom 6  
    Ciśnienia nie mam czym sprawdzić.

    Daję filmik nakręcony komórą.
    Filmik

    Sprawdziłem świece, jest iskra.
  • Poziom 27  
    jeżeli świece były w momencie kręcenia rozrusznikiem wkręcone w głowice to szukaj silnika :)
  • Poziom 6  
    Tz. ? Świec generalnie nie ruszałem.
  • Poziom 6  
    Jak z naprawą czegoś takiego? Opłaca się? Jakie mogą być koszty?
  • Poziom 21  
    Raczej ci się nie opłaca chyba, że zamierzasz jeździć tym autem dłużej, jak zrobisz to będziesz wiedział co masz. Ciężko będzie ci kupić dobry silnik z tych lat. Trzeba rozebrać i zobaczyć jakie są szkody.
  • Poziom 27  
    szukaj silnika - bardziej sie opłaca do starej łupy.
  • Poziom 6  
    Zastanawiam się czy szukać silnika czy samej głowicy...
  • Poziom 27  
    a masz pewnosc ze tłoki całe i korby nie pogiete? albo rozbieraj ten motor i mierz zgodnie z serwisowka albo szukaj silnika co bedzie pewniejsze
  • Poziom 6  
    Właśnie dzwonił znajomy. Ma silnik ze skrzynią za 500zł. Tyle, że silnik 1.8. Będzie trzeba dużo kombinować przy instalacji gazowej i ogólnie wymianie, czy powinno się dopasować w miarę łatwo?
  • Poziom 27  
    kolego nie szukaj sobie problemów tylko załóż taki sam motor bo silnik to tylko poczatek problemow, dojdą ci wiązki bo napewno inne, komputer itp itd immo...
  • Poziom 6  
    Kolejny filmik

    Czy przy uszkodzonym silniku, nie powinno już w tym miejscu być widocznych uszkodzeń? Bo wszystko niby normalnie działa. Przynajmniej na moje amatorskie oko.
  • Poziom 43  
    Niech oko zajrzy pod czapkę.
  • Poziom 6  
    Znowu było trochę czasu i załatwiłem klucze do głowicy. Rozebrałem i...
    Zdjęcie 1


    Zdjęcie 2


    Zdjęcie 3


    Generalnie, mam pytanie. Jakie mam opcje do wyboru? I która jest najtańsza :)
  • Poziom 21  
    Najtańsza to chyba kupić uzbrojoną głowice.
    obróć jeszcze wałem sinika aby skrajne tłoki były w górze,czy równo dochodzą do krawędzi bloku