Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b5 - wentylator chłodnicy klimatyzacji iskrzy przekaźnik

Tomekboa177 28 Maj 2014 19:30 3252 6
  • #1 28 Maj 2014 19:30
    Tomekboa177
    Poziom 2  

    Witam Wszystkich. Posiadam samochód Audi a4 B5 z 95r 1.8 benzyna.
    Gdy uruchomię klimatyzacje wentylator od klimatyzacji startuje normalnie i wszystko jest ok.Problem polega na tym gdy wentylator włączy się na drugi bieg( załącza go przekaźnik) to idzie przez ok 5-10 sekund a następnie zaczyna iskrzeć ten oto przekaźnik ok 2-5 sekund i gaśnie. Zmieniłem przekaźnik na inny i jest to samo.Próbowałem na ok 4 przekaźnikach i jest to samo. Nigdzie nie mogę znaleść schematu ani nic co jest odpowiedzialne za sterowanie tym oto przekaźnikiem.
    Spotkał sie ktoś z takim czymś ???

    0 6
  • #2 28 Maj 2014 20:04
    MARKSON43
    Poziom 18  

    Sprawdz sam silnik na ostro,odepnij kostkę od niego.Nie wiem ile przewodów z niego wychodzi ale jak trzy to sprawdzisz bez problemu.Przekażnik iskrzy bo jego odbiornik czyli wentylator raczej jest uszkodzony na drugim biegu.Ale mogę się mylić.

    0
  • #3 28 Maj 2014 20:33
    Tomekboa177
    Poziom 2  

    Zapomniałem dopisać że jeżeli ściągnę obudowę przekaźnika i zewrę sam styki załączające na ok minute to nic sie nie dzieję i normalnie idzie. Styki się nie grzeją,wiatrak idzie normalnie. Moim zdaniem spadek napięcia robi coś co podaje napięcie na przekaźnik.I dlatego iskrzy, tylko co podaje napięcie na niego i co jest za to odpowiedzialne...??

    0
  • #4 28 Maj 2014 21:54
    MARKSON43
    Poziom 18  

    Na razie spróbuj dać na cewkę przekażnika dobry + i -,czyli na styk 85 i 86 jeżeli tam takie występują.Są to styki cewki przekażnika i do nich lecą cienkie przewody bo tylko do zasterowania.Sterowanie będzie plusem lub minusem.Dopiero póżniej sprawdzisz ten gruby przewód który idzie do tych styków co trzymasz palcem.
    Może ten gruby przewód tak jak piszesz jest gdzieś przegrzany lub dobrze nie łaczy np;na bezpieczniku a na drugim biegu to wiatrak już potrzebuje większego prądu.

    0
  • #5 28 Maj 2014 22:07
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Nawet nie myśl, żeby zastosować poradę wyżej BEZ ODŁĄCZENIA ORYGINALNYCH PRZEWODÓW STERUJĄCYCH!!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeśli nie wybadasz polaryzacji,uszkodzisz wiecej niż myślisz.

    0
  • #6 28 Maj 2014 22:11
    MARKSON43
    Poziom 18  

    Chyba jak gość się zabiera za taką robotę to ma podstawy za sobą.Znalezienie biegunów nie powinno mu sprawić trudności.Chyba że nie kuma to rzeczywiście niech da sobie spokój.

    0
  • #7 29 Maj 2014 16:34
    Tomekboa177
    Poziom 2  

    Jak bym nie kumał to bym się za to nie brał ;) Spróbuje tak jak kolega mówi.I zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

    0
  Szukaj w 5mln produktów