Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R480 - wymiana edc

rafi 238 29 Maj 2014 12:16 5526 38
  • #1 29 Maj 2014 12:16
    rafi 238
    Poziom 11  

    Witam wszystkich.Musiałem wymienić komputer silnika w Scani R480. Komputer który założyłem jest używany.Teraz mam problem z niezgodnością numeru PIN pomiędzy koordynatorem a komputerem silnika.Wiem że numer PIN ma być zgodny.Pytanie moje,czy któryś z szanownych kolegów jest w stanie mi powiedzieć jak to zrobić.

    0 29
  • #2 29 Maj 2014 12:40
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przeprogramować w ASO lub ktoś z dostępem do VCI.

    0
  • #3 29 Maj 2014 12:43
    rafi 238
    Poziom 11  

    Mam Vci,ale nigdy tego nie robiłem.Dlatego pytam.

    0
  • #4 29 Maj 2014 13:03
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Koordynator musi być odblokowany od sterownika EDC za pomocą oryginalnego pinu (każdy i stary i nowy) następnie podlaczasz odblokowany sterownik i blokujesz z koordynatorem za pomocą pinu który jest przypisany do coo.
    Jeśli kupiłeś kasetę na szrocie to powodzenia. Pozostaje tylko EPROM.

    0
  • #5 29 Maj 2014 13:08
    rafi 238
    Poziom 11  

    Kasta kupiona w Polsce na allegro.

    0
  • #6 29 Maj 2014 14:12
    tolo
    Poziom 33  

    Można też programatorem przepisać eeprom.

    0
  • #7 29 Maj 2014 14:42
    rafi 238
    Poziom 11  

    Podobno w jakiś sposób można to zrobic za pomocą VCI.

    0
  • #8 29 Maj 2014 15:08
    tolo
    Poziom 33  

    Tak da się zrobić ale trzeba mieć oprogramowanie SCANIA XCOM, a tanie nie jest.

    0
  • #9 30 Maj 2014 00:13
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    serwis_gh napisał:
    Koordynator musi być odblokowany od sterownika EDC za pomocą oryginalnego pinu (każdy i stary i nowy) następnie podlaczasz odblokowany sterownik i blokujesz z koordynatorem za pomocą pinu który jest przypisany do coo.
    Jeśli kupiłeś kasetę na szrocie to powodzenia. Pozostaje tylko EPROM.


    Nie do końca się z tym zgodzę. Sterownik owszem trzeba odblokować ale PIN jest potrzebny jedynie w przypadku gdy auto posiada immobiliser. W sytuacji gdy nie ma immobilisera wystarczy odblokować sterownik w aucie "dawcy", następnie zamontować go do "biorcy" i zablokować z COO. Wszystko to jest do zrobienia za pomocą VCI2 i programu SDP3.

    0
  • #10 30 Maj 2014 07:12
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sterownik należy odblokować i zablokować i to jest do zrobienia za pomocą VCI gdy mamy dawcę i biorcę, co do odblokowania bez dawcy już nie pomoże VCI ale można go odblokować efektem pamięciowym.

    0
  • #11 30 Maj 2014 09:36
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Masz rację serwisantscani1. Bez dawcy robi się problem. Ale sprawdzeni i rzetelni sprzedawcy sprzedają odblokowane sterowniki i od takich należałoby kupować.

    0
  • #12 30 Maj 2014 12:41
    rafi 238
    Poziom 11  

    I tu pojawia sie problem,bo nie wiem czy kupilem odblokowany sterownik.
    Co to jest metoda pamieciowa

    Dodano po 1 [godziny] 39 [minuty]:

    Czy nikt nie moze pomóc.

    1
  • #13 30 Maj 2014 14:13
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    rafi 238 napisał:
    I tu pojawia sie problem,bo nie wiem czy kupilem odblokowany sterownik.
    Co to jest metoda pamieciowa

    tolo napisał:
    Można też programatorem przepisać eeprom.

    Logiczne?:)

    0
  • #14 30 Maj 2014 14:26
    rafi 238
    Poziom 11  

    ciekawe kto mi to zrobi

    0
  • #15 30 Maj 2014 19:47
    tolo
    Poziom 33  

    Kolego napisz skąd jesteś to może ktoś się odezwie z Twojej okolicy.

    0
  • #16 30 Maj 2014 20:12
    kwantor
    Poziom 38  

    Komputer wytargany z rozbitka R420, zamontowany do innego auta.
    Silnik pracuje normalnie, świeci koordynator na czerwono..
    320 zł w ASO kosztuje wpisanie nowej jednostki do COO i po sprawie,
    Zadnych odblokowań, pinów itp.

    Takie są fakty.

    Pozdrawiam.

    0
  • #17 30 Maj 2014 20:21
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kwantor napisał:
    320 zł w ASO kosztuje wpisanie nowej jednostki do COO i po sprawie,
    Zadnych odblokowań, pinów itp.
    kwantor popracuj na SDP3 a będziesz wiedział o czym mowa i co robi nawet ASO przy tej procedurze.

    0
  • #18 30 Maj 2014 20:45
    kwantor
    Poziom 38  

    Nie jestem nawet ciekawy za bardzo bo nie mam głowicy VCI..
    Są odpowiednie zakładki w programie i procedury.
    Sam SDP 2 i 3 nieco znam.
    Pojechałem żelazem na polecenie szefa i w 20 minut byłem załatwiony pozytywnie, jak opisałem.
    Tym samym zwracając uwagę na błahość problemu i żadne koszty.
    No chyba, że jestem dzieckiem szczęścia i tylko mnie to szczęście spotkało..
    Ale jednak chyba nie, bo już 4 raz tam byłem po zmianie EDC. :) 2 x R 420 i 2x 470 HPI.
    W komputery zaopatrujemy się w znanej firmie koło Bochni.
    Zapewnim, że są prute prosto z rozbitków i nie przez informatyków:chłopaki w kufajkach.

    Zadnych pinów i odblokowań firma nie potrzebuje ode mnie- dla wyjaśnienia.
    Biorę tylko dowód rejestracyjny z sobą.

    rafi 238 jeśli masz VCI, to tym bardziej udaj się do ASO, jak będziesz komunikatywny, popatrzysz przez ramię elektryka jak to się robi w zarysie, nawet to i owo ci podpowie, nauka kosztuje -mam na myśli cenę usługi ASO.

    0
  • #19 30 Maj 2014 22:38
    szaman108
    Poziom 29  

    Cześć zapodaj tu numer nadwozi Twojej maszyny.Co do nabytego sterownika czy masz jakieś dane skąd to jest numer nadwozia dawcy(myślę że to był by cud) ewentualnie numer silnika z którego to wyrwane(kolejne objawienie cudu) a jak nie to chociaż numer części ze sterownika :D

    0
  • #20 30 Maj 2014 22:38
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kwantor
    Mylisz jedno z drugim a mi się nie chce już tego tłumaczyć.

    0
  • #21 31 Maj 2014 09:10
    rafi 238
    Poziom 11  

    U mnie silnik nie odpala.

    0
  • #22 31 Maj 2014 09:33
    kwantor
    Poziom 38  

    rafi 238 napisał:
    U mnie silnik nie odpala.

    Gdybyś to napisał na początku, to bym nie pisał bez sensu.

    0
  • #23 31 Maj 2014 12:14
    rafi 238
    Poziom 11  

    Vin YS2R6X40002021624 numer sprzetu 1726100 numer serii HPK0200Z6.taki numery sa ze sterownika ktory kupilem.numer Vin jest mojej scani.

    0
  • #24 31 Maj 2014 18:02
    szaman108
    Poziom 29  

    Rafi podaj numer telefonu do Ciebie pogadamy co i jak.Panowie opiszę na forum co i jak z tymi sterownikami ale na razie mam urwanie głowy dajcie trochę czasu a póki co warto by rafiemu spróbować uruchomić maszynę.

    0
  • #25 31 Maj 2014 19:44
    tolo
    Poziom 33  

    Najprościej to jest otworzyć sterowniki i podmienić wsady eepromów. Eeprom powinien tam być 25256. Wszystkie dane odnośnie nr vin, pin, itd. są tam zapisane.

    0
  • #26 31 Maj 2014 20:39
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam pisać nie będę tu jest wszystko podane co i jak (załącznik)Kolega kwantor był na serwisie z samochodem bez imo więc procedura wygląda tak zakładamy sterownik z innego pojazdu bez imo podpinamy kompa SDP3 i podczas łączenia się z systemami wykrywa i pyta się czy programować klikamy tak i poszło :D jeśli jest imo to w złączniki jest to opisane co i jak.W serii cztery wygląda to częściowo podobnie ale jest bardziej zawiłe.

    0
  • #27 31 Maj 2014 21:25
    kwantor
    Poziom 38  

    No to jednak byłem wybrańcem, albo po prostu chłopaki w kufajkach pruli elektronikę już odblokowaną przez jakiegoś mechesa.
    Dzięki szaman :sm9: za wyjaśnienie.
    Pozdrawiam

    0
  • #28 01 Cze 2014 07:56
    gucio~1
    Poziom 21  

    Zamiast podmieniać wsady i programować prościej przełożyć eeprom ze starego.

    0
  • #30 01 Cze 2014 13:26
    tolo
    Poziom 33  

    Nie pamiętam na 100% ale tam siedzi jakiś BTS. Nic nie mam teraz na stole bo bym sprawdził.

    0