Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 1,6 ADP - rozładowujacy sie akumulator

29 Maj 2014 12:17 2118 25
  • Poziom 19  
    witam.
    Kupiłem tydz temu nowy akum 55Ah ZAPa, po postoju 3 dniowym padło zasilanie a akum miał pradu tyle co bateryjki w pilocie tv 3V Szok!! Pojechale na zbadanie akum do sklepu gdzie kupiłem okazało sie dobry. Dzis sprawdzałem minimalny pobór pradu przy wszystkich wył urzadzeniach itp miernik pokazuje 0,45mA. Czy to jest prawidłowy minimalny pobór prądu?
  • Poziom 38  
    Witam
    Stanowczo duży pobór prądu.Sprawdź co może być powodem .
  • Poziom 19  
    Wyjmowałem bezpieczniki i trafiłem na bezpiecznik oswietlenia kabiny, wyjełem i spadł pobór na 0,28mA. Czy to może mieć związek z modułem komfortu na podłodze? Bo do oświetlenia zaglądałem i nic tam nadzwyczajnego nie znalazłem...
  • Poziom 38  
    Sprawdź wstępnie czy coś się świeci .Nie pamiętam, czy jest oświetlenie bagażnika.
  • Poziom 43  
    0,05A masz mieć max. Bagażnik na pewno nie bo to 0,6A
  • Poziom 19  
    o w morde az tyle/ ?? zajrze do modułu jeszcze... odłacze przy okazji radio z kostek i zmierze pobór....

    Dodano po 55 [sekundy]:

    odpływy drożne bo co jakis czas zaglądam po akumulator
  • Poziom 13  
    Odłącz alternator i sprawdź pobór prądu
  • Poziom 38  
    Alternator zazwyczaj pobiera więcej.
  • Poziom 19  
    Moduł suchy, troche wilgotna ta wata pod tapicerka ale woda nie stoi. Odłączałem radio i całkowicie moduł komf spadło do 0.20. Co jeszcze sprawdzic? Alternator tak jak piszecie?

    Dodano po 1 [godziny] 20 [minuty]:

    Alternator wporządku tak mysle bo miernik nie reagował. Odłączałem też zegary tez nic sie nie działo tylko po podłaczniu zegarów pobór prądu skoczył w góre po chwili spadł...

    Dodano po 5 [minuty]:

    a moze to tak ma byc? bo w ch_(cenzura) juz sam nie wiem. Odłączałem po kolei bezpieczniki był tylko ten od swiatła w kabinie. Odłączyłem go całkiem jak narazie na innych bezp nic sie nie dzieje

    Dodano po 2 [godziny] 55 [minuty]:

    Odłaczałem przekaźniki, mase sprawdzałem, odkrecałem plus który wchodzi do kabiny, odłączałem centralny zam. Pobor 0,29. Sprawdzałem u ojca w A4 TDI pobór 0,16. Odłączyłem na noc baterie, sprawdze czy sam w sobie trzyma prąd... aktualnie ma 12,20V
  • Poziom 19  
    dzis wyjelem wszystkie bezpieczniki trafiłem na zasilanie radia jeszcze. Z 0,29 zeszło do 0,19 ale radio mam na stałym plusie zsilane....
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pamietaj,że u Ciebie auto musi mieć czas na uśpienie.
  • Poziom 19  
    Pawel wawa duzo czasu upłyneło bo zakładalem tapicerke nad modułem bo tez tam sprawdzałem... może 15min nawet minęło ale miernik był cały czas podłączony szeregowo. na początku sprawdzania poboru po zetknieciu do aku po chwili spadł pobór minimalnie, no chyba ze musi upłynac jeszcze wiekszy czas do uśpienia

    Dodano po 3 [minuty]:

    Bezpiecznik od oświetlenia jak wyjmę to nie funkcjonują szyby i szyber wiec musi być włożony ale jak go wyjmuje to spada pobór z 0,45 do 0,29
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Auto musi być zamknięte, wtedy pomiar będzie prawidłowy. Pozamykaj rygle w drzwiach. Pamietaj o czujniku zamka klapy silnika.
  • Poziom 19  
    Rygle recznie wcisnełem tak jak przy zamykaniu drzwi a w klapie czujnika raczej nie mam, nic tam nie widziałem tylko linka zamka. Złozyłem to wszystko, bezpieczniki na miejsce,,, napiecie aku 11,88 jak narazie do jutra pewnie 9V.

    Rece opadaja i nie wiem co gdzie jeszcze szukac :(
  • Poziom 28  
    DamianVWB5 napisał:
    napiecie aku 11,88


    DamianVWB5 napisał:
    Odłączyłem na noc baterie, sprawdze czy sam w sobie trzyma prąd... aktualnie ma 12,20V


    Jeśli tyle napięcia uciekło przez dobę w wymontowanym akumulatorze ( prawie nowym) to jest on już " trafiony". Jest duże prawdopodobieństwo, że to mu zaszkodziło:
    DamianVWB5 napisał:
    po postoju 3 dniowym padło zasilanie a akum miał pradu tyle co bateryjki w pilocie tv 3V

    Próbuj reklamować, lecz szanse marne - niestety.
  • Poziom 19  
    Waldemar z Kaszub nie zrozumiałeś mnie. Rano zmierzyłem jeszcze raz 12,19 miał a 11,88 to już po zmontowaniu tego wszystkiego wiec pobiera cos prad i to za dużo. Zajrzyj na mój pierwszy post w tym temacie
  • Poziom 28  
    Ok, to zmienia postać rzeczy.
  • Poziom 19  
    gdzie jeszcze moge szukac przyczyny duzego poboru prądu? szkoda mi nowego aku zeby to go zjadło.
    A wiec tak- moduł sprawdzałem, zegary, alternator, radio, mase pod nogami kierowcy, wyciągałem wszystkie bezpieczniki
    -Moduł wporządku
    -Zegary przy odłączeniu nic sie nie działo ale przy podłączeniu pobudzało ich i wzrastał pobór ale po chwili spadł
    -Radio mam na stały plus, odłączam tez spada pobór
    te spadki poboru pradu nie dają minimalnego poboru który ma byc w trybie uśpienia i dłuższego postoju auta
    Co jeszcze sprawdzić?
  • Poziom 28  
    DamianVWB5 napisał:
    a w klapie czujnika raczej nie mam, nic tam nie widziałem


    I jeśli jest tam wyłącznik krańcowy to go raczej nie zobaczysz. Ewentualnie znajdziesz kabelek idący do tego zamka. Zarygluj drzwi auta a zamek maski wciśnij kluczykiem lub śrubokrętem w pozycję zamkniętą. Obserwuj miernik czy po chwili pobór nie spadnie ( nawet o połowę ). Potem pamiętaj aby ten zamek linką odryglować
  • Poziom 21  
    DamianVWB5 napisał:
    miernik pokazuje 0,45mA
    Chyba 0,45A!

    DamianVWB5 napisał:
    w klapie czujnika raczej nie mam, nic tam nie widziałem tylko linka zamka
    To skąd światło w bagażniku wie kiedy ma się świecić?

    DamianVWB5 napisał:
    Alternator wporządku tak mysle bo miernik nie
    reagował.
    Co to znaczy?

    DamianVWB5 napisał:
    a moze to tak ma byc?
    Tylko pięć dni ma wytrzymywać?

    DamianVWB5 napisał:
    moduł sprawdzałem
    Odłącz go! Sprawdź czy przewody nie zaśniedziały.
    Jak to nie pomoże, to sprawdź podłączenia rozrusznika i alternatora. Podłóż inne aku.
  • Poziom 19  
    Pawel wawa napisał:
    Pamietaj o czujniku zamka klapy silnika.
    Zauważyłeś ze chodzi o klape silnika? Maska- moze tak to rozumiesz na mechanika rozum.... A klape bagażnika mam cały czas zamkniętą i nic sie nie świeci w środku prócz migającej malutkiej diody.
    Przy odłączaniu alternatora nie spadal pobór.
    na chwile obecna mam odłaczony rozrusznik. Pobór bez zmian 0,30

    przy module nie dawno sprawdzałem przewody, wywaliłem śniedź i na nowo złutowałem połaczenia. Po nocy aku 11,75 wczoraj po południu 11,88 miał

    Dodano po 2 [minuty]:

    Waldemar z Kaszub sprawdzałem zamek pokrywy silnika, nie ma tam kabelka jest tylko linka....
  • Poziom 43  
    Odepnij moduł,ecu,radio całkowicie jak już odpiąłeś alternator i rozrusznik. Pozostają ci potem silniczki szyb. Ew. jakiś stary "szczur" się uaktywnił.
  • Poziom 19  
    Odpinałem już to wszystko. Szlag jasny.
    Odpiety był rozrusznik, alternator, moduł, do tego odpiełem zegaery specjalnie jeszcze raz bo juz nerwa mi to ruszyło. Pobór bez zmian 0,30.
    Poskładalem do wszystko, podczas załącznia urządzen pobór wzrastał na 0,52 ale po chwili spadal na 0,30.

    Hebel sobie wstawie jak we francuskich ciagnikach. Wyłacze całe zasilanie i gitara :D

    Dodano po 6 [minuty]:

    andrzej20001 Czy w kabinie znajde wtyczki zasilania silniczków szyb? Mam nadzieje ze nie musze drzwi próć
  • Poziom 19  
    andrzej20001 pod tymi plastikami gdzie sa pasy? Czy tu pod deską gdzie są wtyczki pod tymi plastikami?

    Dodano po 10 [minuty]:

    dzis rano sprawdzałem napiecie aku 12,30V, wczoraj go ładowałem ok 2h i niby trzyma ten prąd.... nie wiem o co tu juz chodzi....