Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa B 1.6 GSI - Dławi się, dusi, Check, duże spalanie.

wilkris13 29 May 2014 15:33 3909 11
Testo
  • #1
    wilkris13
    Level 9  
    Witam wszystkich serdecznie.

    Jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Corsy B z silnikiem 1.6 GSI.

    Na czym polega mój problem:

    Samochód odebrałem od mechanika 2 dni temu.
    Auto trafiło do naprawy ponieważ spalało kolosalne ilości oleju, oraz strasznie dymiło.

    Wymienione zostały:

    Pierścienie,
    Komplet uszczelek,
    Planowana Głowica,
    Uszczelniacze,
    Siemeringi,
    Rozrząd z pompą wody,
    Wszystkie płyny, olej oraz filtry.

    Samochód stał ok miesiąca czasu, ponieważ zgromadzenie funduszy na taką naprawę wymagało czasu.

    Po odebraniu od mechanika auto dziwnie się zachowuje.
    Mianowicie:
    Następnego dnia po odebraniu brak możliwości odpalenia samochodu. Brak iskry na świecach.
    Po sprawdzeniu wszystkich bezpieczników, akumulatora, alternatora iskra pojawiła się i samochód odpalił.
    Nie wiem jaka była przyczyna braku iskry, ale nie w tym rzecz.

    Po odpaleniu samochód nie chciał wkręcić się na obroty pow. 3000.
    Bez względu czy był zimny czy ciepły. Przerywał, dławił się, dymił, w powietrzu był wyczuwalny dość intensywny aromat benzyny.
    Zaczęliśmy sprawdzać wszystkie czujniki:
    Przepływomierz,
    Sonda,
    Wtryski,
    Położenia wałka rozrządu,
    Kable oraz świece,
    Wszystko działa.

    Po tych intensywnych ćwiczeniach okazało się że Corsa wkręca się na obroty do 6000, po czym przerywa, dławi się i zapala się kontrolka Check.
    Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko zachowuje się normalnie do 6000 obrotów. Oczywiście na biegu jałowym.
    Podczas jazdy jest to ok 4000 - 45000.
    Niemiłosiernie dużo pali.

    Jeszcze jedna rzecz nie daje mi spokoju, po odpięciu przepływomierza auto zachowuje się tak samo jak z podpiętym przepływomierzem. Był sprawdzany działa.
    Zatkanie wlotu powietrza filtra, nic nie zmienia, czy tzn że łapie lewe powietrze?
    I właśnie to jest jedna z przyczyn dziwnego zachowania silnika?

    Dziś rano moją uwagę zwrócił fakt iż silnik przy wkręcaniu się na obroty przerywa.
    tak do 1800 obrotów, Później jest normalnie do 6000, na biegu jałowym, 4500 podczas jazdy. Czyli przerywa, dusi się, dymi, zapala się Check.

    Dodam tylko że do wymiany mam świece.
    To jest moje kolejne pytanie jakie świece do tego silnika będą najlepsze -
    Corsa B 1.6 GSI 109KM 1993r?

    Proszę o wyrozumiałość jestem pierwszy raz na forum.

    Proszę o pomoc gdzie mogę szukać rozwiązania zagadki?
  • Testo
  • #2
    freebsd
    Level 41  
    Czy przy skręcaniu górnej części kolektora dolotowego nie zmiażdżono jakiegoś przewodu z wiązki, która przebiega nad blokiem, a pod kolektorem?
    Jaki to jest dokładnie silnik? C16XE? Masz na grodzi czujnik ciśnienia?
    Jak sprawdzałeś czujki, mierząc przy czujkach czy na złączu przy komputerze?
  • #3
    wilkris13
    Level 9  
    Dziękuje za szybką odpowiedź.

    Silnik to C16XE.

    Wszystko sprawdzane było na kablach, tzn rozpinane i sprawdzane bezpośrednio każda czujka osobno.

    Nie wiem o którą wiązkę chodzi nad blokiem, a pod kolektorem jest sporo kabli.
    Jest tam tez spora wtyczka chyba 10pin (mogę się mylić co do ilości) też była sprawdzana. Jest ok.
  • Testo
  • #4
    freebsd
    Level 41  
    wilkris13 wrote:
    Wszystko sprawdzane było na kablach, tzn rozpinane i sprawdzane bezpośrednio każda czujka osobno.

    Jeżeli dobrze zrozumiałem, to rozpinałeś kabel od czujnika i mierzyłeś czujnik.
    Lepiej rozpiąć komputer od wiązek (komputer jest na słupku przy nogach pasażera) i wtedy dokonać pomiarów. Sprawdzamy w ten sposób czujnik, połączenia i kable - cała trasę sygnału od czujnika do komputera.

    wilkris13 wrote:
    Nie wiem o którą wiązkę chodzi nad blokiem, a pod kolektorem jest sporo kabli.

    Dokładnie! Jeżeli kable nie są spięte, co się zdarza w modernizowanych silnikach, to któryś ze stosunkowo cienkich kabli może dostać sie pod skręcane elementy i zostać uszkodzony. Czasem zwarty do masy, czasem przecięty, a czasem tylko trochę i nie często zwarty do masy :-) Sprawdzić to można jedynie odkręcając górę kolektora.
    Opisane przez Ciebie objawy przywodzą mi na myśl brak sygnału z czujnika obrotów wału. Sprawdź szczególnie ten czujnik, ale na kostce odpiętej od komputera.

    Co z czujnikiem ciśnienia bezwzględnego, zwanym map sensorem? Powinien być na środku grodzi. Podpięty jest do wiązki elektrycznej? Przewód ciśnienia połączony jest z kolektorem; przewód jest szczelny, sztywny i nie zagięty?
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Składaj reklamację u "mechanika". Jeśli faktycznie to mechanik nabroił, a nie sami wzięliście się za remont, który was przerósł....
    freebsd wrote:

    Co z czujnikiem ciśnienia bezwzględnego, zwanym map sensorem? Powinien być na środku grodzi. Podpięty jest do wiązki elektrycznej? Przewód ciśnienia połączony jest z kolektorem; przewód jest szczelny, sztywny i nie zagięty?

    Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz?
  • #6
    freebsd
    Level 41  
    robokop wrote:
    Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz?

    Tak pełnym zdaniem uważasz, że co źle napisałem?

    Dodano po 22 [minuty]:

    @wilkris13 - sprawdziłeś jakie błędy sygnalizuje komputer?
  • #7
    wilkris13
    Level 9  
    Witam serdecznie.

    Robokop dziękuje za zaangażowanie.

    Freebsd
    Komputer nie pokazuje żadnych błędów.

    Jeśli chodzi o przewód ciśnienia połączony z kolektorem, z tego co widzę jest cały, nie pogięty, złamany lub coś w tym stylu.
    Niestety nie byłem w stanie sprawdzić całego, ponieważ schodzi w dół za kolektor.

    Tak jak mi radziłeś wcześniej sprawdzę wszystkie czujki przy kompie i postaram się odkręcić kolektor, aby sprawdzić wszystkie kabelki.

    Pozdrawiam serdecznie.
  • #8
    freebsd
    Level 41  
    wilkris13 wrote:
    Po tych intensywnych ćwiczeniach okazało się że Corsa wkręca się na obroty do 6000, po czym przerywa, dławi się i zapala się kontrolka Check.

    Komputer powinien mieć rozbudowaną diagnostykę. Wiesz jaki masz komputer? Zapalenie kontrolki "Check" powinno oznaczać, że jakiś błąd komputer wychwycił i powinien to zalogować.
    Jak odczytałeś brak błędów, odczytując ilość błyśnięć kontrolki? Miałeś trzy błyski kontrolne(wartość 12) ?
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    freebsd wrote:
    Wiesz jaki masz komputer?
    Multec, z MAF-em, bez czujnika MAP, jaki ma mieć?
    Quote:

    Zapalenie kontrolki "Check" powinno oznaczać, że jakiś błąd komputer wychwycił i powinien to zalogować.

    To akurat prawda. Kolega założyciel grzebie na ślepo, w dodatku nie tam gdzie trzeba i jeszcze wypisuje nieprawdę. Ciśnienie paliwa sprawdzone? Ile wynosi ? Parametry czujników widziane przez sterownik, min. temperatura cieczy chłodzącej.
  • #10
    wilkris13
    Level 9  
    Witam.

    Przepraszam że odpowiadam tak późno, ale nie miałem dostępu do internetu przez kilka dni.

    Jeśli chodzi o informację w sprawie błędów komputera, wiem że Check oznacza błąd, bazuje tylko na tym co powiedział mi mechanik. Niestety w tej chwili jest poza granicami polski i nie mam z nim kontaktu.

    Dlatego też zabrałem się za sprawdzanie u znajomego.

    Dopiero w czwartek będę u elektryka i będziemy sprawdzać wszystkie podzespoły od początku.

    W obecnej chwili obserwuję zachowanie samochodu.
    Wszystko co opisywałem czyli 6000, przerywa, dławi, dymi, duże spalanie pozostaje do dnia dzisiejszego.

    Coś więcej tzn ciśnienie paliwa, parametry czujników, błędy kompa - będę wiedział ok czwartku po wizycie u elektryka.

    Dziękuję wszystkim za pomoc jak tylko dowiem się coś więcej od razu nie omieszkam napisać.

    Pozdrawiam.
  • #11
    wilkris13
    Level 9  
    Witam.

    Mimo moich usilnych chęci nie udało się dostać do umówionego elektryka.
    Przebywam teraz ok 14 godzin dziennie w pracy i niestety nie mam na nic czasu.

    Udało mi się jedynie odczytać błędy, które pokazuje komputer.
    Jest ich kilka, a i objawy które wcześniej występowały trochę się zmieniły.

    Błędy to:

    25 - Wtryskiwacz 1. lub jego obwód, wysokie napięcie.
    68 - Przepływonierz powietrza masowy lub jego obwód.
    72 - Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik), zestyki pełnego otwarcia przepustnicy.
    81 - Wtryskiwacz 1. lub jego obwód, niskie napięcie.
    92 - Czujnik położenia wałka rozrządu lub jego obwód.


    Jeśli chodzi o zachowanie samochodu to trochę się zmieniło tzn.
    Auto straciło moc i zachowuje się jak gdyby miało nie 109, a jakieś 70 koni.
    W moim odczuciu silnik się dusi, mimo dodawania gazu samochód praktycznie nie reaguje.

    Bez względu na to czy jest zimny silnik czy jest ciepły, przy 3000 obrotów zaczyna przerywać i zapala się check. Po czym przestaje przerywać i zachowuje się normalnie do 5 biegu i obrotów sięgających 3000 - 3500, ponownie przerywa z tym że wygląda to jak gdyby brakowało mu paliwa.

    Jak tylko znajdę chwilę odwiedzę elektryka. Niestety jak pisałem wcześniej nie jest to możliwe ze względu na obecną sytuację w pracy.

    Pozdrawiam serdecznie.
  • #12
    freebsd
    Level 41  
    I jak, udało się odwiedzić elektryka?

    Niskie/wysokie napięcie oznacza zwarcie/przerwę w obwodzie. Do tego jeszcze informacje o przepływomierzu, czujniku położenia przepustnicy i czujniku wałka. Jak będziesz sprawdzać sprawdź dokładnie obwód czujnika temperatury i wszelkie kostki(połączenia).
    Ciekawe czy powyższe sygnały nie występują na tej samej wtyczce podłączonej komputera?