Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Orange 10 Mb/s - Prędkość internetu mocno spadła

29 May 2014 16:35 3015 19
  • Level 11  
    Witam,

    od 14 lat jestem użytkownikiem neostrady.

    W lutym 2012 roku podpisałem umowę na prędkość 10 Mb/s. Od tamtego czasu nie było żadnego problemu, internet o każdej porze dnia i nocy miał 10,30 Mb/s prędkość.

    Niestety od ponad miesiąca czasu, prędkość spadła na około 5/6 Mb/s. Dzwoniłem w tej sprawie do Orange, gdzie stwierdzono, że linia jest w 100% sprawna, mam podpisaną umowę na od 1 do 10 Mb/s, więc o co mi w ogóle chodzi...

    Z racji, że pliki pobierają się dwa razy wolniej, nie chcę tego tak zostawić i czekam na Waszą opinię. Czy parametry łącza są słabe ? Czy rzeczywiście mimo tego, że chodziło wszystko dobrze od ponad 2 lat, to teraz coś się zmieniło ?

    Miałem Belkina N1 Wireless, testowałem na nim i chodzi identycznie jak na moim obecnym Asusie DSL-N55U. Swoją drogą Belkina nie sprzedałem, więc sprawdzałem nawet wczoraj prędkość i jest identyczna.

    Code:
    Modulation : ADSL2+
    
    Annex Mode : Annex A/L
    Line State : up
    Lan Tx : 2638942
    Lan Rx : 2259427
    ADSL Tx : 3565
    ADSL Rx : 4326
    CRC Down : 0
    CRC Up : 3
    FEC Down : 0
    FEC Up : 109
    HEC Down : 55
    HEC Up : 0
    SNR Up : 8.0
    SNR Down : 12.3
    Line Attenuation Up : 17.5
    Line Attenuation Down : 37.0
    Data Rate Up : 1116
    Data Rate Down : 10240


    Co proponujecie ? :(
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 11  
    Zrobiłem jak piszesz.

    30 ms (Ping)
    Download: 6,19 Mb/s
    Upload: nie zmierzyło
  • Level 43  
    Testuj orange speed testem, 10 razy, nadal nie ma uploadu ? jak nie ma uploadu to zgłaszaj usterki.

    Załóż sobie konto online i możesz zgłaszać usterki online jak się da.
  • Level 11  
    Nie mogę założyć konta, bo muszę ustalić jakiś PIN z doradcą.

    Co do upload, nie ma opcji, żeby zmierzył.. Nie pokazuje nic. Wielokrotnie próbowałem. Natomiast na www.speedtest.pl pomiar przechodzi bez problemu.
  • Level 43  
    Wypróbuj inną przeglądarką speedtest orangu.
  • Level 11  
    Próbowałem na Chrome, FF, IE - nie przynosi to efektu.
  • Level 43  
    Ściąg i wypal linux live na płytce, uruchom, test orange speedtest.
  • Level 11  
    Nie robiłem tego, gdyż nie miałem czasu, teraz też za bardzo go nie mam...

    Ale technicznie, przy parametrach, które podałem w pierwszym poście, jakie prędkości powinienem uzyskiwać ?
  • Level 12  
    Synchronizacje masz na 10 Mb/s więc powinno być w okolicach 9-10 Mb/s. SNR na granicy 8 dB, więc więcej niż 10 nie będzie, ale to powinno śmigać. Jakieś inne urządzenia masz na których możesz zrobić pomiar? inny laptop, tablet telefon? Nie masz od nich TV IPTV?
  • Level 11  
    Mam stacjonarny po LAN, 3 laptopy po Wi-Fi i 4 telefony po Wi-Fi - na wszystkich to samo...

    Niestety obecnie internet zwolnił nawet do 4/5 Mb/s....

    Wypada mi podpisać umowę na 20 Mb/s, po to aby reklamować tak długo, aż zrobią stabilne 10 Mb/s z powrotem, bo umowa do 20 Mb/s zawiera przedział 10-20 Mb/s...
  • Level 12  
    Możesz przedzwonić na infolinie i zapytać, jeżeli masz po ATM to możesz mieć przeciążenia, poproś o zweryfikowanie. W przypadku wystąpienia przeciążeń masz zwrot 50% rachunku za Neta. Na GE przeciążeń raczej nie ma, więc problem będzie gdzie indziej.

    W przypadku posiadania ich telewizji po IP 4 Mb/s lub 8 Mb/s zabiera Ci telewizor, dla tego pytam o telewizję ;)
  • Level 11  
    Nie mam telewizji.

    Na linii jest jedynie telefon stacjonarny i Neostrada :)

    Na infolinii Pan stwierdził, że nie ma żadnych uszkodzeń itd. Może wezwać technika, ale jak okaże się, że wszystko OK - płacę 50 zł...
  • Level 11  
    jakubhab tylko slawak1 jest bliski prawdy. Pracuję w orange,więc powiem jak jest.
    Tak to jest objaw przeciążeń, Router poprawnie synchronizuje się z centralą na prędkości 10240 kbs, ale problem jest taki, że centrala (DSLAM) takich klientów jak Ty ma podłączonych na pęczki.
    Do DSLAMu jest podłączony światłowód o ograniczonej przepustowości, i jeżeli dopnie się do DSLAMu więcej klientów, albo zaczną migrować na wyższej prędkości, to po prostu w danej chwili centrala nie jest w stanie każdego obsłużyć, więc każdemu klientowi z umową NEO 1-10M, przycina po równo 4-5mbs, bo każdy jest traktowany z takim samym priorytetem ważności pakietu.

    Zwrot 50% wysokości opłaty abonamentu przysługuje tylko wtedy, kiedy prędkość będzie spadać poniżej 1M, bo dopiero wtedy będzie to niedotrzymanie warunków usługi ze strony orange.
  • Level 19  
    ineverdie wrote:
    (...) Zwrot 50% wysokości opłaty abonamentu przysługuje tylko wtedy, kiedy prędkość będzie spadać poniżej 1M, bo dopiero wtedy będzie to niedotrzymanie warunków usługi ze strony orange.

    W jakim przedziale czasowym spadek prędkości musi być poniżej 1M, aby dostać 50% zwrot abonamentu?
  • Level 11  
    Nie ma żadnego konkretnego przedziału czasowego.
    Jeżeli zgłasza się klient, który twierdzi że ma prędkość downstream poniżej 1M, to na infolinii sprawdzamy tylko, czy czasem problem nie jest z winy klienta. Jeżeli u klienta jest ok, to przesyłamy uszkodzenie do firmy monterskiej (opisując dokładnie objawy), a oni z kolei robią pomiary, albo z góry odpisują, że są przeciążenia na łączu (jeżeli monterzy odnotowali już je wcześniej monitorując ruch na centrali), i podają przewidywany termin przyłączenia światłowodu do DSLAMu o wyższej przepustowości, albo odpisują, że są przeciążenia, i nie znają daty naprawy.
    Dopiero po takim odpisie, klient może złożyć reklamację, o przyznanie zniżki 50% abonamentu.
    Jeżeli jest znana przewidywana data rozbudowy,to zniżka jest uznawana od momentu zgłoszenia przez klienta uszkodzenia,do daty naprawy. A jeżeli nie ma daty rozbudowy, to ustala się zniżkę tylko za bieżący miesiąc, a w kolejnym miesiącu klient musi to jeszcze raz zgłosić, jeżeli transfer się nie poprawił.

    Od razu uprzedzam, iż jak klient ma transfer powyżej 1,5M (albo tylko ściemnia,bo chce mieć 10M i już) i mimo to usilnie żąda przyjęcia uszkodzenia, to doradca ma prawo mu odmówić. Chodzi o to, że monterzy wtedy wykrywają realny transfer, i odrzucają uszkodzenie, z odpisem jako niezasadne.

    Tak samo się tyczy, jak uszkodzenie jest z winy klienta (wirusy,złe ustawienia sieci, zmulający avast itp), to niezasadne zgłoszenie uszkodzenia (wezwanie montera) jest płatne 39zł.
    Doradcy nie znają klientów, więc przy każdym zgłoszenie niskiego transferu jest sprawdzane najpierw ustawienie komputera, i prędkość połączenia sieci lokalnej.
  • Level 19  
    Konkretna i wyczerpująca odpowiedź.
    Dzięki.
  • Level 11  
    @ineverdie - czyli co mi radzisz ? Nie mogę niestety skorzystać z usługi innego dostawcy, gdyż nie mam łącz innych firm, akurat na tym terenie...

    Proponujesz podpisanie umowy 20 Mb/s, w celu zmuszenia Was do działania i realizacji prędkości ?
  • Level 11  
    zmiana na 20M nic nie da,bo nie ma gwarancji czy prędkość dalej nie będzie zbyt niska. Zgłoś proszę uszkodzenie przez portal orange. Jadę na chwile do roboty, więc jak Jesteś teraz, to wyślij mi proszę na PW swój nr ID neostrady, albo nr stacjonarny, to sprawdzę w robocie Twoją linie.
  • Level 11  
    @ineverdie - napisałem PW wiadomość jak prosiłeś :)

    Co do 20 Mbit, z tego co się orientuje w przypadku wyboru tej opcji przedział musi być 10-20 Mb/s, jeżeli nie będzie w stanie tego zaoferować, będę zgłaszał stale uszkodzenie linii. To chyba jedyna opcja, aby cokolwiek uzyskać ?