Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F - Układ paliwowy zasada działania

kasztelan91 29 Maj 2014 16:56 3630 2
  • #1 29 Maj 2014 16:56
    kasztelan91
    Poziom 7  

    Witam państwa, chciałbym zwrócić się do użytkowników o poradę. Mam do wykonania na uczelnię model/stanowisko pomiarowe, benzynowego układu paliwowego samochodu osobowego. Układ ma być jak najprostszy, jednak chodzi w nim o to, żeby pokazać ciśnienie paliwa jakie jest dostarczane do wtryskiwacza poprzez zamontowanie w układzie manometru. Poniżej schemat jak to sobie wymyśliłem: Opel Astra F - Układ paliwowy zasada działania
    Elementy które już posiadam to pompka paliwa z samochodu Opel Astra F oraz zbiorniczek wyrównawczy płynu, który będzie mi służył za zbiornik. Moje pytania:
    1. Czy Regulator ciśnienia paliwa bez podłączonego podciśnienia będzie mi pompował paliwo w stronę wtryskiwacza? czy zaczyna on je dawkować dopiero gdy poruszające się tłoki wytwarzają podciśnienie? Jest to kluczowa kwestia bowiem nie wiem czy nie będę musiał wytworzyć jakoś sztucznie ssania- rosną koszty
    2. Jak zachowa się pompka paliwa przy zakręconym zaworze (na rysunku), czy będzie ona pracować cały czas przy większym obciążeniu, a regulator całą ilość podawanego paliwa puści nam na powrót czy jednak regulator zamknie nam cały obwód? W normalnej instalacji przy braku zapłonu pompkę wyłącza przekaźnik tutaj będzie musiała pracować.
    3. Czy ta pompka w Astrze F ma coś takiego, że przy zbyt dużym ciśnieniu zamyka się zaworek na wylocie i pracuje tak jakby w obiegu wewnętrznym? Czytałem o takich rozwiązaniach.
    4. Czy taki manometr: Opel Astra F - Układ paliwowy zasada działania nada się do wskazanego układu?

    0 2
  • #2 29 Maj 2014 17:05
    manta
    Poziom 39  

    Masz błędnie narysowany schemat, manometr przed regulatorem ciśnienia. Po co zawór kulowy? Jeśli chcesz sprawdzać maksymalne ciśnienie pompki, to manometr do 10 bar. Podciśnienia nie potrzebujesz, całość układu to:
    - zbiornik
    -pompa paliwa
    -filtr
    -manometr
    -regulator ciśnienia
    -zawór kulowy
    -powrót do zbiornika.

    0
  • #3 29 Maj 2014 17:16
    kasztelan91
    Poziom 7  

    Dziękuję za odpowiedź, właśnie co do umiejscowienia manometru wydaje mi się że by było ok, bo chodziło mi o ciśnienie które trafia do wtryskiwacza, już za regulatorem. Zawór kulowy daję po to, aby zamknąć odpływ za manometrem, gdy go nie będzie całe ciśnienie "ucieknie" mi do baku, a ja chcę je własnie pokazać. Co do skali, pompka ta, zdaje się że wytwarza 800kpa max, więc na 2,5 bar było by precyzyjniejsze wskazanie.

    0