Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ekonomiczny, tani pierwszy samochód +100KM

jarekm95 29 Maj 2014 17:19 4584 18
  • #1 29 Maj 2014 17:19
    jarekm95
    Poziom 11  

    Witam.
    Szukam swojego pierwszego samochodu. Myślę o czymś z lat ~2000
    Wymagania:
    -ekonomiczne, tanie w utrzymaniu
    -w miarę żwawe - myślę o minimum 100KM, ale wiadomo że jak mniejsza masa to i dynamika lepsza (jeżdżę passatem b5 TDI 110KM i jest wystarczający)
    -4/5 drzwi
    -sedan/hatchback
    -cena 10 000 (za diesla) lub 7 500 (za benzynę, bo 2500 na przeróbkę LPG)

    U mnie w rodzinie wszyscy jeżdżą niemcami vw/audi i wszyscy w dieslu - takie też mi doradzają. Ja jednak biorę też pod uwagę przerobienie benzyny na gaz.

    Co lepiej - niemiecki diesel czy jakaś benzyna/LPG?
    Jak na razie wpadły mi w oko:
    -audi a4 1,9 TDI
    -mitsubishi carisma II 1,6 (bezawaryjne, niskie spalanie LPG)

    Podajcie jakieś alternatywy dla carismy (dynamiczne i z niskim spalaniem).

    0 18
  • #2 29 Maj 2014 21:13
    my41s
    Poziom 32  

    jarekm95 napisał:
    ekonomiczne, tanie w utrzymaniu

    Chcesz moc i dynamikę? To nie będzie tanie w utrzymaniu. W tym budżecie to będzie stare auto, a z takim trzeba się obchodzić prawie jak z jajkiem. Do tego 14-16 letni diesel nie będzie bezawaryjny. Nie tylko spalanie się liczy na koszt utrzymania.
    Wymagania za duże co do budżetu. Bardzo duże prawdopodobieństwo, że władujesz się na minę - diesel. Zwłaszcza jeśli chodzi o VW/Audi.
    Z takim budżetem zaproponowałbym Punto, Corsę, Yarisa, Colta, albo coś w tym stylu. W tym budżecie kupisz coś nowszego i wartego uwagi z tego segmentu z silnikiem benzynowym 1.2-1.4. W zupełności wystarczające osiągi, a do tego tańsze OC.
    Trochę słabsze auto da Ci coś, co jest bardzo ważne na początku, a czego nie da Ci mocniejsze - zmusi Cię do myślenia i przewidywania.

    Tanio i szybko? Nie będzie dobrze.
    Dobrze i tanio? Nie będzie szybko.
    Dobrze i szybko? Nie będzie tanio.

    0
  • #3 29 Maj 2014 22:31
    jarekm95
    Poziom 11  

    Nie przesadzaj, proszę. To nie są moje pierwsze kroki za kółkiem, a pierwszy własny samochód - dobry rok już pożyczam i jeżdżę i jasno stawiam swoje kryteria, a proponując mi taką corsę masz mnie za jakąś blondynkę, która za szóstym razem ledwo prawko zdała.
    Co w takim razie myślisz o Carismie II 1,6?

    0
  • #4 30 Maj 2014 06:08
    my41s
    Poziom 32  

    jarekm95 napisał:
    Nie przesadzaj, proszę

    Wcale nie przesadzam :)
    jarekm95 napisał:
    a proponując mi taką corsę masz mnie za jakąś blondynkę, która za szóstym razem ledwo prawko zdała

    Nie mam Cię za blondynkę. Proponuję Ci coś, na co będzie Cię stać (skoro piszesz, że ekonomiczne i tanie w utrzymaniu) - skoro jasno stawiasz swoje kryteria. Taka Corsa 1.4 w cale nie jest ospała, ale nie będzie droga w utrzymaniu. Myślę, że wiele osób podzieliłoby moje zdanie.
    jarekm95 napisał:
    Co w takim razie myślisz o Carismie II 1,6?

    Może nie powala na kolana jakością materiałów czy też osiągami silnika, ale koszt obsługi nie jest wygórowany. W Carismie II elektronika jest poprawiona, ale zdarzają się drobne usterki. 1.6 16V to zwyczajny silnik wolnossący, więc nie będzie problemów z naprawą (jakby coś). Zapewni wystarczające osiągi i umiarkowane spalanie. Jest godny polecenia.

    Ja osobiście w tym budżecie szukałbym młodszego i zadbanego auta z segmentu B (miejskie) - t.j. właśnie Corsa, Punto, Ibiza, Yaris itp..

    0
  • #5 30 Maj 2014 06:22
    YOGGI_KRK
    Poziom 9  

    Witam .
    Twoje pierwsze skojarzenie audi a4 1,9 TDI wydaje mi się jak najbardziej prawidłowe . Do niedawna sam takim jeździłem , i gdyby nie schorowany kręgosłup i kłopoty w wsiadaniem i wysiadaniem w życiu bym go na nic innego nie zamienił . Miałem silnik 90 kM , palił przy spokojnej jeździe ok 5,7 /100 , był naprawdę dynamiczny. Przejechałęm nim 280 tys i naprawdę sporadycznie odwiedzałem mechanika - zawsze z jakimś niewielkim problemem . Z czystym sumieniem mogę Ci polecić to auto.

    0
  • #6 30 Maj 2014 09:26
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Szukaj 406 z silnikiem 1,8 , 2,0 16V. Dobra blacha , komfort i wyciszenie . W sedanie średnio 1,8 ( 117KM)pali 9-10 l gazu. 2,0 136 KM spali o litr wiecej.
    Lancia lybra z silnikiem 2,0 ( niestety 5 cylindrów). Dobrze wyposażone auto i wcale nie bardziej awaryjne niz inne w tej klasie.Wymaga raz na 1-2 lata wymian gum drążków stabilizatorow, ale to kosztuje grosze.
    Hyundai elantra z silnikiem 1,6 ( 106KM) lub 2,0 140KM . Pierwszy spali średnio 7 l/100, a drugi litr wiecej benzyny. Gazu 9-10 max.
    To samo sonata MKIII . 2.0 16V średnio spala ok 10 litrów LPG.
    Space star z silnikiem 1,6 lub 1,8 113 KM.
    Ogólnie można kupić rozsądne auto z 2-3 letnia juz założoną instalacją i ew wnieśc jakieś poprawki, typu wymiana wtryskiwaczy . Ja osobiście preferuje tylko swój własny montaż i strojenie instalacji. I bez przesadnie drogich komponentów, które nigdy na siebie nie zarobią.

    0
  • #7 30 Maj 2014 13:14
    jarekm95
    Poziom 11  

    auto miejskie raczej nie dla mnie - ani wygodne, ani wygląd mi nie pasuje, jedynie spalanie zachęca
    A4 - super jakość wnętrza, będę szukał, ale ciężko znaleźć coś sensownego - a przebiegi prawie wszędzie kręcone :)
    406 - nie wiem dlaczego, ale nie :p
    lybra - super wygląd (szczególnie wewnątrz), niezłe ceny i spalanie - obejrzę jakąś na żywo i się zastanowię
    hyundai odrzucam, za krótko na polskim rynku i jeszcze się z nim "nie zaznajomiłem"
    space star - to już wolę cari :)

    Ile kosztuje mniej więcej taka poprawka (wymiana wtryskiwaczy i regulacja gazu)?

    I jeszcze carisma - pierwsza wersja bardzo rdzewieje, bo była sprowadzana drogą morską, jak jest z drugą wersją? Też płynęła z azji? Poprawiono "jakość" blach?
    Które z tych aut mają ocynk?

    0
  • #8 30 Maj 2014 13:44
    olekt2002
    Poziom 28  

    jarekm95 napisał:
    I jeszcze carisma - pierwsza wersja bardzo rdzewieje, bo była sprowadzana drogą morską
    Wytłumacz... . Była holowana za statkiem? Zastanów się najpierw, zanim coś napiszesz.

    0
  • #9 30 Maj 2014 15:02
    olekt2002
    Poziom 28  

    jarekm95 napisał:
    Przepraszam, mój błąd, to o maździe tak czytałem.

    Powiedz, gdzie takie historie wyczytałeś? Czy po prostu, ot tak sobie piszesz dziwne teorie?
    Co ma wspólnego transport wodny z rdzewieniem samochodu?
    Ten temat nadaje się do "Na Wesoło".

    0
  • #10 30 Maj 2014 17:45
    sterciu
    Poziom 10  

    Toyota Avensis I 1.6 , 1.8 , 2.0 , najekonomiczniejszy będzie 1.6 , 2.0 to dobra dynamika ale tez i niestety zuzycie paliwa większe. Na pierwsze auto wydaje mi się bardzo dobrym wyborem. Dobrą instalację gazową wlozyc i mozna tanio jezdzić. Nie jest to juz auto młode niestety i nie jest to legendarna niezwodnośc poprzedniczki Cariny E ale auto zadbane , nie zajezdzone i na bieżąco serwisowane (czyli jak coś zaczyna wydawać objawy do wymiany to nie jezdzi sie do puki auto juz calkiem nie odmówki posłuszeństwa , wymiany olejów , filtrów na bieżąco a nie dopiero jak oleju w silniku braknie) może odwdzięczyć się długim brakiem wizyt w warsztatch. Jezeli auto nie bite (co niestety cięzkie jest u nas aby takie auto obojętnie jakiej marki trafic) to i korozji nie powinno miec, choć nawet jak po jakiejs naprawie blacharskiej bedzie i zrobione dobrze a nie pod sprzedaż to tez nie powinna szybko pojawić bo nadwozia mają ocynkowane.

    0
  • #12 30 Maj 2014 22:58
    my41s
    Poziom 32  

    jarekm95 napisał:
    avensis - ciekawa propozycja, spalanie w sam raz dla mnie, przyjrzę się bliżej cenom i ofertom

    Owszem, Avensis to dobra propozycja. Dodałbym jeszcze Corollę. Może być łatwiej znaleźć.

    0
  • #13 31 Maj 2014 08:45
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    jarekm95 napisał:
    406 - nie wiem dlaczego, ale nie :p

    Właśnie bez powodu odrzuciłeś jedeno z ładniejszych i bardziej udanych i ładnych modeli w tej klasie. I jest w ocynku , nawet 15 -letnie auto nie gnije jeśli nie było uszkodzone. Widzę , że opierasz sie na obiegowych opiniach (francuz , to na pewno złom) i chetnie przepłacisz za gorzej wykonane auto, z nizszej półki i z gorszym wyposażeniem. Są wersja dla każdego: sedan, kombi, i ładne coupe.
    Jeździełem 406 i A4 i bez wahania wolałbym peugeota ( min dlatego, że za to samo kupisz kilka lata młodzsze auto w tej samej klasie)
    Awensis I to bardzo dobre auto z oszczędnym i silnikami. Ale jak to wygląda w środku i na zewnątrz...Ogólnie wszystkie toyoty sa ohydne z wyglądu, ale to kwestia gustu oczywiście.

    0
  • #14 31 Maj 2014 09:43
    jarekm95
    Poziom 11  

    406 rzeczywiście nieźle wygląda, odrzuciłem je ze względu na spalanie i koszty napraw - wydaje mi się, że carisma jaki i avensis wygrywają pod tym względem. Avensis to już wyjątkowo charakteru nie ma, piszą że to trochę muł. Carisma już lepiej, wnętrze można przeboleć, ale po prostu mi się podoba - i z zewnątrz i nawet ten dźwięk silnika.

    0
  • #15 02 Cze 2014 08:59
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Spalanie 406 będzie większe od carismy o ok. 1 l , ale to auto jest o klasię wyższe i 150-200kg cięższe od carismy. Co do cen części to raczej sa porównywalne, a awaryjnośći również.
    W aucie za 8 tys najważniejsza jest buda- brak rdzy. Nawet w razie poważnej awarii silnik benzynowy kosztuje 1000-1500zł. To koszt wymiany progów, nadkoli i pomalowania kilku elementów, które i tak zarudzieja za 2 lata.

    0
  • #16 03 Cze 2014 00:31
    jarekm95
    Poziom 11  

    No jeśli wierzyć raportom, to różnica jest bliższa 2l niż 1 (lpg). Cari niby nie rdzewieje (nadwozie) i niby też ma ocynk - a części jednak trochę tańsze; podobno w peugeocie potrafi nawalić elektryka. Poza tym byłbym skazany na silnik 1.8, co oznacza nieco wyższe ubezpieczenie. Mniejsza masa to dla mnie plus (dynamika).
    Plusem 406 jest wygląd i te francuskie rozwiązania - uwielbiam te udziwnione schowki czy nawet przysłonki na szyby - małe rzeczy a cieszą (o ile się nie psują :P)

    Ostatecznie będę szukał: carismy, a4, 406 i avensis; zobaczymy co się trafi w rozsądnej cenie i stanie.

    0
  • #17 03 Cze 2014 21:26
    zed71
    Poziom 22  

    jest jednak jedno ale... aby jezdzic w miare przyjemnie ww autami trzeba kupić z silnikiem co najmniej 2,0. piszesz ze silnik 1,8 jest za duży (bo drogie ubezpieczenie) i wymieniasz auta dość ciezkie i z małym silnikiem które bedą zawalidrogami. wiec musisz sie zastanowić: czy chcesz jezdzic duzym autem w miare zwawo (czyli wiekszy silnik) czy tez mniejszym (ale lzejszym i mniej palącym paliwa)

    0
  • #18 04 Cze 2014 00:04
    jarekm95
    Poziom 11  

    Tak, zdaję sobie z tego sprawę, ale nie przesadzajmy - 100 KM to wcale nie taka zawalidroga w pl. Myślę, że jak dla mnie będzie najrozsądniejszym wyborem.

    Znalazłem tanią carismę z LPG, ale 7-mioletnim (sekwencja). Czy jest w ogóle co się tym interesować?

    0
  • #19 04 Cze 2014 23:37
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    To by było jakieś 100 tys min na LPG albo i wiecej, wiec może byc do odświeżenia głowica , wtryski i reduktor do wymiany.

    0