Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B4 1.9 TDI brak mocy i głośny silnik

patrykf3 29 Maj 2014 18:38 5769 9
  • #1 29 Maj 2014 18:38
    patrykf3
    Poziom 5  

    Witam,
    posiadam passata B4 1996r 1.9 Tdi 90 KM, mój problem jest taki że od pewnego czasu zaczął głośno pracować silnik (jak traktor) i stracił moc. Wymieniłem kółko na wale bo miało juz luz i czujnik położenia wału. Pierwszego dnia było OK a nawet bardzo dobrze i z przyśpieszeniem i z silnikiem (pracował bardzo cichutko). Było aż tak do następnego dnia rano gdy nie chciał mi wogóle zapalić, pomogło dopiero regulacja pompy no ale niestety to spowodowało, że samochód znowu stracił moc i głośniej zaczął chodzić. Dodam też, że rozrząd jest na pewno bardzo dobrze ustawiony, i pompa też na pewno jest sprawna.
    Proszę o pomoc
    Pozdrawiam

    0 9
  • #2 29 Maj 2014 19:28
    Dawit000
    Poziom 10  

    Pompa ustawiona dobrze? Wygląda na przestawiony rozrząd ale mówisz ze napewno dobrze?

    0
  • #3 04 Cze 2014 11:05
    patrykf3
    Poziom 5  

    podpinałem pod komp i w pierwszym przypadku gdy głośno chodził i nie miał mocy komputer pokazał ze zapłon jest przyspieszony cofnalem pompe i juz bylo ok tylko ze dalej nie pali po dłuższym postoju. przed chwila założylem zawór zwrotny na dojsciu do pompy ale to prawdopodobnie nie pomoze gdyz na przyspieszonym zaplonie pali jak trzeba.

    0
  • #4 04 Cze 2014 23:37
    Dawit000
    Poziom 10  

    a koło wału nie jest luźne?


    patrykf3 napisał:
    tylko ze dalej nie pali po dłuższym postoju


    a jak pali odrazu po zgaszeniu lub odczekaniu ok 1h?

    0
  • #5 05 Cze 2014 01:54
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Jak nic, koło rozrządu do wymiany ponownej plus obróbka wału.

    0
  • #6 21 Cze 2014 18:03
    patrykf3
    Poziom 5  

    a dlaczego sadzisz ze kolo do wymiany i obrobka potrzebna..??? problemu jeszcze nie rozwiazalem.
    dodam wiecej ze podlaczalem pompe wtryskowa od silnika 1.6 a moj to 1.9 i bylo dobrze palil jak trzeba po godzinie tak jak i po calym dniu. Wiec myslalem ze to wina pompy i kupilem druga i pozniej trzecia i czwarta, na kazdej samochod reagowal inaczej i na zadnej nie bylo dobrze..
    powiem jeszcze ze w momencie gdy nie chce zapalic z kluczyka "prysne" dosłownie troszke pod filtr powietrza plaku, pali bez zajakniecia i pozniej chodzi jak trzeba
    dalej prosze o pomoc

    1
  • #7 21 Cze 2014 23:30
    Rudy25
    Poziom 11  

    Ja stawiałbym na złą dawke paliwa. Może zrobiłbyś diagnoze po obd. ja sprawdziłbym czujniki-temperatury, wału, przepływke . Może podczas kręcenia rozrusznikiem zauważyłeś, że zapala sie service czy coś podobnego? Jak już uda Ci sie zapalić to jakie są spaliny- mocno dymi na czarno czy przeciwnie?

    0
  • #8 22 Cze 2014 21:00
    patrykf3
    Poziom 5  

    dawka regulowalem i nic to nie daje.. czujnik polozenia walu wymienilem. przeplywomierz tez jest ok. a czujnik temperatury moze miec cos do tego? podczas krecenia i zaraz po odpaleniu bardzo mocno na czarno kopci a pozniej juz jest ok. A podczas krecenia nie zapala sie zadna kontrolka service

    0
  • #9 22 Cze 2014 21:03
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Kolega powie jaki ma silnik, kod silnika?

    -1
  • #10 22 Cze 2014 21:28
    robokop
    Moderator Samochody

    patrykf3 napisał:

    dodam wiecej ze podlaczalem pompe wtryskowa od silnika 1.6 a moj to 1.9

    VW nie miał bliźniaczego do 1.9 silnika 1.6 TDI.
    Więc może kolega zacznie pisać:
    -konkretnie,
    -poprawnie,
    - bez fantazjowania.
    Oznaczenie silnika - i widziany statyczny kąt wtrysku. Inaczej dalsza dyskusja nie ma sensu.
    patrykf3 napisał:
    dawka regulowalem i nic to nie daje.. czujnik polozenia walu wymienilem. przeplywomierz tez jest ok. a czujnik temperatury moze miec cos do tego? podczas krecenia i zaraz po odpaleniu bardzo mocno na czarno kopci a pozniej juz jest ok. A podczas krecenia nie zapala sie zadna kontrolka service

    Stek bzdur - skąd wiadomo że MAF jest ok, a czujnika temp. silnika nie dało się sprawdzić? Czym regulowałeś dawkę? Jakąś śrubką może?

    -1