Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat 1,2 16v - instalacja 2 generacji

29 Maj 2014 21:40 1239 9
  • Poziom 29  
    Witam
    Planuje zasilić lpg silnik 1,2 16v punto mk1 [chodzi na pół sekwencji posiada kolektor alu-plastikowy]
    Sytuacja o tyle ciekawa że gaz w aucie jest tylko że mam 8V i instalacje 2 gen w dosyć dobrym stanie a chciałbym 16v nie montując sekwencji
    Obecnie nie sztrzela nie szarpie nic

    Dodano po 2 [godziny] 47 [minuty]:

    Czy ten silnik będzie poprawnie jeździł na II generacji LPG ?
  • Poziom 14  
    Mikser dobierz sobie u gazownika, wg. tabeli danego producenta. Na 'oko' nie radzę dobierać, ponieważ jeśli dobierzesz zbyt mały otwór (palnik) wlotu powietrza w mikserze - mieszanka będzie za bogata, wywołująca nadmierne spalanie gazu. Zbyt duży otwór w mikserze - mieszanka za uboga, spowoduje wypalanie się zaworów. Nie ma większego znaczenia czy będzie to mikser szczelinowy, czy z otworami. W zalezności od cech konstrukcyjnych silnika, stopnia zużycia silnika (ciśnienia sprężania, itp.), dobór miksera jest ustalany na podstawie wiedzy i doświadczenia gazownika.
  • Poziom 14  
    Na twoim miejscu nie bawiłbym się z żadne stożki. Po 1.musisz zamontować stożek tak, aby zasysał zimne powietrze, po 2.filtr musi być czysty, po 3.musisz zamontować gdzieś na dolocie klapkę strzałową, w przeciwnym razie jeden 'strzał' i masz po filtrze.. Oczywiście po założeniu, wizyta u gazownika na regulację. Osobiście nie wierzę w "magiczne działanie stożka" -szczególnie w gen. I i II.
    Załóż zwykły (fabryczny) filtr i na pewno nie będziesz miał takiego problemu jak ze stożkiem. I nie licz na to, że po stożku przybędzie ci mocy. Poza wyglądem i dźwiękiem "zasysania" nic nie daje.
    Do sekwencji jeśli założyłbyś dobry filtr stożkowy, np. SIMOTY (ok. 400zł), może uzyskałbyś 2-3 konie, pod warunkiem, że byłaby b.db wyregulowana, przy twojej inst. albo będzie bez zmiany, albo gorzej.. Często można przeczytać na różnych forach, że po stożku auto "ciągnie od spodu", "nie muli" itp., itd.. Podejrzewam, że gdyby ci, co to pisali, zadbali o swój układ dolotowy powietrza, efekt byłby taki sam.
  • Poziom 14  
    Ciężko jest ustawić inst.lpg przy filtrze stożkowym. Stożek podczas pracy silnika na postoju (np.w korku) będzie łapał ciepłe powietrze i może nierówno pracować. Jeśli nie masz miejsca pod machą na zwykły filtr, możesz próbować ze stożkiem, ale prawdopodobnie po zamontowaniu, zjedzonych nerwach, wydanej kasie, czasie spędzonym na ustawianiu, itp. itd., zrobisz wszystko, żeby znalazło się jednak miejsce na zwykły filtr. Oczywiście mogę się mylić, ale prawie wszyscy moi znajomi po założeniu stożka, pojeździli miesiąc-dwa i z przyjemnością wrócili do normalnych filtrów, a reszta poddała się już na starcie..