Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 2006 - Brak mocy do 130 obr, duże spalanie.

koniol 29 Maj 2014 19:25 3060 4
  • #1 29 Maj 2014 19:25
    koniol
    Poziom 16  

    Witam. Na początek podam kody błędów wg załączonego zdjęcia
    EMS
    2048 8 1798645
    2049 0 1798645
    5325 3 1798645

    Auto dużo pali. Odczuwalny jest brak mocy do 1300 obrotów.Powyżej tych obrotów auto jest zdecydowanie mocniejsze. Dodatkowo na postoju podczas wciśnięcia gazu do dechy silnik dochodzi do 2 tyś obrotów. Proszę o rady gdzie szukać usterki. Filtry nowe. Przebieg 850 tyś.

    0 4
  • #2 30 Maj 2014 07:31
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    20488

    Zawartość EGR, ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu.
    Usterka może mieć następujące przyczyny:
    Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie klapy lub zbyt małe ciśnienie siłownika sterującego, albo zbyt duży wewnętrzny przeciek w siłowniku sterującym.
    Zawór proporcjonalny jest uszkodzony.
    Klin zwężki Venturiego może być zablokowany w pozycji otwartej.
    Nieszczelność układu recyrkulacji spalin.
    Przepływomierz masowy wysyła zbyt wysoką wartość. Powoduje to, że jednostka sterująca silnika interpretuje to jako zbyt małą ilość spalin dochodzących do silnika.
    Usterka obwodu czujnika temperatury paliwa lub obwodu czujnika ciśnienia oleju.

    20490
    Jednostka sterująca pracą silnika wyłączyła układ EGR.

    53253
    Ciśnienie zasilania, ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych.

    Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników:
    Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie.
    Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty.
    Filtr paliwa jest zapchany.
    Powietrze w paliwie lub brak paliwa.
    Uszkodzona pompa podająca.
    Znaczna nieszczelność układu paliwowego.

    0
  • #3 30 Maj 2014 14:22
    koniol
    Poziom 16  

    Witam.
    Dzięki za podpowiedzi. Powyższe błędy dot. EGR mają faktycznie prawo występować, gdyż jak zauważyłem w aucie które zresztą niedawno kupiłem układ recyrkulacji jest zaślepiony prawdopodobnie z racji jego nieszczelności. Proszę jeszcze o informację czy może to mieć jakiś negatywny wpływ na żywotność silnika i czy w takim wypadku będę zmuszony do wymiany elementów związanych z EGR.
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 22 Wrz 2014 21:51
    koniol
    Poziom 16  

    Problem rozwiązany . Regulacja zaworów i wtrysków. Efektem jest znaczny wzrost mocy i spadek zużycia paliwa.

    0