Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R HPI - stuki w silniku

janek1122 29 Maj 2014 22:44 6039 18
  • #1 29 Maj 2014 22:44
    janek1122
    Poziom 9  

    Witam.
    W scanii R wymieniłem tuleję po uruchomieniu silnika słychać stuki w okolicy 5 cylindra którego wymieniałem czy ktoś miał już taką sytuację. Zyga

    0 18
  • #2 01 Cze 2014 13:16
    normales
    Poziom 11  

    Dlaczego wymieniałes tuleję i czy przed wymianą też były stuki? Na którym cylindrze była wymiana tulei?

    0
  • Pomocny post
    #3 02 Cze 2014 06:49
    kwantor
    Poziom 38  

    To może być nie sprawny wtryskiwacz.
    Sprawdź czy kolektor wydechowy na tym garnku nie jest wyraźnie najgorętszy po uruchomieniu motoru.
    Kontorla ustawienia zaworów i pompowtryskiwacza, oraz, czy mosttki na zaworach są na swoich miejscach.

    0
  • #4 02 Cze 2014 16:34
    janek1122
    Poziom 9  

    Już doszedłem, wyrobiona jest krzywka na wałku rozrządu od wtryskiwacza. Rolka wyrobiła spory rowek. Wałek zawiozłem do Bydgoszczy do naprawy. Dziękuję za wpisy i zainteresowanie. Muszę teraz poszukać jaka była tego przyczyna. Zyga

    Dodano po 35 [minuty]:

    Proszę o podpowiedź w którym miejscu umieszczone są zawory regulujące ciśnienie oleju w silniku Scanii R. Niskie ciśnienie oleju mogło być przyczyną tej awarii.
    Zyga.

    0
  • #5 02 Cze 2014 17:26
    kwantor
    Poziom 38  

    Takich zaworów to jest kilka..
    Ale ich się nie reguluje.
    Ten który jest w twoim zasięgu jest umieszczony w pompie oleju kulka i sprężynka- czasem lubi się podwiesić, lub pęknąć sprężyna.
    Na ciśnienie oleju zasadniczy wpływ ma zużycie właśnie wałka rozrządu i jego panewki, potem jest wał i jego panewki.

    Teraz kolego musisz zdemontować pompę oleju i ją zapewne wymienić, bo na bank została porysowana urobkiem z wałka- rozbierzesz ja, to zobaczysz.
    Ciekawi mnie jak ten wałek zregenerują.. przecież to kosmiczne zabiegi z powierzchniowym utwardzaniem, azotowaniem itp.
    Wolał bym kupić używany z rozbitka.
    No, ale może ja mam staroświeckie przywyczajenia i wiedzę.

    1
  • #6 02 Cze 2014 18:37
    janek1122
    Poziom 9  

    Dziękuję za podpowieć.Wałek rozrządu będzie naprawiony profesjonalnie jest to firma sprawdzona.Wartość naprawy jest mniejsza od kupna takiego wałka

    0
  • #7 03 Cze 2014 12:45
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    W Bydgoszczy robią dobrze wałki do Scanii. Dawałem 3 czy 4 sztuki od silników PDE i wszystkie chodzą do dziś

    1
  • #8 03 Cze 2014 16:52
    kwantor
    Poziom 38  

    Można wiedzieć jaki jest koszt takiej regeneracji?

    0
  • Pomocny post
    #10 03 Cze 2014 20:55
    kwantor
    Poziom 38  

    Nie najdrożej.
    Złupany konkretnie, jak pisałem rozbierz pompe i jeśli dekle są porysowane, a na pewno są, to wymiana.
    I pamiętaj, że do HPI pompa jest inna niż PDE, chociaż wszystko pasuje, jest większa wydajność.

    0
  • #11 03 Cze 2014 23:00
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Kwantor chcesz nr telefonu?? ;)

    0
  • #13 04 Cze 2014 00:05
    szaman108
    Poziom 29  

    A za mojej kadencji kills sztuk wylądowało w złomie nie wspominając o blokach.

    0
  • #14 04 Cze 2014 19:02
    kwantor
    Poziom 38  

    Ja też, ale za złom dość ciężki swoje się wzięło. :D

    0
  • #15 09 Maj 2016 16:54
    Dawee
    Poziom 1  

    Też mogę polecić firmę DK z Bydgoszczy. Szybko i w rozsądnej cenie. Zrobili mi na poczekaniu

    1
  • #16 19 Lis 2016 20:01
    zawsze pierwszy
    Poziom 4  

    Witam wszystkich forumowiczów.

    W jednej r420 e5. Ostatnio kierowca zauważył słabsze ciśnienie oleju. Po odpaleniu na zimnym motorze zamiast "5" miał tylko 4,5. Pojechał. Za 2 tygodnie było już 4,1 na zimnym. Trzeba było jechać i pojechał. Myślałem, że może czujnik. Dzisiaj nadszedł dzień wymiany oleju. jak odkręciłem korek to się zdziwiłem. " Jeż" a w dodatku duże płatki metalowe koloru stalowo- fioletowego i dosyć spore kawałki metalu. Panewki to nie są, wałek rozrządu też, bo silnik chodzi cicho, bez stuków.

    Czy to nie jest coś z pompy oleju?. 150 tyś km temu były robione panewki i nowa pompa febi została założona.

    Olej i filtry wymienione, no i w poniedziałek w trasę.

    Za tydzień planujemy miskę zrzucić

    Proszę o pomysły....

    0
  • #17 20 Lis 2016 18:11
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Oby przejeździł ten tydzień ;)

    0
  • #18 02 Sty 2017 22:11
    kwantor
    Poziom 38  

    zawsze pierwszy napisał:
    Witam wszystkich forumowiczów.

    W jednej r420 e5. Ostatnio kierowca zauważył słabsze ciśnienie oleju. Po odpaleniu na zimnym motorze zamiast "5" miał tylko 4,5. Pojechał. Za 2 tygodnie było już 4,1 na zimnym. Trzeba było jechać i pojechał. Myślałem, że może czujnik. Dzisiaj nadszedł dzień wymiany oleju. jak odkręciłem korek to się zdziwiłem. " Jeż" a w dodatku duże płatki metalowe koloru stalowo- fioletowego i dosyć spore kawałki metalu. Panewki to nie są, wałek rozrządu też, bo silnik chodzi cicho, bez stuków.

    Czy to nie jest coś z pompy oleju?. 150 tyś km temu były robione panewki i nowa pompa febi została założona.

    Olej i filtry wymienione, no i w poniedziałek w trasę.

    Za tydzień planujemy miskę zrzucić
    To może być co kolwiek, wyrąbanych krzywek możesz nie usłyszec, to normalne. urobek z wałka niszczy pompę oleju i zaczyna sie proces umierania motoru :) Warto zwacac tez uwagę na pasowanie łożysk (tulejek)wirówki oleju, widziałem już jajowate i to była przyczyna niskiego ciśnienia.


    Proszę o pomysły....

    1
  • #19 24 Maj 2018 07:55
    Darek666666
    Poziom 1  

    saron22 napisał:
    Kwantor chcesz nr telefonu?? ;)

    Kolego co to za firma naprawia walki do Scania? Podasz namiary

    0