Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R HPI - stuki w silniku

janek1122 29 May 2014 22:44 9954 18
  • #1
    janek1122
    Level 10  
    Witam.
    W scanii R wymieniłem tuleję po uruchomieniu silnika słychać stuki w okolicy 5 cylindra którego wymieniałem czy ktoś miał już taką sytuację. Zyga
  • #2
    normales
    Level 12  
    Dlaczego wymieniałes tuleję i czy przed wymianą też były stuki? Na którym cylindrze była wymiana tulei?
  • Helpful post
    #3
    kwantor
    Level 38  
    To może być nie sprawny wtryskiwacz.
    Sprawdź czy kolektor wydechowy na tym garnku nie jest wyraźnie najgorętszy po uruchomieniu motoru.
    Kontorla ustawienia zaworów i pompowtryskiwacza, oraz, czy mosttki na zaworach są na swoich miejscach.
  • #4
    janek1122
    Level 10  
    Już doszedłem, wyrobiona jest krzywka na wałku rozrządu od wtryskiwacza. Rolka wyrobiła spory rowek. Wałek zawiozłem do Bydgoszczy do naprawy. Dziękuję za wpisy i zainteresowanie. Muszę teraz poszukać jaka była tego przyczyna. Zyga

    Dodano po 35 [minuty]:

    Proszę o podpowiedź w którym miejscu umieszczone są zawory regulujące ciśnienie oleju w silniku Scanii R. Niskie ciśnienie oleju mogło być przyczyną tej awarii.
    Zyga.
  • #5
    kwantor
    Level 38  
    Takich zaworów to jest kilka..
    Ale ich się nie reguluje.
    Ten który jest w twoim zasięgu jest umieszczony w pompie oleju kulka i sprężynka- czasem lubi się podwiesić, lub pęknąć sprężyna.
    Na ciśnienie oleju zasadniczy wpływ ma zużycie właśnie wałka rozrządu i jego panewki, potem jest wał i jego panewki.

    Teraz kolego musisz zdemontować pompę oleju i ją zapewne wymienić, bo na bank została porysowana urobkiem z wałka- rozbierzesz ja, to zobaczysz.
    Ciekawi mnie jak ten wałek zregenerują.. przecież to kosmiczne zabiegi z powierzchniowym utwardzaniem, azotowaniem itp.
    Wolał bym kupić używany z rozbitka.
    No, ale może ja mam staroświeckie przywyczajenia i wiedzę.
  • #6
    janek1122
    Level 10  
    Dziękuję za podpowieć.Wałek rozrządu będzie naprawiony profesjonalnie jest to firma sprawdzona.Wartość naprawy jest mniejsza od kupna takiego wałka
  • #7
    saron22
    Trucks specialist
    W Bydgoszczy robią dobrze wałki do Scanii. Dawałem 3 czy 4 sztuki od silników PDE i wszystkie chodzą do dziś
  • #8
    kwantor
    Level 38  
    Można wiedzieć jaki jest koszt takiej regeneracji?
  • Helpful post
    #10
    kwantor
    Level 38  
    Nie najdrożej.
    Złupany konkretnie, jak pisałem rozbierz pompe i jeśli dekle są porysowane, a na pewno są, to wymiana.
    I pamiętaj, że do HPI pompa jest inna niż PDE, chociaż wszystko pasuje, jest większa wydajność.
  • #11
    saron22
    Trucks specialist
    Kwantor chcesz nr telefonu?? ;)
  • #13
    szaman108
    Level 31  
    A za mojej kadencji kills sztuk wylądowało w złomie nie wspominając o blokach.
  • #14
    kwantor
    Level 38  
    Ja też, ale za złom dość ciężki swoje się wzięło. :D
  • #15
    Dawee
    Level 1  
    Też mogę polecić firmę DK z Bydgoszczy. Szybko i w rozsądnej cenie. Zrobili mi na poczekaniu
  • #16
    zawsze pierwszy
    Level 7  
    Witam wszystkich forumowiczów.

    W jednej r420 e5. Ostatnio kierowca zauważył słabsze ciśnienie oleju. Po odpaleniu na zimnym motorze zamiast "5" miał tylko 4,5. Pojechał. Za 2 tygodnie było już 4,1 na zimnym. Trzeba było jechać i pojechał. Myślałem, że może czujnik. Dzisiaj nadszedł dzień wymiany oleju. jak odkręciłem korek to się zdziwiłem. " Jeż" a w dodatku duże płatki metalowe koloru stalowo- fioletowego i dosyć spore kawałki metalu. Panewki to nie są, wałek rozrządu też, bo silnik chodzi cicho, bez stuków.

    Czy to nie jest coś z pompy oleju?. 150 tyś km temu były robione panewki i nowa pompa febi została założona.

    Olej i filtry wymienione, no i w poniedziałek w trasę.

    Za tydzień planujemy miskę zrzucić

    Proszę o pomysły....
  • #17
    saron22
    Trucks specialist
    Oby przejeździł ten tydzień ;)
  • #18
    kwantor
    Level 38  
    zawsze pierwszy wrote:
    Witam wszystkich forumowiczów.

    W jednej r420 e5. Ostatnio kierowca zauważył słabsze ciśnienie oleju. Po odpaleniu na zimnym motorze zamiast "5" miał tylko 4,5. Pojechał. Za 2 tygodnie było już 4,1 na zimnym. Trzeba było jechać i pojechał. Myślałem, że może czujnik. Dzisiaj nadszedł dzień wymiany oleju. jak odkręciłem korek to się zdziwiłem. " Jeż" a w dodatku duże płatki metalowe koloru stalowo- fioletowego i dosyć spore kawałki metalu. Panewki to nie są, wałek rozrządu też, bo silnik chodzi cicho, bez stuków.

    Czy to nie jest coś z pompy oleju?. 150 tyś km temu były robione panewki i nowa pompa febi została założona.

    Olej i filtry wymienione, no i w poniedziałek w trasę.

    Za tydzień planujemy miskę zrzucić
    To może być co kolwiek, wyrąbanych krzywek możesz nie usłyszec, to normalne. urobek z wałka niszczy pompę oleju i zaczyna sie proces umierania motoru :) Warto zwacac tez uwagę na pasowanie łożysk (tulejek)wirówki oleju, widziałem już jajowate i to była przyczyna niskiego ciśnienia.


    Proszę o pomysły....
  • #19
    Darek666666
    Level 1  
    saron22 wrote:
    Kwantor chcesz nr telefonu?? ;)

    Kolego co to za firma naprawia walki do Scania? Podasz namiary