A tutaj zakres teorii:
1. Tworzenie stron internetowych
Uczeń:
posługuje się hipertekstowymi językami znaczników;
tworzy strony internetowe za pomocą hipertekstowych języków znaczników;
tworzy kaskadowe arkusze stylów (CSS);
wykorzystuje kaskadowe arkusze stylów (CSS) do opisu formy prezentacji strony internetowej;
rozpoznaje funkcje edytorów spełniających założenia WYSIWYG;
tworzy strony internetowe za pomocą edytorów spełniających założenia WYSIWYG;
projektuje strukturę witryny internetowej;
wykonuje strony internetowe zgodnie z projektami;
stosuje reguły walidacji stron internetowych;
testuje i publikuje witryny internetowe;
stosuje różne modele barw;
przestrzega zasad cyfrowego zapisu obrazu;
wykonuje projekt graficzny witryny internetowej;
tworzy grafikę statyczną i animacje jako elementy stron internetowych;
zmienia atrybuty obiektów graficznych i modyfikuje obiekty graficzne;
przetwarza i przygotowuje elementy graficzne, obraz i dźwięk do publikacji w Internecie;
przestrzega zasad komputerowego przetwarzania obrazu i dźwięku.
2. Tworzenie baz danych i administrowanie bazami danych
Uczeń:
korzysta z funkcji strukturalnego języka zapytań;
posługuje się strukturalnym językiem zapytań do obsługi baz danych;
projektuje i tworzy relacyjne bazy danych;
importuje dane do bazy danych;
tworzy formularze, zapytania i raporty do przetwarzania danych;
instaluje systemy baz danych i systemy zarządzania bazami danych;
modyfikuje i rozbudowuje struktury baz danych;
dobiera sposoby ustawiania zabezpieczeń dostępu do danych;
zarządza bazą danych i jej bezpieczeństwem;
określa uprawnienia poszczególnych użytkowników i zabezpieczenia dla nich;
udostępnia zasoby bazy danych w sieci;
zarządza kopiami zapasowymi baz danych i ich odzyskiwaniem;
kontroluje spójność baz danych;
dokonuje naprawy baz danych.
3. Tworzenie aplikacji internetowych
Uczeń:
korzysta z wbudowanych typów danych;
tworzy własne typy danych;
przestrzega zasad programowania;
stosuje instrukcje, funkcje, procedury, obiekty, metody wybranych języków programowania;
tworzy własne funkcje, procedury, obiekty, metody wybranych języków programowania;
wykorzystuje środowisko programistyczne: edytor, kompilator i debugger;
kompiluje i uruchamia kody źródłowe;
wykorzystuje języki programowania do tworzenia aplikacji internetowych realizujących zadania po stronie serwera;
stosuje skrypty wykonywane po stronie klienta przy tworzeniu aplikacji internetowych;
wykorzystuje frameworki do tworzenia własnych aplikacji;
pobiera dane aplikacji i przechowuje je w bazach danych;
testuje tworzoną aplikację i modyfikuje jej kod źródłowy;
dokumentuje tworzoną aplikację;
zamieszcza opracowane aplikacje w Internecie;
zabezpiecza dostęp do tworzonych aplikacji.