Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 2,0 16V LPG - Gaśnie silnik coś nie tak z przepływomierzem.

kamil5166 30 Maj 2014 12:21 7698 12
  • #1 30 Maj 2014 12:21
    kamil5166
    Poziom 8  

    Witam. Posiadam Vectre 99r. 2.0 16v + gaz BRC roczny. Borykam się z następującym problemem. Na początku auto zaczęło gasnąć podczas jazdy na biegu jałowym np: po zmianie biegu na luz dojeżdżając do sygnalizacji świetlnej lub falowały obroty ale tylko z tendencją spadkową. Silnik gasł sporadycznie jednakże w niektórych sytuacjach gaśniecie auta nie jest zbyt bezpieczne wieć poczytałem posty na forum dotyczące takich objawów. wyczyściłem silnik krokowy wraz z wymianą uszczelki pomiędzy silnikiem krokowym a przepustnicą. Po skręceniu całości auto nie gaśnie już na luzie obroty nie spadają jednakże pojawił się nowy problem. Auto jeździ normalnie bez zaników mocy jednak gdy postoi dłużej na załączonym biegu jałowym zapala się pomarańczowa kontrolka silnika. Po podłączeniu auta pod komputer wykazuje błąd P0100 czyli uszkodzony przepływomierz. po usunięciu usterki błąd powraca P0100 przerywa. taki komunikat wyświetla komp. Po zdiagnozowaniu usterki udałem się do znajomego który handluje częściami i miał on w posiadaniu aż 3 przepływomierze simens 90411957 bo taki właśnie ja posiadam. Po zamienianiu przepływomierzy i kasowaniu błędów na bieżąco na miejscu ciągle wywala ten sam błąd. Dodatkowo dodam że sprawdzałem także przepływomierz zgodnie z zaleceniami zawartymi w tym linku http://www.vectraklu...advices/pokaz/7.. podczas dokonywania pomiaru na kablu niebiesko czarnym nie posiadam takich wartości jak podane w powyższym opisie. Wartości napięć mierzone przy wyższych obr. silnika nieco odbiegają od tych wartości czyli przy 2000obr/min 1V przy 3000obr/min 1,58V a przy 4000 1,89V. Sprawdzony został przewód podciśnieniowy idący do przepustnicy jest OK, wąż od odmy też OK i ta cała czarna rura gdzie jest zabudowany przepływomierz też OK. Zaznaczę że filtr powietrza także został wymieniony na nowy. Gdy auto chodzi na biegu jałowym i zapali się kontrolka silnika nie zakłóca to pracy silnika chodzi równo dopiero podczas próby dodania gazu albo auto się dławi a następnie wkręca na obroty lub gaśnie. Dodam że jeżeli auto wejdzie normalnie na obroty pomarańczowa kontrolka silnika gaśnie. Proszę o pomoc bo już nie mam pojęcia co może być przyczyną ??


    Mierząc napięcie na przepływomierzu poprzez program ab-com na utworzonym bolku pomiarowym napięcie na zimnym silniku wynosi 0.3-0.4V jednak na rozgrzanym silniku zaledwie 0.1-0,18V. Znalazłem także informacje zawartą w programie tolerance a/s data że na rozgrzanym silniku przy 3000obr/min prąd na przepływce powinien być = 1.2V ja mam 0.5V pomiar przy pomocy kabla diagnostycznego.
    Przepływ powietrza przez przepływke na zimnym silniku bieg jałowy wynosi 11.44kg/h na ciepłym silniku bieg jałowy około 8kg/h a na ciepłym silniku przy 3000obr/min wynosi 33,46kg/h może te dane w czymś pomogą.

    I kolejne moje pytanie dlaczego wartości mierzonych napięć na przepływomierzu za pomocą miernika a kabla diagnostycznego przy 3000obr/min tak się różnią ??


    Zauważyłem także że podczas jazdy autem z załączoną klimatyzacją objaw nie występuje.

    0 12
  • #2 30 Maj 2014 12:44
    dafit906
    Poziom 26  

    Sterownik do sprawdzenia

    0
  • #3 30 Maj 2014 12:46
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    A jakie masz napięcie zasilające pzepływkę mierz miernikiem nie żadnym ab-comem.

    0
  • #4 30 Maj 2014 12:53
    kamil5166
    Poziom 8  

    A jak sprawdzić sterownik ?? A przepływka była mierzona miernikiem wartości podane są w w/w opisie czyli na forum vectry był sposób na zbadanie czy przepływomierz jest sprawny wyszło że na biegu jałowym wartość na kablu sterującym powinna wynosić na ciepłym silniku od 0,5 - 0,7V u mnie jest 0.1 w porywach 1,18V. następnie dodając gazu do 2000obr/min powinno być 1.1V u mnie 0.98V przy 3000obr.min powinno być 1.8V u mnie 1.58V oraz przy 4000obr/min powinno być 2,2V u mnie 1.89V Wszystko z zgodnie z linkiem ponizej http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/7

    0
  • #5 30 Maj 2014 13:00
    dafit906
    Poziom 26  

    sprawdzic piny w sterowniku, jakie napięcia z niego wychodzą. Jezeli tez zanizone to sterownik do naprawy lub wymiany

    0
  • #6 30 Maj 2014 13:07
    kamil5166
    Poziom 8  

    w sterowniku czyli rozumiem ze w ECU czyli komputerze ?? Bo gdy czytam inne posty użytkowników to napięcia na kablu sterującym od przepływki mają właśnie w granicach od 0.5 do 0.7V mierząc niezależnie czy miernikiem czy kablem diag.

    Dodano po 5 [minuty]:

    I rozumiem że jak odepnę kabel od komputera to wartości mam sprawdzać na poszczególnych pinach na włączonym zapłonie czy normalnie mogę odpalić auto bez wpiętej kostki do komputera i wtedy dokonać pomiaru ??

    0
  • #7 30 Maj 2014 13:26
    dafit906
    Poziom 26  

    No raczej ciezko bedzie odpalic samochód bez podpiętej wtyczki do ecu... :) musisz tak zrobic zeby mierzyc napiecia najblizej komputera.

    0
  • #8 30 Maj 2014 13:33
    kamil5166
    Poziom 8  

    czyli jeżeli podepnę pod dany pin kabel na krótko i założę kostkę na ecu wtedy dokonać pomiaru bo nie mam zielonego pojęcia co kryje się pod znaczeniem jak najbliżej komputera ?? Dopytuje się bo nie chcę wywołać zwarcia na ecu

    0
  • #9 30 Maj 2014 14:19
    Montrres
    Poziom 21  

    kamil5166 napisał:
    czyli jeżeli podepnę pod dany pin kabel na krótko i założę kostkę na ecu wtedy dokonać pomiaru bo nie mam zielonego pojęcia co kryje się pod znaczeniem jak najbliżej komputera ?? Dopytuje się bo nie chcę wywołać zwarcia na ecu


    Chyba sobie teraz z nas żartujesz...
    Zmierzyć napięcie na przepływomierzu ale na przewodzie możliwie blisko ECU/sterownika tzn. np wkłuj sie igłą w kabel i mierz... co tu jest skomplikowanego?

    1
  • #10 26 Cze 2014 01:24
    kamil5166
    Poziom 8  

    Po przeprowadzeniu diagnozy wyszło że komputer ECU jest uszkodzony. Jednak zakupiłem drugie ECU o tym samym oznaczeniu fabrycznym GM 90 506 365 model RS jednakże różni się ono datą produkcji ja mam z 97 a zakupione z 96r. Po podłączeniu nowego ECU błąd przepływomierza zniknął samochód odpala normalnie jednak świeci się kontrolka silnika i wywala ciągle błąd P0410 czyli błąd pompy wtórnego obiegu powietrza jednak co najśmieszniejsze że ja taj pompy w swoim aucie nie posiadam. Pompa ta występowała w wersjach przed liftem. Moje zapytanie co może powodować jeszcze wyświetlanie się takiego błędu ??

    0
  • #11 26 Cze 2014 08:23
    dafit906
    Poziom 26  

    przeprogramować ecu na twój soft bo nie pamietam czy opcom ma tą mozliwoiść w tym sterowniku. A co zrobiles ze starym ecu ?

    0
  • #12 26 Cze 2014 12:00
    kamil5166
    Poziom 8  

    Stare ECU posiadam. A co do przeprogramowania ECU to nie wiem czy da rady. Ale zastosuje opisaną na forum metodę auto-adaptacji niby te ECU je posiadają.

    Dodano po 1 [godziny] 55 [minuty]:

    Dodam że Vectra przy tym ECU jeździ normalnie jednak falują jej delikatnie obroty na biegu jałowym. Kolejne moje pytanie znalazłem ECU z dnia 03.12.97/2 moje jest 13.06.97/2 czy to ECU będzie działało poprawnie dodam jeszcze że na ECU w prawym górnym rogu naklejki u mnie widnieje 07 a w tym nowym 09 co oznaczają te cyfry ?? A drugie ECU znalazłem z 11.06.97/2 i kolejne pytanie czy te 2 dni różnicy nic nie wniosą ??

    0
  • #13 03 Lip 2014 21:29
    kamil5166
    Poziom 8  

    Witam w dniu dzisiejszym wymieniłem sterownik komputera na EK i objaw ustąpił. Uszkodzony był sterownik komputera. Dzięki za pomoc Pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów