Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

scenic 1.9 dci - 2 objawy po wymianie silnika

30 May 2014 20:15 7335 35
  • Level 12  
    Witam panowie. Mam pytanie.
    Dzis oddebrałem auto od mechanika, jest po wymianie słupka silnika bez osprzetu. Silnik chodzi według nich - ładnie. Ale dla mnie inaczej niz tamten.Moze normalne bo przeciez jest nowy. Co mnie jednak męczy.

    Dziwna turbo dziura od niskich obrotów od 900 slabo ciagnie do 2000 potem juz słychac ze działa ,delikatnie piszczy i według mnie jest ok.Ale:
    1: założono mi sterownik cisnienia turbiny od vw, bo innego nie mieli czy to moze byc przez niego?
    2: na nowym silniku niby wszystko ok ,ale nic o nim nie wiem,ale zauwazylem ze jak odkrece korek wlewu oleju-bagnet to jest tam cisnienie, troszke wybija mi korek do gory,pojawia sie moze dym ,moze para a moze opary, dziwnie smierdza ,jakby chemicznie,nie ropa a spalonym czyms -trudno opisac

    Panowie co o tym myslicie? jak u was jest z tym korkiem ?prosze o porownania
  • VAG group specialist
  • Moderator of Cars
    Chodziło mu chyba o zawór sterujący turbosprężarką.

    Jeśli wypluwa bagnet, to albo jest problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej, albo silnik ma przedmuchy czyli złom, co by wyjaśniało słabe przyspieszanie z dołu.

    Kopci na siwo momentami?
  • Level 12  
    No dzięki za jakieś info.ale może napisz normalnym językiem. Nie wiem co to sztangi itp.rozwin to trochę proszę o co chodzi

    Dodano po 40 [minuty]:

    Nie kopci raczej, po wymianie silnika zrobiłem ze 3,5 km i nie wiem jaki on jest.bagnet ?on nie wypada.ale czuć ze ducha tylko czy to normalnie ,mało czy dużo. Nie wiem.A co do mocy nie wiem czym różni się zawór sterujący turbo od VW a renault.moze być ze przy wyższych obrotach załącza turbo??
    Jak sprawdzic odpowietrzenie skrzyni korbowej. co wykonuje te prace i gdzie to znaleźć i jak to wyglada.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Nie kopci raczej, po wymianie silnika zrobiłem ze 3,5 km i nie wiem jaki on jest.bagnet ?on nie wypada.ale czuć ze ducha tylko czy to normalnie ,mało czy dużo. Nie wiem.A co do mocy nie wiem czym różni się zawór sterujący turbo od VW a renault.moze być ze przy wyższych obrotach załącza turbo??
    Jak sprawdzic odpowietrzenie skrzyni korbowej. co wykonuje te prace i gdzie to znaleźć i jak to wyglada.
  • Level 43  
    tidia wrote:
    czym różni się zawór sterujący turbo od VW a renault

    To nie zawór sterujący tylko czujnik (Bosch) ciśnienia i temperatury w dolocie i nie załącza żadnego turbo. Akurat w VW i Renówkach są takie same, mało tego, w wielu gazowniach też są identyczne.
  • Level 12  
    Mechanik stwierdził że jest sterujacy praca turbiny.Ma wtyczkę na 2 kable i 2wezyki mniejszy i większy. Kiedyś jeden z nich spadł i turbo w ogóle się nie załączało. A teraz po wymianie na VW załącza ale jakby później. A co z odma? Przez nią może dmuchać mocniej przez bagnet? Proszę o info
  • VAG group specialist
  • Level 12  
    tak mysle ze to ten. Moze macie gdzies namiary na parametry jego pracy co ma robic i jakie ma zadanie,jakies wartosci i tp.

    Chcac cos wiedziec o stanie silnika i o dmuchania jaka diagnostyka wchodzi w gre, bo czytalem na forach o ,:
    kontroli cisnienia w cylindrach- jakie powinno byc? 39?
    o probie olejowej
    ponoc uszczelka mogla pasc pod kolektorem ssacym
    i moze jeszcze odma?

    za co brac sie pierw?

    Jesli chodzi o turbo wymienic tylko zawor czy konkretne pomiary wartosci klipem,dodam ze na starym silniku oprocz bylo ok do momentu obrocenia panewki.
  • VAG group specialist
    N75 steruje pracą turbiny za pomocą regulacji podciśnienia.
    Sterownik silnika odpowiednio otwiera lub przymyka N75 a ten podaje większe lub mniejsze ciśnienie na gruszkę turbiny co przekłada się na ciśnienie wytwarzane przez turbinę.
    Jeżeli jest jakaś nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym to będzie to słychać.
  • Level 12  
    tak mysle ze obsłuchalem i nieszczelnosci nie ma. Ale czuje roznice ,bo kiedyc to auto uciekalo z krzyzowki bo juz turbo przy 1100 obr juz go ladowalo i byl przyrost mocy a teraz muli sie i jest przyrost ale ok nawet 2000 tys obrotow i potem juz ciagnie i deko piszczy?

    Dodano po 3 [godziny] 28 [minuty]:

    Ta no i wybralem sie na trasę mała bo 3Okm. Turbo nie dziala prawidlowo.tzn raz jest raz nie.widze znacznie ze znacznie dobrze ciagnie.przy 2000 a 3000 juz nic.ai zużycie paliwa chwilowe jest nie takie np.na 3 biegu przy 2000 ładnie ciągnie deko świadczy turbo i spala w chwili 20 l paliwa.a z kolei przy 130-140 na 6 biegu przy ok 3200 nie ciągnie .nie piszczy a spalanie w chwili 13.i nie idzie.
    A mało tego wyskoczył komunikat anti pollution a kontroler .i z każdą chwilą jest gorzej.

    Podpowie cie co dalej z tym robic

    Dodano po 41 [minuty]:

    Po siedziałem chwilkę przy aucie i stwierdzam że na zimnym silniku dmucha mniej. Na ciepłym jak rozłącze wąż co idzie od wlewu oleju .góra po deklu z taką gruszka. To tam dmucha i jak go za ciszę palcem co tworzy mi się ciśnienie . oczywiście wszystko brudne z oleju

    Czy jak by był problem z turbina mógłby tez tak dmuchać. ?

    A na dodatek błąd anti pollution a Controler oraz świeci oraz żółta kontrolka siknika

    Co o tym sądzicie.
    Jakie kroki podjąć od czego zacząć.
  • Level 12  
    Były .ponoć sa ok. jeden nieznacznie gorszy ale mam nic z nimi nie robić.

    Pozostaje diagnostyka silnika czyli. Co?
    Dziwi mnie to ciśnienie w węży od bagnetu.
  • Level 22  
    Jeden nieznacznie gorszy tzn ile ? ile różnicy podaj w procentach
  • Level 12  
    a dobre pytanie bo tego to mi nie mowił. Nie wiem gdzie teraz z tym autem jechac, na diagnostyke układu zasilania -pompa wtryski turbo
    na diagnostyke komputerowa - błedy
    na diagnostyke silnika - sprezanie,przedmuchy itp?

    ?????????

    A TY NAPRAWIASZ COS RENOWKI?
    jAK MASZ NA CIEPLYM SILNIKU PO ODKRECENIU KORKA WLEWU TO CO OBSERWUJESZ?????
  • Level 12  
    Dmuchać może ale słabo
    Jakie masz ciśnienie sprężania?
  • Level 12  
    Nie mam z mierzone jutro mam zamiar oddać by zrobili diagnostykę silnika.jak się uda. Tylko co dokładnie sprawdzać.
    Obawiam się ze silnik juz zdycha choć ma ponoć 105 tyś z rozbitka.przebiek po nr VIN sprawdzany.l nie chce mi się wierzyć że to przez pierścienie być może.

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    Dałem mu teraz popalić tak od 1 do 4biegu. Nawet szedł jak miał ok 3500 tys obr. Do czwartego biegu był dym z rury kolor może siwy.jasny.blekitny.zapach ma drażniące. Kwaśny.
    Wróciłem do domku maska do góry. Smród gorącego oleju.sciagam wąż przy wlezie oleju trochę dmucha i dymu zaciśnięte go palcem i trzymam ciśnienie rosnie i wydadzą wąż niżej. Po chwili z tłumika. Za samochodem i pod spodem siwo. JUZ NIE WIEM CO Z TYM ZŁOMEM SIĘ DZIEJE.
  • Moderator of Cars
    tidia wrote:
    Dziwi mnie to ciśnienie w węży od bagnetu.


    W 3 poście napisałem dlaczego tak jest.
  • Level 12  
    No ok kolego ale czym mogę to potwierdzić. Jakim badaniem.co sprawdzić zmierzyć. By nie rozbierać go.
    A co myślicie jak by turbo się kończyło. Nie wiem czemu przy postoju jak zaciśnięte mu wąż to tak kopcil na siwo. Którędy olej dostał się do komory spalania przez pierścienie chyba nie jak jest tam sprężania. A przez uszczelnienia turbo-

    A turbo jest jakoś połączone z skrzynia korbowa.?
  • Level 13  
    Prawdopodobnie przytkana odma
  • Level 12  
    A czemu tak sądzisz? Kwestia jest taka jaki wpływ ma odma na prace silnika.turba itp
  • Level 13  
    Piszesz że z bagnetu wydobywają się jakieś opary,sprawdzałeś czy jest olej w układzie dolotowym i czy zawór egr nie jest zawalony tą smołą z niespalonego oleju,spróbuj go wyczyścić i czy będzie poprawa.
  • Level 12  
    A jak już coś. To skąd ten olej w Dolocie.z silnika czy z turbo. Czy przy zatkanym czyms może tak dmuchać. Mogą być pierscienie a może głowica .zależy gdzie powstaje ciśnienie góra czy dół?
  • VAG group specialist
    tidia wrote:
    Mogą być pierscienie a może głowica .zależy gdzie powstaje ciśnienie góra czy dół?

    Możesz to wyjaśnić?
    Pierwsze słyszę żeby przez głowicę były przedmuchy.
  • Level 13  
    OLej w dolocie świadczy o zużyciu turbo i prowadzi do ubytku oleju z silnika i zakleja zawór egr przez co on sie zacina(skutek dym z wydechu)należy sprawdzić luz na łożyskach turbiny jak jest nadmierny turbina może pogwizdywać i wtedy nadaje się do regeneracji.Zatkana odma także prowadzi do dymienia i spalania oleju gdyż nie ma należytego odpowietrzenia skrzyni korbowej.
  • Level 12  
    A może być przez głowice ogólnie góra silnika.np uszczelka i wyrobione gniazda zaworowe.
  • Level 12  
    i co koledzy myslimy dalej.Ogolnie silnik zyga olejem z dolotu tu kolo akumulatora.
  • Moderator of Cars
    grala1 wrote:
    Pierwsze słyszę żeby przez głowicę były przedmuchy.


    Zdarza się, rzadko, jak są bardzo bardzo mocno wyrobione prowadnice zaworowe.
  • Level 12  
    Cześć. No i stało się panowie. Dziś turbo odmówiło posłuszeństwa. Brak komunikatów, nie piszczy, nie ładuje silnika, nie rozpędza auta. Nic nie kopci.tylko brak obrotów, mocy. Jedyny komunikat to antipollution a Controler. Ale to już wiem że egr do wymiany.
    Co teraz sprawdzać .gdzie szukać. Myślę że turbo się nie otwiera.

    Zatarte?

    Dodano po 4 [minuty]:

    A jeszcze rano dziś odpalam. Pali od strzała. Ale po kilku sekundach coś cyka pod deska, kilka razy tyrka tak 500 razy, może to klima.a turbo ma tam jakiś sterownik czy coś. ?