Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda CBF 1000 - Praca sondy lambda

jawor-13 30 Maj 2014 22:18 1371 2
  • #1 30 Maj 2014 22:18
    jawor-13
    Poziom 2  

    Przeczytałem dużo tematów o sondzie lambda. Jednak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Czy praca sondy poza zakresem świadczy o jej awarii. Sonda jest czteroprzewodowa 1 V - układ wydechowy wyposażony w jedną sondę bez katalizatora, czyli grzałka dwa białe i dwa przewody sygnałowe "+" i "-" .
    Z tego co wyczytałem zakres takiej sody to 0,2 - 0,8 . Ja i i parę znajomych w tym modelu mamy wskazania następujące na wolnych obrotach ok 1200 wskazania sondy są stałe ok 0,034 V. Przy obrotach ok 3000 wskazania się zmieniają ok 0,9 V, i zawieszają się na 0,088V. Jwst brak chrakterystycznego falowania sondy. Spalanie znacznie większe niż w większości modeli CBF 1000 i wynosi ok 7,5 l/100km. Inni mają najniższe ok 5 przy odkręcaniu ok 6.
    Filmik kolegi który przedstawił w/w problem na YT

    Link

    Teraz pytania:
    Czy waszym zdaniem sonda jest sprawna?
    Czy jest technicznie możliwe wskazanie sondy napięcia tak niskiego 0,034V?
    Czy sonda powinna na na wolnych obrotach również falować w zakresie 0,2V - 0,8V ?
    Jeżeli sonda jest sprawna to co może być wynikiem takich wskazań ?
    Pozdrawiam Łukasz

    0 2
  • #2 30 Maj 2014 22:50
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Witam. Na początek zmień podstawę czasu na oscyloskopie. Sonda lambda ma "falować" na wolnych obrotach . Podczas przyrostu obrotów sonda nie pracuje ale jak obroty się ustabilizują ponownie pracuje a wiec jak obroty ustawisz około 2500 sonda powinna zmieniać stany z mieszanki bogatej na ubogą. Sonda ma 4 przewody dwa to grzałka jeden masa i następnie sygnał. Jeśli grzałka sprawna i nie msza lewego powietrza to jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenie sondy. Uszkodzona sonda pokazuje że mieszanka jest za bogata (za dużo tlenu). Sterownik zwiększa dawkę paliwa. Dla pewności radze podstawić sprawną sondę na próbę.

    0
  • #3 31 Maj 2014 14:48
    manta
    Poziom 39  

    Bogata mieszanka-za dużo tlenu... Coraz lepiej, powinna być nagroda, ale dam czas na poprawę :D

    Bogata mieszanka=mało tlenu, sygnał wysoki aż do 1V,
    uboga mieszanka=dużo tlenu w spalinach sygnał niski, w teorii w powietrzu atmosferycznym 0V. Czyli sonda jest czujnikiem, który po osiągnięciu min. 300 stopni, ma kontrolować zawartość tlenu w spalinach w czasie rzeczywistym.
    Aby sprawdzić działanie sondy, podłączasz analizator spalin i na tej podstawie dokonujesz oceny pracy sondy, większość obecnych analizatorów ma funkcje pomiaru współczynnika lambda więc nie stanowi to kłopotu. Można wzbogacić, lub zubożyć mieszankę w czasie pracy silnika, aby wywołać stan wysoki i niski. Na tej podstawie określasz czy jest sprawna czy nie. Stan odczytany przez Ciebie nie jest właściwy, ale poza samą awarią czujnika, może go powodować stan silnika, niewłaściwa regulacja, uszkodzenie elementów WN itp. Najszybsza i najpewniejsza metoda to analiza spalin.

    0