Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Z.W.S.I. typ BZFr 120/78 - Silnik jednofazowy raz jeszcze

31 Maj 2014 13:39 2460 5
  • Poziom 2  
    Witam.

    Silnik jak w temacie posiada wyprowadzone cztery przewody. Po przewertowaniu forum wyciągam wnioski w kwestii poprawnego podłączenia:
    -uzwojenie robocze - para przewodów z rezystancją 11Ω;
    -uzwojenie rozruchowe - para przewodów z rezystancją 0,7Ω;
    -faza rozruchu to zasilenie obydwu uzwojeń, faza pracy odłączone uzwojenie rozruchowe i napięcie podane tylko na uzwojenie robocze;
    -silnik nie wymaga włączenia w obwód kondensatora.

    Proszę o zweryfikowanie słuszności moich tez, ewentualnie o korektę popełnionych błędów.

    Pozdrawiam.

    EDIT:
    Podłączenie w powyższą metodą powoduje wybicie korków, 0,7Ω na rozruchowym nie świadczy o przebiciu?
  • Poziom 29  
    Uzwojenie rozruchowe o ile mnie pamięć nie myli, miało nieco większą rezystancję niż robocze.
  • Poziom 19  
    Uzwojenie rozruchowe jest spalone, albo te dwa przewody są od wyłącznika odśrodkowego i jest taka mała rezystancja.
  • Poziom 2  
    Po zdjęciu obudowy w środku nie znalazłem wyłącznika odśrodkowego, wszystkie przewody są podłączone do uzwojeń, które różnią się średnicą drutu nawojowego. Więc rozruchowe spalone? Przewijanie pewnie odpada. Po podłączeniu na krótko do roboczego i rozpędzeniu ręką powinien działać?
  • Moderator Elektrotechnika
    Kolega posiada BZFr czy BZFWr .
  • Poziom 2  
    BZFr 120/78
    moc 0,18kW
    obroty 1420 obr/min
    cos fi 0,62
    Reszta parametrów jest nieczytelna.

    EDIT: dodałem zdjęcia.

    Z.W.S.I. typ BZFr 120/78 - Silnik jednofazowy raz jeszcze Z.W.S.I. typ BZFr 120/78 - Silnik jednofazowy raz jeszcze Z.W.S.I. typ BZFr 120/78 - Silnik jednofazowy raz jeszcze Z.W.S.I. typ BZFr 120/78 - Silnik jednofazowy raz jeszcze Z.W.S.I. typ BZFr 120/78 - Silnik jednofazowy raz jeszcze

    EDIT 2:
    Dzięki pomocy kolegi sp3ots, za którą serdecznie dziękuje, udało się postawić diagnozę. Pierwotne pomiary rezystancji były zawyżone o 0,5Ω, ponieważ nie uwzględniłem rezystancji własnej przewodów pomiarowych. Wniosek: uszkodzone uzwojenie pierwotne. Zasilenie tylko uzwojenia roboczego z jednoczesnym ręcznym obrotem wirnikiem skutkuje wprowadzeniem silnika w stan normalnej pracy.