Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Generator &Silnik elektryczny

speediziom 31 Maj 2014 14:19 4383 57
  • #1 31 Maj 2014 14:19
    speediziom
    Poziom 8  

Witam forumowiczów, na wstępie chciałbym napisać ,ze jestem zielony z elektryki Ale ryzykuję i zapytanie do was kieruję.Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie ::czy prąd uzyskiwany w elektrowniach wiatrowych może zasilać silnik elektryczny np. 3 fazowy lub inny. Czy takie coś jest wogóle możliwe ?

0 29
  • #3 31 Maj 2014 20:32
    speediziom
    Poziom 8  

Tak sie składa kolego Krys06 że o elektrowniach wiatrowy troszkę wiiem lecz moje pytanie dotyczy jednak innego zagadnienia ale Dziekuje za fatygę

0
  • #4 31 Maj 2014 21:06
    mir1984
    Poziom 13  

Prąd z obecnie budowanych elektrowni wiatrowych niczym nie różni się od prądu z elektrowni konwencjonalnej. Tyle tylko że ilość energii dostarczanej do sieci z takiej elektrowni będzie zmieniać się z siłą wiatru.

0
  • #5 31 Maj 2014 21:27
    speediziom
    Poziom 8  

Rozumiem.. może zapytam inaczej, czy takim silnikiem z agregatu prądotwórczego moge bezpośrednio zasilić silnik 3 fazowy do napędzania np. Pojazdu?

0
  • #6 31 Maj 2014 22:30
    kotek12321
    Poziom 12  

Oczywiście, lecz jeżeli podłączysz prądnice do wiatraka to musisz dostosować odpowiednie przełożenie aby prądnica pracowała na znamionowych obrotach przy obciążeniu aby uzyskać prąd o częstotliwości 50Hz. Często kupując agregaty spalinowe jesteśmy kantowani fałszywymi nalepkami i po podłączeniu większego obciążenia narzędzia zaczynają dziwnie działać itp. Niższa lub wyższa częstotliwość nie jest korzystna dla maszyn elektrycznych.

0
  • #7 01 Cze 2014 00:58
    mir1984
    Poziom 13  

Podczas bezpośredniego rozruchu silnik pobiera kilka lub kilkanaście razy większy prąd niż jego prąd nominalny. Agregat musiałby być więc odpowiednio przewymiarowany.