Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT B5 FL 1.9 TDI AWX - Stuki w silniku oraz cykanie

31 Maj 2014 20:34 22269 8
  • Poziom 9  
    Witam, po wymianie oleju z Castrol Edge 5w40 na Motul Specific 5w40 oczywiście spełniający norme 505.01 dla silników diesla od VW z pompowtryskami zaczeło coś stukać pod maską. Stukanie z początku było bardzo ciche i tylko kiedy silnik był zimny i to właśnie tak jakby z niego wydobywa się ten dźwięk.Z biegiem kilometrów objawy narastały. Teraz po przejechanych już 5 tys. km. słychać i na zimnym i na ciepłym silniku to dudnienie wraz z cykaniem. Znalazłem informację, że przyczyną mogą być:

    1. Zawalony EGR
    2. Uszczelka na pompowtrysku
    3. Wytarte szklanki

    Chcę zebrać jak najwięcej informacji na ten temat, gdyż planuje oddać auto do naprawy. Załączam filmik z w/w objawami. Mowa o VW PASSAT B5 FL 2003r. 1.9 TDI 130 AWX. Dodam również, że oleju nie ubyło ani trochę, auto nie kopci jednak zauważyłem delikatny spadek mocy. Co myślicie o tym wszystkim? Pozdrawiam


    Link
  • Poziom 13  
    Stuk podobny do wytartych krzywek wałka rozrządu
  • Poziom 1  
    Witam
    mam identyczny problem i narazie nikt nie moze mi swierdzic co to jest
    czy wiesz moze juz co jest przyczyna tego stukania?
    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Niestety nie udało mi się jeszcze rozwiązać problemu. Trzy razy wybrałem się do mechanika i za każdym razem przy wizycie silnik chodził idealnie. Zbliża mi się wymiana oleju, wtedy na zimnym silniku dolegliwość będzie słyszalna.
  • Poziom 23  
    najpierw sprawdź sobie czy wałek nie odbija się od pompowtrysków, po ściągnięciu wałka powinny być ślady na pompowtryskach czasem się zdarzało że pękały zabezpuieczenia sprężyn od pompowtrysków, jeżeli tak to czeba śruby regulacyjne pompowtrysków wymienić razem z tymi trzpieniami koszt kompletu 70 zł. na wtryska plus robota u kumatego mechanika
  • Poziom 10  
    I jak poszukiwania hałasu? Ja mam silnik AVQ (101KM) jednak stuki są identyczne. Na razie obstawiam problem z dwumasem. U mnie działo to się na ciepłym silniku, na zimnym cisza i tylko cykanie.
    Ciekawe co to... I ile wyleci z portfela... :(
  • Poziom 18  
    wałek + szklanki+ panewki wałka+ śruby regulacyjne na pompki (kamienie)
    W zależności od zestawu jaki sobie chcecie kupić o 1000 do 1500 zł na graty, + robota
    miałem identyczne stuki...
    Zwykle wałek wyciera się na pierwszym cyl.
    powodzenia:)

    a i przydało by się zmienić pokrywe zaworów, bo ponoć od zapchanej odmy robi się nadcisnienie i wałek traci prawidłowe smarowanie.
  • Poziom 10  
    Często pęka zabezpieczenie pompowtryskiwacza i jak jest źle wyregulowany do wałka rozrządu to stuka. Rada to demontaż pompowtryskiwacza i wymiana zabezpieczenia na nowy i ponowna regulacja na silniku. Ja robiłem wymianę zabezpieczeń sprężyn w Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli wysyłałem kurierem. Namiary na stronie warsztatu i wszystkie szczegóły http://www.regeneracja-pompowtryskiwaczy.pl. Bardzo dobry i kompetentny serwis i ceny przyzwoite.
  • Moderator Samochody
    qrek napisał:
    Ciekawe co to... I ile wyleci z portfela...


    Popychacze koło 280 zł + wałek koło 700 plus robota (montaż regulacja).

    To tyle w temacie.