Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 8P - Naprawa elektrycznego wspomagania kierownicy

01 Jun 2014 12:17 37593 16
  • Level 15  
    Szukam informacji o naprawie elektrycznego wspomagania kierownicy, znalazłem jedynie że to częsty problem w tych autach. Pomaga wymiana całej przekładni której jest kilka wersji bo udoskonalali ją. Chciałbym wiedzieć co dokładnie ulega uszkodzeniu i czy można to naprawić . Objaw jest taki że brak wspomagania i czerwona kontrolka kierownicy, wcześniej zdarzało się sporadyczne zapalenie kontrolki kierownicy na żółto albo na czerwono. Jak na czerwono to był brak wspomagania. Pokazuje błąd czujnika momentu.
  • Level 15  
    Nie spisałem ale jeśli dobrze pamiętam to G269 czujnik momentu skrętu czy siły skrętu .
  • Level 29  
    Życzę ci powodzenia jak tam dostaniesz się do elektroniki i to naprawisz i dasz na to komuś gwarancje.

    Dodano po 43 [sekundy]:

    dokładnie ten błąd walnięta przekładnia
  • Level 27  
    szukaj wspomagania

    Dodano po 1 [minuty]:

    bo to nie modus/clio gdzie "naprawia" sie DF002 w ciagu 5 minut
  • Level 15  
    Sobie chcę naprawić , w starych instrukcjach każdy element przekładni był wymienny osobno nawet ten czujnik.Tylko pytanie czy to wina czujnika czy elektroniki sterującej. Na razie przeprowadzam rozpoznanie tematu , nie rozebrałem tego jeszcze. Może już ktoś ćwiczył temat i wie co dokładnie jest przyczyną.Nie liczę na naprawę w 5 minut ale tak używana kosztuje ze 400 tyle że nie wiem czy musi być dokładnie ten sam numer bo podobno było kilka zmian i pasują także z innym numerem. Kupując używaną to nie wiem czy za miesiąc czy dwa nie siądzie też. Można podobno regenerować za 500. W obu przypadkach dochodzi koszt wymiany i ustawienie geometrii czyli robią się spore koszty.
  • Level 27  
    ale to to samo w innych elektrycznych, np co z tego ze kupisz sobie wspomaganie do clio czy modusa za 100-200zl KOMPLETNE i g z tego bo zalozysz i po 1 nie odpalisz a po 2 nie bedzie dzialac. Nawet jak przelutujesz eeprom w nim to nie bedzie dzialac. Są dwie osoby w polsce co to robią, jakas firma w polsce i ja i dlatego mowie ze temat jest ciezki. Kupując nawet virgin przekladnie do renault tez nie zadziala :) nissan, reno, ford fiat itp itd. Tutaj szukaj samej elektroniki, nie wazne jakiej byle na zaczepy pasowala zmieniasz VIN i ma banglać. Jest to ich winą te problemy. Mozesz teoretycznie wymienic G269 ale czy to pomoże to nie wiadomo.
  • Level 41  
    dafit906 wrote:
    ale to to samo w innych elektrycznych, np co z tego ze kupisz sobie wspomaganie do clio czy modusa za 100-200zl KOMPLETNE i g z tego bo zalozysz i po 1 nie odpalisz a po 2 nie bedzie dzialac. Nawet jak przelutujesz eeprom w nim to nie bedzie dzialac. Są dwie osoby w polsce co to robią, jakas firma w polsce i ja i dlatego mowie ze temat jest ciezki. Kupując nawet virgin przekladnie do renault tez nie zadziala :) nissan, reno, ford fiat itp itd. .



    Od którego rocznika takie "cuda" ?
    Ostatnio wymieniałem takie ustrojstwa w scenicu II oraz w nissanie micrze (obydwa po 2005 roku). Plug end play, tylko na drążkach trzeba przestawiać ponieważ kierownica na wał wchodzi tylko w jednym miejscu.
  • Level 11  
    clio3, modus, megane3,scenic3. jak potrzeba wysyłkowo mogę ogarnąć takie wspomaganie
  • Level 27  
    Aleksander_01 a po co przestawiac? nie ma takiej potrzeby
  • Level 41  
    dafit906 wrote:
    Aleksander_01 a po co przestawiac? nie ma takiej potrzeby



    Jeżeli kierownica przy jeździe na wprost jest "pochylona" , a na wał wchodzi dokładnie w jedno jedyne miejsce to trzeba przestawić na drążkach, chyba że jest jakiś inny sposób. W grupie VAG kierownicę montujesz dowolnie na wał i takiego problemu nie ma.
  • Level 2  
    elektronikia666 Witam. Pytanie do kolegi elekronikia666, możesz podać jakiś kontakt bo mam problem ze wspomaganiem w scenicu.
  • Level 12  
    Witam.

    Dzisiaj podczas normalnej jazdy podczas skrętu zapaliła się czerwona kontrolka kierownicy i brakło wspomagania.

    Podłączyłem interfejs Vag Can Pro i jest błąd układu wspomagania;

    "Numer Sterownika
    --
    1K1909144K EPS_ZFLS Kl.5 D06 00 0000000 1701
    Znalezione bledy 668(0x029C):22 Napięcie w instalacji elektrycznej, zacisk 30 Dolna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny"

    Czy to jest jakaś mniejsza usterka (w co wątpię), czy maglownica jest do wymiany ?
  • User removed account  
  • Level 12  
    Niestety nie... Chciałem sprawdzić, ale z dostępem ciężko.
    Ciekawi mnie ten błąd, czy w przypadku uszkodzonego silnika może być ta sama treść ?
  • User removed account  
  • Level 12  
    Sprawdzałem bezpiecznik w samochodzie tj. chyba trzeci z kolei i jest ok.

    PS. Sprawdziłem zaraz po usterce... chyba, że jest jakiś inny pod maską, ale raczej wszystkie są dobre.

    Wiązkę na podłużnicy znalazłem. We wtyczce jest 6 kabli, po sprawdzeniu miernikiem na dwóch jest napięcie 12,45 V na jednym około 10,40 V na dwóch po 2 V z groszami, a ten 6 jest masowy.

    Masa jest, którą przeczyściłem, ale nic to nie dało.
    Na grubym kablu zasilającym też jest prąd.

    Przejechałem się trochę po zabiegu, ale to samo - wspomagania brak.

    Pewnie najlepiej sprawdzić wiązkę, wtyczki przy przekładni...

    Poniżej zdjęcia wspomnianej wiązki.

    Audi A3 8P - Naprawa elektrycznego wspomagania kierownicy Audi A3 8P - Naprawa elektrycznego wspomagania kierownicy Audi A3 8P - Naprawa elektrycznego wspomagania kierownicy

    Witam.
    Wymieniłem na przekładnię z Golf Plus 5 z 2008 roku. WSZYSTKO HULA JAK SZALONE ;)

    Dzięki i pozdrowienia.