Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e36 318i Brak Zapłonu iskry kontrolki nie świecą , silnik kreci

flapi500 01 Cze 2014 16:06 5787 16
  • #1 01 Cze 2014 16:06
    flapi500
    Poziom 6  

    Witam was bardzo serdecznie. Mam problem z moim bmw, zaczęło się od tego że w Paryżu zaczęła mi strasznie szarpać, strzelała z gazu w przepływke dwa razy podajże. W końcu gdy zaparkowałem zgasiłem normalnie auto.Kilka godzin później wsiadam do auta i kręce silnikiem ale zero odzewu.Na początek sprawdzam czy odpali w trybie awaryjnym na gazie lecz kontrolki nie chcą się załączyć, potem dostrzegam że żadna kontrolka się nie pali nawet ręczny tylko airbag, pompa paliwa nie chodzi tzn po podłączeniu na krótko słychać ją.Po ściągnieciu auta do domu sprawdzam dalej...Brak iskry.Immo działa bo wkładam drugi klucz bez kostki immo to wogóle nie kręci.Kostkę stacyjki sprawdziłem i jest sprawna.Wyczytałem że to może być czujnik wału bo nie podaje masy jak jest zepsuty.Czekam własnie na przesyłkę z polski z nowym czujnikiem ponieważ mieszkam w Holandii. Co wy o tym sądzicie czy to ten czujnik czy może coś innego... Bmw 318i M43 Po wyjęciu czujnika wyglądał on jakby ktoś o uderzył młotkiem z góry i nie był nawet dokręcony do silnika.BMW e36 318i Brak Zapłonu iskry kontrolki nie świecą , silnik kreci

    0 16
  • #2 01 Cze 2014 16:39
    elektro1991
    Poziom 14  

    jeżeli nie swieci ci zadna kontrolka na desce to napewno nie jest wina czujnika.. bardziej bym szukał usterki elektrycznej ... jakieś zasilanie padło sprawdź sobie masy wszystkie przedewszystkim mase silnika

    Dodano po 12 [minuty]:

    ale skoro rozrusznik działa to na silniku masa powinna być ale sprawdz sobie mimo wszystko

    1
  • #3 01 Cze 2014 19:48
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego po pierwsze to wywal tę gów..... instalacje mieszalnikową.
    Po drugie sprawdź bezpieczniki wszystkie.

    Po trzecie po co sprowadzasz jakiś czujnik z polski skoro w holadii jest tego od groma?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sprawdź także czy kabelek od sondy na tłumiku się nie przetartł masując zasilanie.

    0
  • #4 01 Cze 2014 21:59
    flapi500
    Poziom 6  

    Bezpieczniki sprawdzone.Wiem instalacja II generacji nie jest dobra dla bmw...w chwili obecnej nie mam tzn nie szukałem sklepu z częściami do bmw. mam tylko szrot lecz żeby coś kupić musze sam wykręcić a auta stoją bez kół wiec nie dostałbym się do czujnika.masy też sprawdziłem. Możliwe że przewód mógł się zmasować bo przy szarpaniu czułem jak tłumnik uderza o karoserie...jeśli się zmasował to mogło coś spalić się w reszcie instalacji??

    P.S Zastanawia mnie tylko ten brak iskry i nie chodząca pompa...aaa i dziś zauważylem przepaloną ścieżke w komputerze od gazu Autronic AL-700 czy ona może mieć coś wspólnego że nie podaje masy lub plusa??

    0
  • Pomocny post
    #5 01 Cze 2014 22:19
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    flapi500 napisał:
    dziś zauważylem przepaloną ścieżke w komputerze od gazu Autronic AL-700 czy ona może mieć coś wspólnego że nie podaje masy lub plusa??

    Ogólnie może nie załączać wtrysków lub cokolwiek tam działa na odcięcie wtrysków.
    Podejrzewam że miałeś gdzieś zwarcie w w instalacji i tak się skończyło.

    Zobacz czy nie przetarły się kable przechodzące nad silnikiem przy grodzi i przewód zasilający elektrozawór w butli.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kolego nie rób jaj na pewno któryś masz spalony.

    Sprawdz żarówką i akumulatorem wszystkie bezpieczniki a nie na oko.

    Dodano po 2 [minuty]:

    https://www.google.pl/search?q=e36+318+bezpie...ostorder%253Dasc%2526start%253D15%3B500%3B385

    Zwłaszcza 16 18 31.

    0
  • #6 01 Cze 2014 22:24
    flapi500
    Poziom 6  

    No dobrze. Jutro posprawdzam. Sprawdzając ten komputer wyczytałem że on jest tylko by zczytywać dane z sondy by podać odpowiednie otwarcie silniczka krokowego tzn dawki gazu a resztę powienien robić jakiś emulator ale ja nic innego tam nie widzę .Bmw zawsze odpalam na benzynie, no i jak wjeżdżałem na parking podziemny to przełączyłem tylko na benzyne bo lpg ma zakaz wjazdu.. tak był jeden spalony bezpiecznik lecz go wymieniłem zaraz zerknę który bo nie pamiętam...

    0
  • Pomocny post
    #7 01 Cze 2014 22:34
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    al700 steruje emulatorem, zobacz czy źle nie włożyłeś bezpoiecznika i czy znów nie jest spalony.

    0
  • #8 01 Cze 2014 22:42
    flapi500
    Poziom 6  

    Bezpiecznik dobry nr 41 czyli airbag ale to mógł sie spalić jak kiedyś rozwalił mi się krzyżak dolny kolumny kierowniczej i przekręciłem kierownice i urwałem taśmę od poduchy.Początkowo stawiałem też na ten komputer bo wcześniej mi świrował i go sprawdzałem i nie było tego przepalenia. Czy jak zamówie nowy to bede musiał wgrać mu oprogramowanie czy podłączę i tylko trzeba bedzie wyregulować dawkę itd.??

    0
  • Pomocny post
    #9 01 Cze 2014 22:53
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Dojdz po ścieżkach na którym pinie sterownika jest to przepalenie, bo inaczej spalisz drugi i kolejny komputer.

    0
  • #10 01 Cze 2014 23:01
    flapi500
    Poziom 6  

    Jutro wrzucę zdjęcie i zobaczę co z tymi kablami i sondą.A teraz dziękuję za pomoc i kładę sie spać.Dobranoc

    0
  • #11 02 Cze 2014 01:30
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kolego to BMW jest proste jak diabli. Ten gaz też. Dostaw póki co zamawinie gratów a weź się podrządnie za diagnostykę gdzie ginie Ci zasilanie. Uzywaj wyłącznie kontrolki zrobionej z żarówki. Najlepiej 21W 12V. Takiej jak do stopu czy kierunkowskazów. Wolej zdjęcie tej spalonej ścieżki. Moja sugestia, uszkodzony przewód do zaworu w butli plus uszkodzony bezpiecznik lub wypalony pin w którejś kostce.

    0
  • #12 02 Cze 2014 19:10
    flapi500
    Poziom 6  

    witam.doszedłem do tego że przepalona ścieżka to zasilanie elektrozawór w butli i przekaznika który odłacza wtryski by nie podawało benzyny tak wiec nawet przy spalonym komputerze powinien odpalic normalnie na benzynie oto zdjecia BMW e36 318i Brak Zapłonu iskry kontrolki nie świecą , silnik kreci BMW e36 318i Brak Zapłonu iskry kontrolki nie świecą , silnik kreci BMW e36 318i Brak Zapłonu iskry kontrolki nie świecą , silnik kreci


    lecz czerwony kabelek też jest nadpalony ale scieżka jest cala i jest on podlaczony do zielonego kabla przy cewce czy jakoś tam BMW e36 318i Brak Zapłonu iskry kontrolki nie świecą , silnik kreci

    Czekam na ten czujnik on jak padnie nie podaje masy na iskre i na pompe wiec i moze nie podawac na kontrolki dlatego sie nie pala...

    2
  • #13 03 Cze 2014 20:50
    flapi500
    Poziom 6  

    Nikt nic nie pomoże??bo jestem w kropce...

    0
  • Pomocny post
    #14 03 Cze 2014 23:29
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Chłopie, ogarnij się i zostaw w spokoju ten czujnik. Widzisz wypalony ten drugi przewód? To zasilanie po stacyjce. Podłącz tam plus z akumulatora ale PRZEZ ŻARÓWKĘ H4 w szereg włączoną. Będzie pełnić funkcję bezpiecznika. Zobaczysz, że pojawią się kontrolki. Stąd tylko krok do znalezienia usterki.

    0
  • #15 04 Cze 2014 21:02
    flapi500
    Poziom 6  

    chodzi o czerwony przewód tak??

    0
  • Pomocny post
    #16 05 Cze 2014 01:00
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak. Chodzi o czerwony przewód.

    0
  • #17 05 Cze 2014 20:43
    flapi500
    Poziom 6  

    witam.no i mialeś racje kontrolki sie zapalily.po kablach doszedłem że jakiś popapraniec założył przełacznik rozłanczajacy przewód zielony od stacyjki jako zabepieczenie. Tylko że przełącznik byl do zwykłej instalacji 250V i po prostu sie zepsuł. a ja zapłaciłem 900 euro za lawete z Paryża do Holandii a wystarczyło złączyć kable ze sobą.Temat do zamknięcia...Dziekuję za pomoc i pozdrawiam.

    0