Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 2.0 hdi czujnik wilgotności w kabinie, czujnik temperatury parownika

01 Cze 2014 22:25 16134 15
  • Poziom 11  
    Od dłuższego czasu walczę z nie sprawną klimatyzacją.

    Zaczęło się od braku obiegu czynnika, zapchany był zawór rozprężny po stronie wysokiego ciśnienia.

    Układ rozebrany oczyszczony, przedmuchany azotem.

    Następnie rozszczelniony parownik który został wymieniony.

    Klimatyzacja została nabita czynnikiem.

    Po podłączeniu pod PP2000 pokazuje błąd czujnika wilgotności w kabinie zamówiony i błąd czujnika temperatury parownika. Nie mam pojęcia gdzie on jest, z tego co pamiętam wskazuje wartość 65000 stopni Celsjusza

    Sprężarka się załącza, układ drożny, ciśnienie na niskim 2,5 bar.

    Temperatura nawiewana do auta jak by nie przechodziła przez parownik.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 2  
    Witam,
    mam podobny problem z tym czujnikiem tez pokazuje 6500stC i nie mogę go skalibrować w mojej lexii. Poradziłeś sobie już z tym problemem? czekam na jakieś podpowiedzi z Twojej strony
  • Poziom 15  
    czujnik działa prawidłowo
  • Poziom 11  
    Jak pokazuje taką wysoką wartość to nie jest podłączony, uszkodzony, lub przetarty przewód. Nie prawda ,że działa prawidłowo. U mnie pokazywał taka wartość ponieważ nie był podłączony, zapomniałem o nim podczas montowania deski. Znajduje się na wysokości pedała gazu.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 2  
    Taką temperaturę (65000) pokazuje zamiennik ze szrotu, stary czujnik pokazuje -34 st C i reaguje na zmiany temperatury. Dlatego wydaje mi się że trzeba go jakoś skalibrować ale moja lexia nie ma takiej opcji
  • Poziom 11  
    Pisze jak było w moim przypadku, zamiennik to nowa część a na szrocie takich nie sprzedają. Jestem przekonany, że masz uszkodzone oby dwa.
  • Poziom 13  
    U mnie klima nie dziala od paru dni. Podlaczylem AUTOCOM ktory stwierdzil uszkodzenie czujnika temperatury WEWNETRZNEJ!

    Czy uszkodzenie tego czujnika moze byc powodem tego ze AC nie daje zimna?

    Moje auto to 407/ 2.0 hdi Sw 2007 rok. Czujnik to chyba ten co znajduje sie zaraz nad schowkiem przed pasazerem? Wiatraczek w nim sie kreci. Ale caly byl w brudzie na 1 milimetr. Przedmuchalem ale nic nie pomoglo.
    Oprocz tego nie dziala czujnik temperatury zewnetrznej. Jaki ma to wplyw na funkcje AC?

    Czy musze wymienic oba czujniki?
  • Poziom 9  
    A ja mam inny problem, mianowicie LEXIA pokazuje brak odczytu z czujnika wilgotności powietrza w kabinie. Temperaturę kabiny klima widzi i reguluje bez problemu, choć czasem mam wrażenie, że trochę jakby "słabo".

    Jak usunąć tą "usterkę" o ile można to tak nazwać i gdzie ten czujnik się znajduje? W desce rozdzielczej czy też w obudowie lampki sufitowej?
  • Poziom 13  
    Kody bledu sie skasowaly. Ale klima nadal nie dziala.
  • Poziom 11  
    Zawsze jest w 407 pod tą listwą. Po pierwsze czy klima jest szczelna nabita czy układ działa poprawni, ciśnienia na niskim i wysokim czy klapy mieszające są w porządku? Wiele składników w 407 składa się na działanie klimy wiem bo sam wymieniłem prawie wszystko. A powodem był filtr osuszacz w skraplaczu.
  • Poziom 13  
    Juz dziala. Bylo za malo czynnika. Na tyle duzo ze sprzegielko sie wlaczalo, ale za malo dla chlodzenia. Pewien magik mi powiedzial ze w niektorych 407 uszczelki niezbyt trzymaja. I po 5/7 latach troche gazu ubywa. We Francji wala uszczelnuacz z propanem. I to dziala. Tez to zrobilem.
    Wiem ze wszystko bedzie padac wiec musze zmienic auto. Tylko na jakie?
  • Poziom 11  
    A skąd taka wiedza że wszystko będzie padać. Jest to normalne, że uciekł Ci czynnik cały obieg klimatyzacji składany jest na gumowych oringach, wystarczy jak klimę na zimę wyłączysz z powodu oszczędności to już będziesz miał ubytek spowodowany brakiem ich smarowania. Jak masz na liczniku 400 tys. to może wszystko padać. Rozwiń to zdanie (We Francji wala uszczelnuacz z propanem)
  • Poziom 13  
    Wiedza z doswiadczenia. Mam 407 od nowosci. Ostatni rok nic nie naprawialem. Nie biorac pod uwage czesci ktore sie zuzywaja padlo mi,
    czujniki cofania,
    tylnie czujniki ABS dwukrotnie,
    czujnik temperatury i wilgotnosci w srodku,
    czujnik temperatury na zewnatrz,
    lewa winda w oknie,
    czujnik zamkniecia tylniej klapy (tej gornej ze szkla)
    czujnik zamkniecia wlewu paliwa,
    teraz ucieczka czynnika...
    Co nastepne?

    Mam tez SLK 200 od 1997 roku. Do tej pory zmienilem tylko jeden czujnik ABS. Klima i wszystko inne dziala.

    Jezeli chodzi o ucieczke czynnika, to kolega ma znajomego we francji.

    Dodano po 1 [godziny] 30 [minuty]:

    Chcialbym dodac ze zadnej ZABY nie kupi sie w USA. Ciekawe dlaczego?

    A przecieki na uszczelkach nie sa zalezne od ilosci przejechanych kilometrow, tylko od ich wieku i dokladnosci wykonania powierzchni sciskajacych te uszczelki. Te dodatki uszczelniajace zawieraja jakies skladniki powodujace puchniecie gumy. I to uszczelnia. W moim przypadku, uzylem zestaw Envirosafe.Sa jeszcze inne. Duracool i.t.p.
  • Poziom 15  
    Proponuję poczytać też o porowatości przewodów gumowych
  • Poziom 13  
    profesjonalista55 napisał:
    Proponuję poczytać też o porowatości przewodów gumowych


    Czyli guma gumie nierowna!

    A z tego wniosek ze auta, pozbawione sprzegielka, moga nas doprowadzic prawie do ruiny. W razie ucieku czynnika, kompresor z braku smarowania moze szybko sie zatrzec!
    A wszystko tylko dlatego, aby bylo taniej :/