Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chevrolet Captiva 2.2D - startuj tylko przy odlaczonym czujniku rozrzadu

mototrampek 02 Jun 2014 03:04 8148 33
  • #1
    mototrampek
    Level 11  
    Witam , Chevrolet Captiva 2.2 D , startuje tylko przy odlaczonym czujniku walka rozrzadu , czujnik wymienilem , to samo , w sterowniku nie ma bledow , czy ktos ma jakies pomysly ????? , czujnik ma zasilanie i daje sygnal , silnik chodzi bez czujnika normalnie , ale sterownik rejestruje blad .




    pozdrawiam Mototrampek
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Chyba musisz dobrze spojrzeć na rozrząd.
  • #3
    mototrampek
    Level 11  
    z rozrzadem nikt nic nie robil , łancuch , no i na dodatek bez czujnika rozrzadu chodzi normalnie ???????
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie chodzi normalnie, a jedynie daje się uruchomić. Diagnoza, synchronizacja wałka i wału, pomiar oscyloskopem sygnału czujnika wałka, zrobiłeś coś z tego? Jakiś odczyt błędów, parametrów?
  • #5
    mototrampek
    Level 11  
    chodzi normalnie jechalem nim 160 kmh , przy odpietym czujniku rozrzadu wywala blad 0340 co jest normalne , w momencie wlaczenia wtyczki i ponownego startu nie zapala , sterownik nie zapisuje zadnego bledu , mierzylem zasilanie jest 5V generuje sygnal na oscyloskopi ,czujnik kupilem nowy , moze trzeba porownac obydwa sygnaly ale nie mam zadnych danych do tego samochodu , moze ktos ma dostep .
  • #6
    mototrampek
    Level 11  
    może sterownik
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Oscyloskop 2 kanałowy i porównanie fazy sygnałów z czujników CMP i CKP. Zamiennik pomimo że będzie generował sygnał, to dalej będzie źle - sprawa znana z Opli i VW.
  • #8
    mototrampek
    Level 11  
    jutro zrobię pomiary , ale czy jest możliwe że przeskoczył łańcuch , samochód ma dopiero 40 tyś.km
  • #9
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jest taka możliwość.
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jedyny kawałek, którego można by się czepić zaznaczyłem zieloną elipsą. Wydaje się, że wszystko jest przesunięte. Teraz nie mam z czym porównać. Chevrolet Captiva 2.2D - startuj tylko przy odlaczonym czujniku rozrzadu
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Inaczej -przy odłączonym czujniku silnik pracuje prawidłowo - tzn. pracę słychać normalnie, bez nadmiernego klekotania, czy zduszenia, da się w miarę normalnie jechać? Jeśli tak, to szukaj oryginalnego czujnika. Oscylogram wygląda na przesunięty - trudno spekulować, czego to wina.
  • #14
    mototrampek
    Level 11  
    czujnik jest nowy oryginalny , wykres górny jest asymetryczny , czy to jest normalne i czy jest jakaś zasada przyporządkowania
  • #15
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    DObra a co się dzieje jak na pracującym silniku zapinasz czujnik?

    Dodano po 54 [sekundy]:

    mototrampek wrote:
    wykres górny jest asymetryczny , czy to jest normalne i czy jest jakaś zasada przyporządkowania


    Wraz z zębami na kole nadajnika.
    Może zobaczysz w końcu na rozrząd.
  • #16
    mototrampek
    Level 11  
    na pracującym silniku zapinam wtyczkę czujnika wałka rozrządu , wywala od razu
    błędy P0340,P0341,silnik pracuje dalej normalnie,po wyłączeniu nie zapala,zapomniałem dodać kontrolka MIL się nie zaświeca .

    Dodano po 3 [godziny] 14 [minuty]:

    rozrząd zobaczyć trzeba rozebrać pół silnika ,wymienić czujnik wału korbowego trzeba wyciągnąć skrzynie biegow , nie ma dojścia
  • #17
    CommonRail
    Level 27  
    mototrampek wrote:
    rozrząd zobaczyć trzeba rozebrać pół silnika ,

    Podjechać i zrobić?
    Większość takich problemów miałem z VW i Iveco, brak synchronizacji z czujnika wału i wałka rozrządu wprowadzała silnik w stan awaryjny. Przyczyna zawsze ta sama. 95% przeskoczony rozrząd, 5% badziewne, często oryginalne, czujniki.
  • #18
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    mototrampek wrote:
    rozrząd zobaczyć trzeba rozebrać pół silnika ,wymienić czujnik wału korbowego trzeba wyciągnąć skrzynie biegow , nie ma dojścia

    Jaki problem kasujesz za godzinę i jedziesz z koksem.
  • #19
    mototrampek
    Level 11  
    witam ponownie rozrząd mechaniczne sprawdzony nic nie przeskoczyło
  • #20
    mototrampek
    Level 11  
    udało mi się pożyczyć taki sam samochód od znajomych , wykonałem pomiary wałków oscyloskopem , oscylogramy są identyczne ????????????
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Podmień co trzeba i zobacz, czy auto znajomych odpali na Twoim sterowniku i czy twoje odpali na sterowniku ze sprawnego auta. Masz komfortową sytuację. jeśli Twój zapali, trzeba będzie dobrze przyjrzeć się sterownikowi. Dokładnie prześledzić wejście sygnału z wału i wałka. Możliwe, że jakimś cudem posypało się oprogramowanie. Zrobiłbym jeszcze jeden test, zasilił czujnik z oddzielnego stabilizatora 5V.
  • #22
    mototrampek
    Level 11  
    pytanie 1.czy sterownik silnika odpali w innym samochodzie z powodu immobilizera , 2. samochody mają co prawda te same silniki ale inne numery na sterownikach ,a co za tym idzie może inne oprogramowanie .
  • #23
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pawel wawa wrote:
    Podmień co trzeba
    Na samym sterowniku nie odpali :)
  • #24
    mototrampek
    Level 11  
    zrobiłem test z oddzielnym zasilaniem 5v , z odciętym zasilaniem ze sterownika i 5v z prostownika nie zapala , z podpiętym zasilaniem na jednym czujniku i podpiętym drugim czujniku do prostownika i sygnał do sterownika silnik zapala , zniknął błąd 0341 brak koordynacji , pozostał 0340
  • #25
    mototrampek
    Level 11  
    witam ponownie czy jest możliwość przetestowania tego samochodu przy pomocy
    GM Tech2 bo na karcie GM US 2013 nie ma takiego silnika , albo trzeba mieć inne oprogramowanie .
  • #26
    perykles0124
    Level 2  
    Mam podobny problem captiva 2,2 184 km odpala przy zdjetym czujniku walka rozrządu. Jak się podepnie czujnik i zgasi nie odpala. Proszę o pomoc mototrampek daj znać proszę co to było u Ciebie. 8 tydzień w warsztacie szlak mnie trafia pozdrawiam
  • #27
    namorkalal
    Level 2  
    witam
    i co perykles0124 rozwiązałeś temat bo u mnie to samo
  • #28
    serwiskaczmarek
    Level 7  
    Witam Panowie mam ten sam problem po wpięciu czujnika nie zapala. Rozwiązaliście problem ? bo ja jeszcze raz zwalam pokrywę może czytnik na wałku jest uszkodzony !
  • #29
    namorkalal
    Level 2  
    po mnogości identycznych przypadków sądzę, że to uszkodzenie oprogramowania
    kupiłem identyczny sterownik i zrobili mi klona a problem nie zniknął
    nie możliwe żeby mechanicznie wszystkim się przydarzyło to samo

    Dodano po 4 [minuty]:

    pomoże tylko aktualizacja oprogramowania (serwis)