Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

yamaha neos 2005 - Ciężko odpala, muli, strasznie dymi...

02 Cze 2014 16:56 2169 2
  • Poziom 9  
    Witam ;)

    Mam neosa z 2005r. przez te 8 lat sprawował się znakomicie, jednak w tamtym roku zaczęły się problemy.. skuter zaczął strasznie dymić i przestał odpalać. Jeżeli chodzi o to dymienie to nie był to delikatny dymek normalny w 2t. Wystarczyło że dodałem na 10 sekund wiecej gazu i nie było drogi za mną widać
    Stwierdziłem że już czas najwyższy na jakiś remont. po ściągnięciu cylindra ujżałem tłok z paro milimetrowym nagarem na denku i głębokie rysy na cylindrze. więc nie było wyjścia, konieczna wymiana, zmieniłem cylinder na 60cc (nie pamietam już jakiej był firmy, ale jakaś lepsza), odrazu wywaliłem dozownik oleju, ponieważ uważałem że to dymienie i zatarcie cylka to z winy pompki oleju. Wymieniełem również zawór membranowy, rolki wariatora z 6,5g na 5,5g. wyczyściłem filtr powietrza i gaźnik, kupiłem nowy automat ssania (elektryczne) i nową świece taka jak była oryginalnie.

    Po złożeiu wszystkiego na nowych uszczelkach silnik nie chciał długo odpalić, ale po jakichś 30 kopnięciach wkońcu odpalił. Nadal strasznie dymił, wziąłem się za regulacje gaźnika, niestety nic to nie daje bo dymi tak samo jak przed remontem, robie mieszanke 1:50 bo jest na dotarciu olej to castrol 2T. Próbowałem też mieszanki 1:30 ale również dymi tak samo...
    Następny problem jest taki że na obroty wkręca się dobrze tylko przez chwile ale jak dodam gazu i chwile go potrzymam na najwyższych obrotach to po 2 sekundach obroty same spadają do bardzo niskich.
    Skuter jak już odpale i się nagrzeje to po zgaszeniu i próbie odpalania 5 minutach, jak silnik jest jeszcze ciepły odpala bez problemu z pierszego kopa, ale jak silnik wystygnie to trzeba baardzo długo kopać.

    Przepraszam że aż tyle dałem wam do czytania ale chce żeby wszyscy wiedzeli co robiłem.

    Bardzo prosze o pomoc :)
    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 50 [minuty]:

    nikt nie pomoże? :(
  • Poziom 38  
    1. Paliwo było zmieniane? Takie ostre dymienie, problemy z rozruchem zimnego silnika i pracą po rozgrzaniu robi zmieszanie benzyny z olejem napędowym. Miałem już kilka takich przypadków.
    2. Nie ma czegoś takiego jak "jakiś lepszy cylinder 60 cm³", wszystko to made in china za 50 zł w hurcie. Dużo lepsze rozwiązanie to szlif oryginalneg cylindra z dobrej jakości tłokiem - koszt powyżej 150 zł.
    3. Jeśli wydech został wcześniej zalany olejem lub paliwem, to rozgrzewający się katalizator będzie wypalał tłumik przez spory czas.
    4. Zwykły Castrol 2T (mineralny) to kiepski olej, w dodatku drogi. Nic dziwnego że silnik był zawalony nagarem.
  • Poziom 9  
    dzięki za odpowiedz! ;)

    Masz racje z tym że olej jest w tłumiku i się wypala. Zauważyłem to gdy po przejechaniu 5km zgasiłem silnik a z wydechu nadal sie dymiło. Czy mozna cos z tym zrobić? "wypłukać" olej z tłumika??
    Myślałem ze najdroższy olej to dobry wybór, ale najwidoczniej sie myliłem. W takim razie jaki olej polecacie??
    paliwo jest świerzutkie zalane ;)