Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Filtr przeciwzakłóceniowy CB - Jak podłączyć złącza ACC, GND i B+

encholex 02 Cze 2014 18:33 4848 4
  • #1 02 Cze 2014 18:33
    encholex
    Poziom 10  

    Witam,

    Kupiłem filtr przeciwzakłóceniowy do CB i nie wiem jak go podłączyć, bo posiada on 3 przewody wejściowe i tyle samo wyjściowych.

    Po otwarciu na stronie IN mam:
    - żółty B+
    - czarny GND
    - czerwony ACC,

    zaś po stronie OUT mam tą samą kolorystykę, ale już oznaczenia:
    - zółty OUT1
    - czarny OUT2
    - czerwony OUT3.

    Zapewne żółty B+ idzie do akumulatora, czarny GND również (i pewnie analogicznie te same kolory z drugiej strony do CB, ale co zrobić z przewodami ACC i czerwony OUT3 ?

    Poniżej zdjęcie...
    Filtr przeciwzakłóceniowy CB - Jak podłączyć złącza ACC, GND i B+

    0 4
  • #2 02 Cze 2014 18:57
    kriss51
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Daj fotkę od strony ścieżek i zaznacz kolory gdzie jaki kabel. Zapewne żółty i czerwony to +, a czarny to masa tylko że to jest filtr który jest przystosowany do radia które ma dodatkowy + do podtrzymania pamięci i tego nie podłączaj. Zresztą wiać że to ma 2 bezpieczniki. Tylko na moje oko ten filtr to tandeta. Generalnie prąd ma lecieć poprzez bezpiecznik (ten duży) oraz poprzez cewkę na pierścionku za tym ma być kondensator do masy, w tym przypadku 470mikro\16V jak dobrze widzę. Dioda jest do zabezpieczenia przed odwrotnym podłączeniem.

    0
  • #3 02 Cze 2014 19:14
    encholex
    Poziom 10  

    Czyli mniej więcej tak jak pisałem, tylko chciałem użyć tych ACC i odpowiednika po drugiej stronie, stąd pytanie.
    Tak, kondensator ma tyle ile napisałeś.

    Tandeta ? w takim razie co polecasz ?
    Czy taki filtr jest w stanie rozładować akumulator ? Pytam bo czemu miałby mieć te złącza wzbudzania ACC ?

    Z tego wygląda że czerwony to jedynie bezpiecznik z jakimś kondensatorkiem do masy. Czemu to ma służyć ?
    Generalnie przy zakłóceniach na CB pierwsze co radzą, to podłączyć się bezpośrednio do akumulatora. Czy można zatem zrobić przejście z plusa akumulatora najpierw przez ten bezpiecznik i wyjście podłączyć do wejścia B+ i przefiltrowany OUT1 do radia ?

    Oto fotka obu stron:
    Filtr przeciwzakłóceniowy CB - Jak podłączyć złącza ACC, GND i B+

    0
  • Pomocny post
    #4 03 Cze 2014 19:08
    kriss51
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Więc z tego co widzę kabelki jakie musisz wykorzystać to czarne i żółte. Czerwone możesz odlutować. Tam gdzie B+ podłącz do akumulatora odpowiednio czarny do minusa, żółty do plusa. Tam gdzie out do CB. Akumulatora nie rozładuje, a spróbować możesz podłączyć i zobaczysz czy będą zakłócenia np, od alternatora itp. Może pomoże. Napisz jeszcze jakiego rodzaju masz zakłócenia skoro chcesz podłączyć filtr.

    0
  • #5 03 Cze 2014 22:52
    encholex
    Poziom 10  

    Dzięki za wskazówkę. Czyli jednak ACC można by wykorzystać gdybym wziął ten filtr do radia samochodowego...

    Ostatnio ciągle natykałem się, że rano jadąc autem, w ogóle nie słyszę co się dzieje, albo jak już coś się przedrze przez ASC, to tło głosu zapełniają trzaski i szumy.
    Gdy wyłączyłem ASC, to niestety szumy były przeogromne. Szumy spadły do cichych gdy w ogóle wyłączyłem silnik. A dodatkowe mam gdy np. włączę wycieraczki, chwilowe gdy włączę dmuchawę. Niestety nie miałem jeszcze okazji sprawdzić wpływu alternatora, bo obecnie nie mam dostępu do kanału. No ale zakłócenia są i zakupiłem dwa filtry: jeden ten, drugi taki w formie kondensatora (słynny w obiegu na All....). Na tą chwilę zamontowałem tylko tamten walcowy i szumy trochę spadły, ale nadal często ciężko coś zrozumieć, bo tło rozmów zawsze przy włączonym silniku jest "zatrzeszczone". Jutro spróbuję dodać ten drugi filtr, a w najbliższych dniach sprawdzić myk z odpięciem paska od alternatora.
    Radio nówka, antena Sirio 100. wszystko niby zgrane...

    0