Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8L 1,9TDI AGR 90PS - Nie wchodzą biegi przy zapalonym silniku !

02 Cze 2014 18:56 6228 2
  • Poziom 8  
    Witam, mam problem z biegami, od x kilometrów biegi wchodziły ciężko, ale wchodziły - nie było zgrzytania (zgrzytał tylko przy wstecznym chyba że wrzuciłem wpierw 1 i z 1 na wsteczny to było super), od soboty biegi nie wchodzą już w ogóle, nie da się wrzucić żadnego przy odpalonym silniku, gdy zgaszę wskakują lekko, raz był moment gdy przy odpalonym silniku i przegazowaniu szło idealnie lekko wrzucić 1 bieg - ale innych nie szło w ogóle, gdy puściłem sprzęgło i ponownie je wcisnąłem nie szło już wrzucić żadnego, nawet jedynki...

    Sprzęgło nigdy się nie ślizgało, mogę z dwójki normalnie ruszyć, przy większych obrotach (a ciągnąłem często do 4,5tyś) też nigdy nie było uślizgu, wpierw pomyślałem że tarcza poszła i dlatego mam problemy ale zastanawia mnie czy przy "skończonej tarczy" nie byłoby szarpania na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle? Gdy zapale auto na biegu i wciśniętym sprzęgle to zwyczajnie stoi, nie telepie, gdy odpuszczam sprzęgło auto rusza i mogę mieć zaciągnięty ręczny i na zablokowanych tylnych kołach mogę jechać...nic się nie ślizga (w sensie sprzęgło).

    dodam że auto posiada sprzęgło dwumasowe które już słychać ale "nie telepie budą", bierze bardzo nisko, przy samej podłodze (dosłownie 2-4cm) , lewarek wraca na luz bez zgrzytnięć

    Może to pompka sprzęgła? Sam już nie wiem, jak pytam mechaników to bez sprawdzania mówią "wymienimy sprzęgło i zobaczymy" - zupełnie tak jakby to nie generowało kosztów! Bardzo proszę kolegów o sugestie bo auto obecnie stoi pod blokiem i nie mogę nim jeździć...
  • Poziom 30  
    Nie ma tu specjalnie co szukać bo wszystko wskazuje na sprzęgło. Wiadomo że najpierw trzeba sprawdzic silownik ale jeśli okaże się on dobry to skrzynia do wyjecia. Na sucho biegi zawsze będą wchodziły bo wałek się nie kręci, jednak na odpalonym działa to tak jak byś zmieniał biegi bez sprzęgła. Niestey kosztów nie unikniesz zbytnio jeśli silownik dobry.
  • Poziom 8  
    [/SIZE][/B]
    Okazało się że najprawdopodobniej wszystkiemu winny był docisk - bo tarcza jeszcze była ok i koło dwumasowe też chociaż po zmianie na sztywne koło z G60 auto na jałowym biegu chodzi delikatniej (nie drga), pedał jest mięciutki a biegi chodzą idealnie...

    Dla potomnych W Audi A3 AGR 90ps można zamiast koła dwumasowego zastosować sztywne koło -

    koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C
    - kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
    - śruby do mocowania koła zamachowego mają nr katalogowy N 101 010 01
    - śruby do mocowania docisku (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03

    Audi A3 8L 1,9TDI AGR 90PS - Nie wchodzą biegi przy zapalonym silniku !
    Audi A3 8L 1,9TDI AGR 90PS - Nie wchodzą biegi przy zapalonym silniku !
    Audi A3 8L 1,9TDI AGR 90PS - Nie wchodzą biegi przy zapalonym silniku !
    Audi A3 8L 1,9TDI AGR 90PS - Nie wchodzą biegi przy zapalonym silniku !
    Audi A3 8L 1,9TDI AGR 90PS - Nie wchodzą biegi przy zapalonym silniku !