Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie wentylatora 12V do kontaku 230V

03 Cze 2014 12:25 7623 6
  • Poziom 2  
    Witam

Chciałbym podłączyć zwykły wentylator komputerowy 12V 80x80mm bezpośrednio do kontaku 230V. Jestem laikiem absolutnym, wiec najpierw trochę czytałem na temat. Oto czego się dowiedziałem:

-Muszę mieć zasilacz 12V
    -wentylator ma 3 kabelki z czego jeden jest do regulacji obrotów - moge go wywalić
    -2 pozostałe kabelki z wentylatora 'spiąć' z dwoma kabelkami z zasilacza

To powyższe jest dla mnie jasne. Jednak jestem laikiem i boje się tej drucianej roboty, że coś nie pójdzie itp dlatego mam dodatkowe pytania. Do tej pory gdy natrafiałem na taki problem w internecie wszyscy pisali że trzeba zasilacza i że trzeba odpowiednio połączyć 2 kabelki - to jest dla mnie jasne. Natomiast zastanawiam sie czy jest to jedyny sposób, a konkretnie czy da się to zrobić bez przycinania kabli. Konkretnie za pomocą jakichś przejściówek, wentylator ma wtyczkę 3pin i czy można skorzystać z przejściówki która "wkłada" ten wtyk 3pin do zasilacza? Przecież w zasilaczach komputerowych 12v gdy nie ma miejsca korzysta się z takich przejściówek, dlatego nie rozumiem do końca dlaczego wszyscy pisali o robieniu tego ręcznie. No i czy można skorzystać z zasilacza ATX 12V V2.4? Po prostu wentylator 12v 3pin > przejsciowka zmieniająca 3pin na wejscie zasilacza 12v > zasilacz 12v do kontaktu 230v.

Proszę o wyrozumiałość.
  • Poziom 24  
    Przy napięciu stałym należy zwrócić uwagę na odpowiednią biegunowość ("+" i "-")
  • Poziom 2  
    Dziękuję za odpowiedź.

Mam jeszcze 2 pytania: