Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel vectra b 1,6 16v - rozerwało chłodnice

dempsey751 03 Cze 2014 19:49 3915 11
  • #1 03 Cze 2014 19:49
    dempsey751
    Poziom 7  

    witam nie znalazłem odpowiedzi w innych postach więc proszę o rade.Stojąc na parkingu rozerwało mi chłodnice temperatura cieczy była 90 c,wymieniłem chłodnice czujnik wentylatora oraz termostat. po zalaniu płynem czekałem do nagrzania cieczy i przy 90 c ze zbiorniczka zaczął wypływać płyn [gotował się] wentylator spiąłem na krótko i działa .Może ktoś się spotkał z czymś takim?Aha nie widze plynu w oleju ani odwrotnie

    Dodano po 1 [minuty]:

    opel vectra b 1,6 16 v rok prod 1997 kombi benz+gaz

    0 11
  • #2 03 Cze 2014 20:11
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    Jak zwierasz piny w kostce od czujnika w chłodnicy to wentylator chodzi? Węże twarde czy miękkie jak silnik pracuje?

    0
  • #3 03 Cze 2014 21:26
    dempsey751
    Poziom 7  

    węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów

    Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:

    jak zastąpiłem płyn wodą efekt identyczny

    0
  • #4 03 Cze 2014 23:04
    tzok
    Moderator Samochody

    Płyn wyrzuca przez korek czy korek masz odkręcony? To jest układ ciśnieniowy i korek musi być zakręcony, ważne jest aby zawór w korku był sprawny.
    Do płynu nie musi się przedostawać olej, może tylko powietrze/spaliny ale równie dobrze chłodnica mogła być już stara (utlenione aluminium i plastik) i/lub zablokował się zawór w korku i ciśnienie w układzie rozsadziło chłodnicę - zapewne oderwało jej bok?

    0
  • #5 04 Cze 2014 06:24
    dempsey751
    Poziom 7  

    wyrzucało kiedy korek był zdjęty chłodnica miała 2-3 lata wyrwało jej górną część prawej strony tam gdzie podłącza się węża z silnika nie chcę nic sugerować ale może pompa za wolno podaje na chłodnice zrobiłem próbną jazdę ruszyłem na ulice gdy temperatura wynosiła 85 c jadąc cały czas przez 10 min temperatura utrzymywała się na poziomie 85-88 mniej-więcej gdy sie zatrzymałem pod domem po około 4 min sytuacja się powtórzyła.

    0
  • #7 04 Cze 2014 08:18
    dempsey751
    Poziom 7  

    zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku

    Dodano po 5 [minuty]:

    oczywiście po około 4 min kore został też wymieniony na nowy

    Dodano po 16 [minuty]:

    czy to może być od czujnika temperatury silnika który podobno znajduje się po przeciwległej stronie portek?

    Dodano po 49 [sekundy]:

    to znaczy między silnikiem a kabiną?

    Dodano po 1 [minuty]:

    i w którym miejscu go szukać dokładniej podobno wchodzi 1 przewód na czujnik na silniku to wiem

    Dodano po 59 [minuty]:

    widzę że brak pomysłów idę troszkę poszperać przy silniku jak coś zobaczę nowego to napiszę cały czas czekam na propozycję za które dziękuje

    0
  • Pomocny post
    #8 04 Cze 2014 09:08
    gimak
    Poziom 37  

    dempsey751 napisał:
    węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów
    dempsey751 napisał:
    zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku

    Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi się ze wzrostem ciśnienia).
    Do wyrzucenia płynu może w tej sytuacji (po odkręceniu szczelnego korka) dojść tylko w przypadku gdy węże na gorącym silniku są twarde, a do takiej sytuacji dochodzi w dwóch przypadkach:
    1. W układzie chłodzenia znajduje się duży pęcherz powietrza, który na gorąco powoduje wzrost ciśnienia w układzie (twardnieją węże) i po odkręceniu korka rozprężając się powoduje wyrzucenie płynu. Przy normalnej temperaturze silnika (<100*C, a o takiej pisze autor tematu) nie dochodzi do zawrzenia płynu.
    2. Temperatura silnika jest powyżej 100*C i szczelny korek. Wtedy płyn chciałby wrzeć, ale nie może, bo wzrasta ciśnienie (twardnieją węże), a wraz z nim wzrasta temperatura wrzenia płynu i to powoduje, że nie dochodzi do wrzenia. Gdy w tej sytuacji zostanie odkręcony korek, spada ciśnienie w układzie, równocześnie spada temperatura wrzenia i przy temperaturze silnika ponad 100*C dochodzi do gwałtownego zawrzenia płynu, tym gwałtowniejszego im wyższa ponad 100*C jest temperatura silnika w momencie odkręcenia korka.
    Tu, żeby stawiać w miarę sensowną diagnozę na odległość, autor tematu musiałby jeszcze raz sprecyzować warunki w jakich dochodzi do wyrzucania (zawrzenia) płynu.

    0
  • #9 04 Cze 2014 10:21
    dempsey751
    Poziom 7  

    korek naczynia wyrównawczego odkręcony , węże miękkie gorące , temperatura dochodzi do 90 c i wtedy zaczyna gotować się i wyrzucać przez otwarty zbiorniczek, po wyłączeniu silnika załączam stacyjkę ,wentylator nadal się nie włącza,boję się spróbować na zamkniętym korku od zbiorniczka żeby nie powtórzyła się sytuacja z chłodnicą aha zdjąłem wąż od termostatu i zapaliłem silnik pompa wodę podaje oczywiście sprawdzałem na gorącym silniku jak był otwarty termostat

    Dodano po 15 [minuty]:

    Czy załączanie się wentylatora chłodnicy jest sterowane w jakikolwiek sposób przez komputer w tak starym aucie?

    Dodano po 10 [minuty]:

    podmienię czujnik wentylatora chłodnicy na stary i jeszcze raz sprawdzę może nowy jest uszkodzony

    0
  • #10 04 Cze 2014 10:22
    113673
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 04 Cze 2014 12:53
    dempsey751
    Poziom 7  

    miękkie węże tylko jak odkręcony korek zbiorniczka .teraz zrobiłem próbę na zakręconym korku i tak; węże twarde temperatura wzrosła do 105 c i wentylator się nie załączył wyłączyłem silnik bo coś zaczęło syczeć a węże napęczniały ?ten od termostatu do chłodnicy poluzowałem wtedy korek poszła para i woda z pod korka chyba się nie obędzie bez mechanika jak ostygnie jadę do mechanika jak ustali co jest to napiszę za porady dziękuję i pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 31 [minuty]:

    byłem u mechanika przy sprawdzaniu wentylator zaczął pracować przy wskazaniu temperatury 90 c chodzi ok podobno tak jak wspominał kolega mógł być pęcherz powietrza na razie wszystko ok chciałbym jeszcze raz gorąco podziękować wszystkim za pomoc i podpowiedzi zamykam temat

    0