Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

trudny wybór... aparat do makro od 1cm i z dużym zoomem

03 Cze 2014 20:06 11199 74
  • Poziom 18  
    Cześć wam, jestem amatorem fotografii.... Ostatnio zainteresował mnie tryb makro...

Obecnie posiadam aparat Olympus fe-310

ma on zooom x5 optyczny i super makro od 5cm

na obudowie obiektywu pisze tak: 6.2-31.0mm 1:3.2-4-8
    nie wiem co to znaczy ale to nie istotne:)

otóż mam możliwość kupić tak:
    canon EOS 1200d w sumie nie uśmiecha mi się wydać 1600zł:/
    sony alfa nex-3nlb tu zaś makro trochę słabo wychodzi i mały zoom i manualny a mi to nie odpowiada:/
    Sony Cyber-shot H400 ten zaś ma duży zoom x63:)

Jeszcze jedno, nie musi być to lustrzanka bo nie zależy mi na mega pięknej jakości zdjęć, wystarczą takie jak dotychczas z Olympusa

Aha czym się różni matryca CCD od CMOS amator zauważy różnicę?[/u]
    ZNALAZŁEM TAKIE COŚ:
    Spoiler:
    http://www.fotoporadnik.pl/ccd-cmos-1.html

Ale czy to znaczy,że ccd jest gorsza i przy zoomie tym 63 bd gorsza jakość fotek?

chciałbym robić takie foty makro lub podobne:

Tak wygląda makro w olympusie z 5cm ale zeby złapać ostrość trzeba się pobawić na maxa:/ super macro iso 640

słonecznie: iso 640 super makro

pochmurno: iso 640 super makro
    trudny wybór... aparat do makro od 1cm i z dużym zoomem trudny wybór... aparat do makro od 1cm i z dużym zoomem
  • OptexOptex
  • Poziom 39  
    Nie kupuj lustrzanki - lustrzanka i makro to trochę sprzeczność. Dokładniej to możesz kupić lustrzankę ale i tak będziesz robił zdjęcia z podniesionym lustrem bo inaczej makro nie da się zrobić dobrze (lustro powoduje wibracje i poruszenie zdjęcia a ostrości bez LV + lupa nie da się bardzo precyzyjnie ustawić).
    Najlepszym wyjściem będzie zakup bezlusterkowca z matrycą APS + statyw + redukcja m42 + obiektyw manualny z dużą skalą odwzorowania.