Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie aku przyczepy kempingowej podczas jazdy

04 Cze 2014 11:24 2982 3
  • Poziom 11  
    Staram się zrobić jakiś układ do ładowania akumulatora kwasowego znajdującego się w przyczepie kempingowej. Ładowanie miało by odbywać się z alternatora i tylko podczas gdy silnik auta pracuje. Przy wyjazdach weekendowych gdy jest w nocy zapotrzebowanie na światło chociażby diodowe akumulator nie wytrzyma długo. Dla tego przy częstych zmianach miejsca postoju ładował by się on z alternatora samochodowego.
    Na prędce rozrysowałem sobie taki układ. Mając obawę że podczas rozruchu samochodu bardzo duży prąd popłynął by wstecznie od akumulatora przyczepy w kierunku rozrusznika muszę mieć możliwość rozłączania tego obwodu. Początkowo pomyślałem o diodzie ale niestety dioda ma tę wadę że spowoduje dość duży spadek napięcia który może nawet uniemożliwić ładowanie. Więc obwód zamykałbym przez przekaźnik podłączony np do kontrolki ładowania czyli po rozruchu silnika.

    Ładowanie aku przyczepy kempingowej podczas jazdy

    Edit
    Przewód wystarczył by 1,5mm2 ale przy użyciu kalkulatora
    http://lumier.pl/kalkulator/
    Wyszło mi ze spadek napięcia na tym przewodzie byłby zbyt duży aby przy takiej odległości ładować akumulator. Wydaje mi się że efektywnie nie będzie tam prądu większego niż 6A ale jeżeli układ zostanie podłączony gdy akumulator przyczepy będzie rozładowany wtedy prąd może być znaczny.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 31  
    Przekaźnik możesz sterować np układem do załączania świateł dziennych. Aktywuje przekaźnik jak tylko napięcie w instalacji zostanie podniesione powyżej 13.5 V.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Myślę że sam przekaźnik będzie miał możliwość dwojakiego połączenia automat (np z kontrolki ładowania) i za pomocą pstryczka elektryczka aby dało się spiąć oba akumulatory w momencie gdy będę tego chciał.

    Co do kontrolki ładowania to chyba padł pomysł gdyż po wyłączeniu silnika kontrolka zgaśnie a akumulatory się połączą. Najlepsze rozwiązanie po chyba podpiąć sterowanie przekaźnika pod światła (niestety tych do jazdy dziennej nie posiadam) i po włączeniu świateł (a robię to po uruchomieniu silnika) załączy się dodatkowy układ.
  • Poziom 31  
    Układ automatycznego załączania świateł kosztuje 20-30 PLN.