Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 B5 1,9 tdi multitronic szarpanie przy ruszaniu

04 Cze 2014 12:54 18090 14
  • Poziom 6  
    Witam! Mam fajną Audicę A6 B5 1,9 tdi multitronic 2002 rok, ale niestety też problem - szarpie przy ruszaniu, robi kilka żabek, jak jest zimny i postoi ze 2 dni, to potrafi zgasnąć, po delikatnym rozgrzaniu nie gaśnie, ale szarpie. W czasie jazdy kompletnie nic się nie dzieje, do tyłu też nie, jak stoję pod górkę na :D: nie trzyma delikatnie się stacza. Kolega podłączył mi go do VAG, był jakiś błąd, to skasował inie gasł mi, bo wcześniej gasł czy zimny, czy rozgrzany. Jeden gość wymienił mi olej, w starym nie było syfu, opiłek, wymienił 4 czujniki w sterowniku skrzyni, ale nie wymienił filtra, a adaptacja to - rozłączył aku i załączył z powrotem, dalej szarpie, teraz chce wymienić sterownik na sprawny, jak będzie ok, to kupię, jeśli nie, to rozbiera skrzynię. Proszę o radę, pomoc, jetem z Dolnego Śląska, z Kłodzka!
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Nie z tej strony zaczynamy z multitronikiem. Poprzez rozłączenie akumulatora nie zrobimy adaptacji po prostu nic. Na początek proponuję wykonać reset ustawień adaptacyjnych (wykonuję to VCDS lub VagCom):

    Zapłon wł. silnik nie pracuje.
    Sprawdzić czy w komputerze skrzyni biegów nie znajdują się błędy, jeżeli tak usunąć usterkę.
    Uruchomić silnik, osiągnąć temperaturę skrzyni biegów od 60 °C do 90 °C.

    wybieramy - [Select]
    następnie - [02_Transmission]
    potem - [Adaptation_10]
    w kanale - Channel ma być 00
    klikamy na - [Read]
    zapisujemy klikając na - [Save]
    wychodzimy z programu klikając na - [Done_Go_Back]

    Wykonać jazdę próbną.
    Następnie wykonać adaptację skrzyni:

    [Select]
    [02_Transmission]
    [Measuring_Blocks_08]
    Blok_010_(rząd 2)
    Blok_011_(rząd 2)
    [Go!]
    W polu 2, specyfikacja jest ADP Run.
    Dźwignia selekcjonera na D i jedź do przodu na odcinku 20 m, zahamuj i trzymaj hamulec przez 10 sekund.
    Dźwignia selekcjonera na R i jedź do tyłu na odcinku 20 m, zahamuj i trzymaj hamulec przez 10 sekund.

    Procedura może być wykonywana co najmniej 5 razy, ale może zostać powtórzona, aż do 10 razy, aż wartości pomiarowe w blokach 10 i 11 pokażą ADP ok.
    [Done,Go_Back]

    I odpisz jaki jest efekt.
  • Poziom 6  
    Dzięki bardzo za tak obszerną podpowiedź,zostaje mi tylko znaleźć kogoś kto to zrobi,jak będzie po na pewno opiszę jaki skutek,pozdrawiam!
  • Poziom 6  
    Na razie oddałem auo do warsztatu tam ,gdzie wymieniono olej,gość ma podmienić sterownik w skrzyni biegów i sprawdzić,czy to coś da,jeśli nie, to wtedy wg,miego trzeba rozebrać skrzynię i wymienić zepsute elementy,bo prawdopodobnie może to być problem z ciśnieniem w skrzyni.Sama adaptacja wg.niego kompletnie nic nie da.Ja zrobię ją i tak u kogo innego,ale dopiero w przyszłym tygodniu.Gość nie podłączył go do VAGa - co sądzicie w temacie?Czy naprawdę sama adaptacja to ściema?Mniej więcej to gość dał do zrozumienia,że co to pomoże jak szarpie i pod górkę zjeżdża na"D"...Macie jakieś uwagi?
  • Poziom 43  
    Jak ci fachowiec od skrzyń podał procedurę adaptacji to od tego zacznij i nie wydziwiaj,jakby ona nie była potrzebna to by producent auta jej nie opracował.
  • Poziom 6  
    Spokojnie,nie wydziwiam,napisałem,że i tak ją zrobię - to podstawa ,ale zastanawia mnie ten gość,dlaczego taki uparty w temacie adaptacji

    Dodano po 20 [minuty]:

    Najbardziej przeraża mnie,że naprawdę jest jakiś dym w tej skrzyni i naprawa wyniesie zaraz jakieś 5 tysi.....mogę zacząć nocować pod namiotem:)
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Nie każdą automatyczną skrzynię biegów naprawiamy od razu poprzez jej rozbiórkę. Multitronik (01J) jest skrzynią CVT i bardzo ładnie czyta się ją skanerem, praktycznie mamy wszystkie parametry. Na tej podstawie możemy podjąć decyzję z której strony do niej "podejść". Wykasowanie "starych" i wprowadzenie nowych adaptacji pomaga w 30%, ale jest to pierwsza czynność, którą powinno się zrobić, ponieważ jest najtańsza. Jeżeli to nie pomoże to wymiana pompy strumieniowej (220 zł.) i rurki pompy strumieniowej (30 zł.) nie kosztuje 5 tyś. Jeżeli zamkniesz się kwotą do 2 tyś. (łącznie z nowym filtrem i olejem) to maksimum.
  • Poziom 6  
    Trochę mnie uspokoiłeś,bo nasłuchałem się opowieści w stylu remont całej skrzyni 7-10 tysi...,po adaptacji napiszę co jest grane,jeszcze raz dziękuję za info i pozdrawiam!
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Tu masz dane w poszczególnych blokach pomiarowych. Pamiętaj że nie mogą być niższe od podanych w tabelach:
    Audi A6 B5 1,9 tdi multitronic szarpanie przy ruszaniu Audi A6 B5 1,9 tdi multitronic szarpanie przy ruszaniu Audi A6 B5 1,9 tdi multitronic szarpanie przy ruszaniu
  • Poziom 6  
    Dziękuję bardzo,skorzystam z pewnością!!!!
  • Poziom 10  
    Witam , od dziś zauważyłem podobny problem co u kolegi, mianowicie szarpie przy ruszaniu energicznym albo wzniesieniu, proszę o info jak sobie kolega poradził z problemem jak dziś auto się zachowuje?, ja niestety jeszcze na wakacjach i brak vaga pod ręką ale pierwsze co po powrocie zrobię to co na początku wątku.
  • Poziom 6  
    Witam! W końcu pozbyłem się problemu! Umówiłem się na diagnostykę w firmie we Wrocku.Gość podłączył Audinę do VAG-a, pojechał na 15 minut,rozgrzał skrzynię,przeprowadził adaptację i wszystko jak ręką odjął!Kiedy usłyszał,że jeden mechanik stwierdził,że adaptacja i podłączanie do kompa to bzdura,tylko się uśmiechnął.Zapytał,czy inni straszyli ,że naprawa 5-7 tysi i jak potwierdziłem,to też się uśmiechnął:)Wcześniej autko jak pisałem, szarpało przy ruszaniu i staczało się na na górce jak skrzynia była w pozycji"D",teraz nie szarpie i jak jest na "D",to autko samo rusza do przodu.Mam nadzieję,że pojeżdżę w miarę długo bez problemów.Kamień z serca:)
  • Poziom 10  
    U mnie historia wyglądała tak :
    skrzynia szarpała na wzniesieniu staczał się itd po paru podłączeniach do VAG-a i adaptacji skrzyni gubił ustawienia po przejechaniu ok 200 km w końcu po wizycie w tym warsztacie http://zmserwis.eu/pl/audi-multitronic chłopaki naprawili sterownik zrobiliśmy adaptację i jak narazie ok 8 tyś przejechane i spokój jak ręką odjął skrzynia trzyma adaptację nic się nie dzieje, panowie naprawili połączenia na płytce sterownika które w tych modelach pękają i tworzą problem. Polecam ten warsztat szybko i na miejscu sprawa załatwiona
  • Poziom 6  
    Ja polecam warsztat z Wrocka - ul.Rakowa 40a, obok "Korony":)
  • Poziom 6  
    2 lata temu robiłem remont skrzyni i po krótkim czasie adaptacja wypadała dalej - czasem trzymała kilka tygodni(raz 3 miesiące) a czasem kilka dni - poprawiałem to za pomocą VCDS,ale problem istnieje dalej . Dzisiaj, czyli 20.09.2017 zrobiłem adaptację na nowo , ale po raz pierwszy stosując się do procedury, czyli na początek kasowałem poprzednie adaptacje ((Select-Transmission-Adaptation_10 ma być 00 - Read -Save) -wcześniej pomijałem to - dzisiaj zrobiłem to wg.procedury i zobaczę ile wytrzyma:)Ale od razu jak wykasowałem poprzednie adaptacje, to auto momentalnie reagowało i ruszało mocno do przodu bez dodawania gazu(wcześniej było to duuużo słabiej, nawet po adaptacji)
    VCDS nie pokazywał mi żadnych błędów.